گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

13 مهر ( 5 اکتبر ) روز جهانی معلَم بر تمامی همکاران فرهنگی مبارک باد . . .

 

معلم !

ای کلید قفل تمام علم های در بسته !

جواب اسرار پنهانی

نبض زنده تکنیک

ـ فراسوی مرزهای دانش ـ

و نقطه عطف اعجاز در « ما یسطرون »

و تفسیر آیه های نورانی

. . . . .

معلم !

ای نگاهتان دریا

وسعت دید پاکتان والا

و بینش تابناکتان ،

ـ در روشن گری ـ

مثل خورشید بی همتا !

دستان توانمندتان رونق آبادی

بصیرت آگاهتان چراغ راه آزادی

صبر بی پایانتان الگوی ایثار و فداکاری

نام ارجمندتان

ـ این زیباترین کلام جاری ـ

و منش موزونتان

هدیه ای است خدادادی

. . . . . .

پندار شما محمل اندیشه تاکتیک و تکنیک انبیا

کردارتان آئینه تمام نمای عمل نیک انبیا

گفتارتان وحی منزل بر صدر انبیا

و زجرتان هم سنگ زجر انبیا

. . . . . .

شما وارثان شغل انبیا

 و « ساکنان حرم ستر عفاف ملکوتید »

که در جان جای دارید

بر دیده منَت

و در دل می مانید .

. . . . . . .

کدام فرشته بی بال به پرواز درآید

و بی نور به جلوه گری

که این چنین شما

نه با بال

که با احساس عشق و غرور

به پرواز در آیید

و با نور حیا و متانت

به جلوه گری پردازید

چرا که شما پرتوی از انوار حق

و نوری از خدایید .


85/1/28

ع.ف

نظرات 30 + ارسال نظر
یاسمین زهرا سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 00:06 http://ma2doost94.mihanblog.com

سلام علیکم

خیلی ممنون ازحضورسبزتون وتبریکتون.

سلام علیکم . اردتمندم . . .

شیدا(فَرمِه) یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 08:16 http://shadeofparadise.blogfa.com

بلاخره فرصت شد که شعرهای وبلاگ شما رو بخونم

حالا منتظر فرصت دیگریم که دیدگاهم رو به شما عرض کنم

سلام . خیلی خوش حالم که فرصت پیدا کردید شعرهای مرا بخوانید . بی صبرانه و با علاقه منتظرم تا دیگاه شما را در این باره بدانم .
بسیار متشکرم از تشریف فرمایی تان . . .

زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر ای شهید ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.. گمنامند همچون مادرشان......... ای شهید پوتین هام جامانده اند پلاکم را جا گذاشته ام در این دیار غربت آیا دستت را بلند می کنی که دستانم را در آغوش گرمت بگیری تا پیدا کنم جامانده گی ام را؟؟؟؟؟ اللهم الرزقنا شهادة فی سبیلک

عارفی را پرسیدند :

"زندگی به جبر است یا اختیار ؟!"

پاسخ داد :

"امروز" به 'اختیار' من است تا چه بکارم ...!!

اما "فردا" به 'جبر' ، محصول آن را درو خواهم کرد ...!!

رحمانی جمعه 17 مهر 1394 ساعت 11:32 http://elmfarhang.mihanblog.com/

اختیار دارید این نشان بزرگی و بلند همتی شماست که چاشنی تواضع کردید من به وجود همکار و هموطنی چون شما افتخار می کنم و برای شما پیروزی را از خداوند منان آرزو می کنم

ارادت دارم خدمتتون . من خاک پای معلمانی هستم که به هر روش ممکن بخواهد و بتوانند خدمتی در راستای ارتقای سطح سواد ایران زمین بردارند .. .
براتون از خداوند طول عمر باعزّت آرزومندم . . .

رحمانی پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 17:29 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام واقعا قشنگه براتون دعای لاله پرپر از [ ایران ]
را می کنم راستی وب قبلیتونم برو بیا دارین و فعاله واقعا عالیه

سلام . ممنونم . مفتخرم به لطف و بزرگواری جناب عالی . سرافرازم می فرمایید . اگر در هر دو رد پایی از من می بینید به خاطر نوازش های دوستانه شما بزرگوران است . . .

Love Barren عشق بی ثمر✅ پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 16:48 http://love-barren.mihanblog.com/

قلبم را در میان راه

برایت به نشانه گذاشته ام

تا بیابی خانه یار را

از ضربانی که به زمین لرزه می اندازد

قلب بی قرارم برای تو میتپد

زود بیا تا دنیا ویران نشده

Aşk!

Bir kalbin içinde ağlıyor

Aşk

عشق درون یک قلب گریه و زاری می کند


Sızım sızım sızlatıyor

Ellerinden kaçılmıyor

Virane ettin bıraktın

Aşk

باعث سوزش و درد و رنج میشه

نمیشه از دستش فرار کرد

ویرانه کردی و رفتی ، عشق

روشا پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 14:24 http://roshalove.mihanblog.com

سلام دوست عزیز

آپم[گل]

سلام . ممنونم که خبرم می کنید . . .

محمد پنج‌شنبه 16 مهر 1394 ساعت 09:54 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام
سلامت باشید..امیدوارم که هیچ وقت دلتنگ و ناامید نشید وهمیشه بهانه ایی برای شادی و زندگی داشته باشید...و زندگی همیشه بروفق مرادتان باشد.......
.
شما خیلی بزرگواریت دوست وبرادر عزیز و مهربانم جناب آقای عادل فنایی بزرگوار..
امیدوارم که پنج شنبه وجمعه بسیار خوبی داشته باشید....


یادمان باشد خداوند مهمان قلب های وسیع است
هرچه قلب های ما از کینه پر باشد
سهم ما از خدا کمتر است

دلتون پراز یاد خدا..................در پناه خدا شاد وسلامت باشید

صمیمانه ترین درودها به دوست و برادر ارجمندم جناب آقای محمد . . .
بهانه های شادی و زندگی من اول خدا و خانواده ام و بعد شما دوستان بزرگوارم هستید . شماها که باشید بهترین بهانه ها برای ماندن ، زندگی کردن و سرودن وجود دارد . به قول یک نفر « من با شما جون می گیرم ـ سر و سامون می گیرم ـ از گل احساس شما ـ عطر فراوون می گیرم . » . . .
شما به من خیلی لطف دارید . امیدوارم شایسته این همه مهر و مهربانی شما بوده باشم . انشاءالله که خوش بخوابید و خواب های رنگی خوب خوب ببینید و فردا آدینه تون هم به خیر و خوشی باشد . . .
به خدای الرحم الراحمین می سپارمتون . . .

محمد چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 20:15 http://www.bagheri6298.blogfa.com

با سلام و ارادت خدمت شما دوست و برادر مهربانم

شما لطف دارید..شما شکسته نفسی می کنید بزرگوار..واقعا ممنونم که به وبلاگ من ودوستان سرمی زنید و با نظرات جالب تان دلگرم می کنید..
.
ما آدمها با امید وآرزوهامون زنده ایم...وقتی به مشکلی برمی خوریم آرزو می کنیم به لطف خدا فردا حل میشه..اگر این امیدها واین دلخوشی ها نبود ما زود از پای در می آمدیم...برایتان پاییز پرخاطره وشادی آرزو دارم..

سلام . خسته نباشید . آرزو می کنم گل های خنده بر لبان برادر گلم جناب آقای محمد همیشه شکوفا باشد . . .
به یادت آرزو کردم که چشمانت اگر تر شد
به شوق آرزو باشد نه تکرار غم دیروز..


شما هزاران آرزو دارید و من یک آرزو ، که اون هم رسیدن شما به آرزوهایتان است . . .
ممنونم از دلگرمی دادنتون . . .

لاله پرپر چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 14:31 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

خوشبختی

یعنی خداوندآنقدرعزیزت کندکه وجودت آرام بخش دیگران باشد.
پس خوشبختی
یافتنی نیست ساختنی است.
از زندگی لذت ببرید حتی اگر چیز با ارزشی را از دست داده اید...

نمیدانم زندگی چیست؟؟ اگر زندگی شکستن سکوت است سالهاست که من سکوت را شکسته ام۰ اگر زندگی خروش جویبار است سالهاست که من در چشمه ی جوشان زندگی جوشیده ام اما این نکته را فراموش نمی کنم که زندگی بی وفاست زندگی به من آموخت که چگونه اشک بریزم اما اشکانم به من نیاموخت که چگونه زندگی کنم.....
.
.
♥همیشه دوست داشتم ابر باشم.چون ابر انقدر شهامت داره که هر وقت دلش میگیره جلوی همه گریه کنه
.
.
*زندگی قصه ی تلخیست که

از آغازش

بسکه آزرده شدم

چشم به پایان دارم...!
.
.
زندگی مرگ است و مرگ است زندگی ...
پس درود بر مرگ و مرگ بر زندگی ...
.
زندگی پازلی از ترکیب همین ثانیه هاست.
.
زندگی برد و باخت نیست، بردن در عین باختن است.

از : « همیشه یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایانِ..... »

لاله پرپر چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 14:31 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

خوشبختی بر سه ستون استوار است:
فراموش کردن گذشته، غنیمت شمردن حال و امیدوار بودن به آینده

نمیدانم زندگی چیست؟؟ اگر زندگی شکستن سکوت است سالهاست که من سکوت را شکسته ام۰ اگر زندگی خروش جویبار است سالهاست که من در چشمه ی جوشان زندگی جوشیده ام اما این نکته را فراموش نمی کنم که زندگی بی وفاست زندگی به من آموخت که چگونه اشک بریزم اما اشکانم به من نیاموخت که چگونه زندگی کنم.....
.
.
♥همیشه دوست داشتم ابر باشم.چون ابر انقدر شهامت داره که هر وقت دلش میگیره جلوی همه گریه کنه
.
.
*زندگی قصه ی تلخیست که

از آغازش

بسکه آزرده شدم

چشم به پایان دارم...!
.
.
زندگی مرگ است و مرگ است زندگی ...
پس درود بر مرگ و مرگ بر زندگی ...
.
زندگی پازلی از ترکیب همین ثانیه هاست.
.
زندگی برد و باخت نیست، بردن در عین باختن است.

از : « همیشه یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایانِ..... »

لاله پرپر چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 14:30 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

خوشبختی یعنی...
دیدن حرف های پشت سکوت...
خاموش کردن شمع غرور با یه فوت.
خوشبختی یعنی دیدن نقاش بال شاپرک ...
خوندن آرزوها توی دست قاصدک...
لمس کردن خاطره ها چه شیرین چه تلخ.خوشبختی یعنی سفر ...
پشت پرچین خیال دیدن چشمای تر،
رها شدن تو لحظه ها ا ز هست و نیست مثل پر...
خوشبختی یعنی شنیدن اسم یه دوست از لب باد وقتی که دوره و فاصله ها اونو برده ز یاد... خوشبختی یعنی نقش کلید باش به یه قفل ، واسه درمونده راه ، راه عبور باش مثل پل...
چه خوبه دل به دریا بزنی اگه دلت دریایی باشه می بردت اونجا که خوشبختی باشه...

قتی عاشق نیستی نمی توانی

بنویسی.

انگار واژه ها در ذهنت یخ زده اند.

وقتی عاشق نیستی نمی توانی

به راستی

بخندی. لبخندت تلخ است و تصنعی.

وقتی عاشق نیستی نگاهت

هم فرق میکند.

چشمانت ملتهب اند .

گویی دنبال چیزی میگردند,

در عمق زمین

در اوج آسمان , ولی نمی یابند.

وقتی عاشق نیستی , همه چیز

مبهم و مه آلود است.

انگار خواب میبینی و دچار کابوسی

وحشتناک شده ای و آرزو میکنی

که بیدار

شوی و ببینی که "عاشقی

از : « می ترسم از تنهایی »

لاله پرپر چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 14:30 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

خوشبختی یعنی :

نداشته هایت را نبینی و داشته هایت را

باشکر گزاری از حضرت جل جلاله محفوظ نگهداری

امام علی ( ع ) :
« خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فیهِ فَلا تَرْجُوهُ لِشَیْء مِنَ الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ:مَنْ لَمْ تَعْرِفَ الْوَثاقَهَ فی اُرُومَتِهِ، وَ الکَرَمَ فی طِباعِهِ، وَ الرَّصانَهَ فی خَلْقِهِ، وَ النُّبْلَ فی نَفْسِهِ، وَ الَْمخافَهَ لِرَبِّهِ ».
پنج چیز است که در هر کس نباشد امید چیزی از دنیا و آخرت به او نداشته باش:1ـ کسی که در نهادش اعتماد نبینی،2ـ و کسی که در سرشتش کَرم نیابی،3ـ و کسی که در آفرینشش استواری نبینی،4ـ و کسی که در نفسش نجابت نیابی،5ـ و کسی که از خدایش ترسناک نباشد.

بنت الهدی چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 00:23 http://www.tabiatmoallememast.blogsky.com

ایستادگی کن ، ایستادگی کن ؛ و ایستادگی کن …
و به یاد داشته باش که لشکری از کلاغها
جرات نزدیک شدن به مترسکی که ایستادگی را
فقط به نمایش می گذارد ندارد . . .

چه بسیار دلهایی که می پرستند و نیکی می ورزند
و پرستش و تقوی و نیکی نیز در آنها زشت و آلوده و پلید است؛
و چه دلها که عشق می ورزند و گناه می کنند
و خطا و هوس و گناه نیز در آنها زیبا و پاک و زلال است.
دکتر علی شریعتی

بنت الهدی چهارشنبه 15 مهر 1394 ساعت 00:18 http://www.tabiatmoallememast.blogsky.com

سلام استاد عزیز...
شرمنده چند وقتی نبودم...به به شعری در مورد معلم....هرچند ما هنوز در اول راهیم و نمیشه اسممونو معلم گذاشت ولی بالاخره یه حس خوبی نسبت به این شغل شریف و دوست داشتنی داریم...امیدوارم ماهم یه روزی به این مرتبه برسیم....خیلی هم ممنون که یادی از ما میکنین...والا این ترم کلاس ها خیلی فشرده است وقت کم میاریم...
امیدوارم همیشه حضورتون تو وبم حقیرم پایدار و سر سبز باشه
یاعلی مدد ...

سلام خواهر ارجمندم . . .
دشمنتون شرمنده . . .درک می کنم . به قول شاملوی بزرگ : « من درد مشترکم ـ مرا فریاد کن . » من هم مثل شما از یک طرف مدرسه و وظایف کلاس داری ، از طرف دیگر خودمم دارم ارشد می خونم و حجم کتاب ها خیلی سنگینه . در این میان بین ارشد و کارشناسی ام هم خیلی فاصله افتاده و بر سختی کار دامن می زند . منم دیگر آن طور که باید و شاید زیاد نمی توانم در حضور دوستان گهربارم باشم . شما دیگر خدا را شکر معلمید و درست می فرمایید معلمی حس خیلی خوبی به هرکس که دوستش داشته باشد می دهد . من هم خودم با علاقه این شغل را انتخاب کرده ام و اصلا و ابدا هم پشیمان نیستم . درسته که فشارهای جانبی زیادی بر قشر ماست ، از جمله عدم قبول همین مدرکی که من می خواهم بگیرم و آشکارا می گویند که شما لازم نیست درس بخوانید . ولی من خودم اشتیاق زیادی به درس و مطالعه دارم و گوشم به این حرف ها بدهکار نیست . می خواهند مدرکما قبول بکنند می خواهند قبول نکنند . من معلمی را دوست دارم و برایش زحمت کشیده ، می کشم و خواهم کشید . . .

محمد سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 20:52 http://www.bagheri6298.blogfa.com

آرزو که همیشه هست نه پیر می شناسد نه جوان..........تو زمانه ایی زندگی می کنیم جوانی بی معناست...استرس وآشفتگی همراه همیشگی ما آدمها شده..
.
خدا که همیشه وهمراه ما آدمهاست..اگه خدا ما رو فراموش میکرد خیلی هامون دیگه نبودیم..خدا خیلی از بلاها را از ما دور می کند...خدایا ما انسانیم وفراموش کار..وقتی به مشکلی و سختی و بیماری سراغ مون میاد تو را یادمان می آید....و خداوند رئوف است ورحیم...................برایتان بهترین ها را آرزو می کنم..

آدمی به آرزو هایش زنده است . باید به هر شکل ممکن این جوانه آرزو را در دلمان شاد و به روز نگه داریم . تمام خستگی های یک هفته کاری ، آشفتگی های ایام بی قراری ، پول و ثروت از ما فراری و کمترین دل خوشی ها ـ که البته نداری ـ با آرزوی یک نیم روز در هفته به بیرون رفتن شاید مثال زنده ای برای احیای « آرزوهای از دست رفته » مان باشد. استرس و آشفتگی که دیگر ریشه در بطن جامعه ما دوانده است . ولی می توانیم با آرزو کردن داشتن بک روز بدون استرس هم دلمان را خوش کنیم که مثلا به ما هم آرزویی در دل داریم و به امید یحقق یافتن آن آرزو روزشماری کنیم . و صد البته باید به امید این باشیم که خدای مهربان همیشه همراه ماست . یک لحظه هم ما را فراموش نمی کند . خیلی از بلاها را از ما دور می کند او رئوف است و رحیم . . .

محمد سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 20:44 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام ودرود برشما دوست مهربان و ارزشمندم..
نمیدونم چی بگم از شما بابت این همه مهربانی ولطف متشکرم..
ما که از شما می آموزیم..دنیای مجازی خوبیش همین که گاهی با آدمهایی آشنا می شویم که خیلی باارزش و دوست داشتنی اند وباور کنید بدون اغراق میگم شمایکی از اون آدمهای خوب وباارزشیدکه با تواضع و مهربانی برای ما نظر می گذارید وما از نظرات شما بسیار استفاده می کنیم.من برای شما همیشه آرزوی سلامتی وآرامش دارم ..اگه سلامتی باشه به داشته های کم مون هم می توانیم قناعت کنیم...همچنین امیدوارم که همیشه باشید و از سروده های شما بهترین استفاده رو کنیم..من شعرها ویا مطالبی که به دلم می نشیندرا به روز می کنم..ولی شما آگاه به شعر وشاعری هستید خوشحالم کردید ومی کنید هروقت سرمی زنیدچون نظراتتون دلگرمم می کند...بازم ممنونم..در پناه خدا

گرم ترین دوردها یم به دوست و برادر ارجمندم . . .
من کوچک شما بزرگواران هستم . هر حرفی یا رفتاری که از من سر می زند انعکاس سایه خوبی های خودتان درآیینه زلال محبت های قلب شماست . دوستتون دارم و همین دوست داشتن بهانه ای می شود تا هر روز اثر انگشت ارادتم را در دستگاه مهر و عطوفت ورود و خروج وب سودمندتان باز تابانم . تا ماهیانه علاقه به جناب عالی در فیش ادب حقیر با بالاترین رقم به ثبت برسد . آرزو دارم بتوانم درآمد ماهیانه فوق را در بازار خدمت به وجود نازنین شما و تمام دوستان مهربانم به بهترین وجه خرج کنم . . .

Love Barren عشق بی ثمر✅ سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 09:35 http://love-barren.mihanblog.com/

تنهایی رفیقی است که هیچ سلامی را بی‌جواب نمی‌گذارد.
او اولین وُ آخرین معشوق ِ همه ی آدمهاست. چه بخواهی چه نخواهی به آغوش ِ همیشه بازش برمی‌گردی و این، مثل ِ مرگ، گریز ناپذیر است.
اما در این بین، گاهی که به سراغش می‌روی، مثل ِ همیشه، تو را گرم در بر می‌گیرد و کسی را یارای رقابت با او نیست.
گیلاس ِ مشروب ِ تنهایی ِ هیچکس را، هیچکس نمی‌تواند پُر کند، مگر خود ِ خود ِ تنهایی.
پس
سلام تنهایی!

سلام ای ناله ی بارون

سلام ای چشمای گریون

سلام روزای تلخ من

هنوزم دوستش دارم

سلام ای بغض تو سینه

سلام ای آه تو آیینه

سلام شب های دل کندن

هنوزم دوستش دارم
ــــــــــــــــــــــــــــــ
متن زیبایی بود بسیار ممنونم .

محمد سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 09:13 http://www.bagheri6298.blogfa.com

آدم وقتی دستش به جایی بند نیست
سراغ آرزوها می رود
آرزوهایش که محال شد
غرق می شود در خاطراتش …!
.
امیدوارم که شما به همه ی آرزوهاتون برسید

آرزو بر جوانان که عیب نیست . . . من هم به عنوان جوان دیروزی ایران زمین آرزو می کنم که دوست جوانم جناب آقای محمد عزیز به هر ارزویی که دارند برسند . . .

محمد سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 09:11 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام و هزاران درود به شما دوست عزیز و شاعر خوش ذوق با احساس آقای عادل فناییعزیز
شما همیشه مارو شرمنده می کنید با این همه لطف ومهربانی...........
واقعا ممنونم..امیدوارم که همیشه شاد وسلامت وبرقرار وسبز باشید و امیدوارم که همیشه شادی خوشبختی و حال خوش و...همچو پرنده ایی شما رو رها نکند...امیدوارم که همیشه ایام به کام تون باشه و در زندگی به آنچه که دوست دارید وبه صلاح تون است برسید......
امیدوارم که شعرهایی که سروده تان است را بیشتربخوانیم واز آن لذت ببریم.................بازم ممنونم از لطف شما..............در پناه خدا شاد وسلامت باشید..

گرم ترین درودها به دوست ارزشمندم جناب آقای محمد . . .
بسیار ممنونم که قصر مجازی شما جایی است برای حرف های نگفته ما دوستان اینترنتی تان . خدا شما و سایه شما و وب ارزشمندتان را از سر ما کم نکند . . . آرزوهایی که بیان می فرمایید متقابلا من نیز برای وجود نازنین تان چنین ارزوهایی را دارم . . . .
مطالب زیبای « در امتدادکوچ « هم بسیار آموزنده و لذّت بخش و جذّاب و گیراست . دعا می کنم قلمتان هم چنان در راه خدمت رسانی به جامعه علم و هنر با طاقت ناپذیری خود شکوه و عظمت روزافزونی یابد . . . بسیار متشکرم . . .

سـردار خـیـبـر سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 02:27 http://www.roozbeh-bakhtiari.blogfa.com

مـعــلـم ورقــه هـا را داد ...
مـوضـوع انـشـاء:
وقـتـی بـزرگـــ شـدیـد مـیـخـواهـیـد چـکـاره شـویـد؟
کـودکــ سـرطـانـی:
بــه نــامـــ خـــدا
مــن بـزرگــ نـخــواهـم شـــد

سلام . وقتتون به خیر . . .
ممنون از حضور گرمتون . . .
زیبا بود . . . دعا کنیم تمام مریض ها شفا یابند. سرطانی و غیر سرطانی . . .

علی ,,,,,,,,ALI دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 21:12 http://donyababa.blogfa.com/

سعادت همره و همراه من شد خدای را شاکرم صدها هزاران بار
که هست اینک فنائی رهنمایم پیرو راهش شدم چون عادل است عادل
خداوندا تو میدانی که عادل مرد میدان است و او شیری از ایران است
بلند پایه بزرگ اختر
سلام شب بخیر شعر منا اهل دل را که تازه گفتم و خوشبختانه شما اولین نقر هستید ک ازش دیدن کردیدن نظرتون برام مهمه درین سبک شعر گفتن
خوشحال میشوم چنانچه معایبم را بر شمرید

سلام . . .
اول این که ننگ و نفرین بر خاندان منحوس ال سعود . . .
بعد . . .
هر دو شعرتان زیبا و دلنشین است . . . کلمات و عباراتی که به کار برده اید گویای عمق فاجعه در چنان موضوعی است . واقعا حاجیان خدابیامرز خودشان را اسمعیل وار قربانی درگاه حق کردند و شکار دام آل سعود شدند . . .

علی دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 16:06 http://donyababa.blogfa.com/

امروز دوشنبه است به نام خدای عشق خدای عاشق یک روز زیبای دیگر را با ترنمت دلنشین پرندگانت آغاز نمودم شکر ، برای یکروز زیبای دیگر شکر ، برای بوی خوش زندگی شکر و هزاران شکر، برای وجود ارزشمند عزیزانم شکر، برای سلامتی جسم و جان شکر، برای رزق و روزی حلال و بی نیازی.... بارالها؛ چتر رحمتت را بر سر دوستانم همیشه بازنگه دار و بهترین تقدیرها را برایشان رقم بزن
سلام استاد

از ما به شما هزار ارادت
قربان وجود ناز و شادت
کرده است دلم به جان شیرین
برشعر و نوشته هایت عادت
یک لحظه نمی روی ز یادم
هر لحظه به لحظه ام به یادت
جان داداشی جناب پیرو
یادت واسه من شده سعادت
خواهم ز خدا که عمر عالی
طولانی و با نشاط بادت !
گفتن ز تو و نوشتن از تو
باشد قلم مرا عبادت . . .

روشا دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 14:07 http://roshalove.mihanblog.com

شعره زیبایی بود


آپم

سلام . ممنون که خبرم کردید . . .

علی ............ali دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 13:41 http://donyababa.blogfa.com/

کاش می شد قلب ها آباد بود


کینه و غم ها به دست باد بود



کاش می شد دل فراموشی نداشت


نم نم باران هم آغوشی نداشت



کاش می شد کاش های زندگی


تا می شد در پشت قاب بندگی



کاش میشد کاش ها مهمان شوند


درمیان غصه ها پنهان شوند



کاش می شد آسمان غمگین نبود


رد پای کینه ها رنگین نبود



کاش میشد روی خط زندگی


با تو بود تا مُنــتـهای زندگی


نمیدونم از کی هست این شعر ولی قشنگ بود

سلام . کاش همین طوری بود که آرزو کرده اید . . . ولی صد افسوس که نیست . . .

هرگاه می خواهی بدانی که چقدر محبوب و غنی هستی
هرگز تعداد دوستان و اطرافیانت به حساب نمی آیند
فقط یک قطره اشک کافیست تا ببینی چه تعداد دست
برای پاک کردن اشک های تو می آید

نگیر از این دل دیوانه، ابر و باران را

هوای تنگ غروب و شب خیابان را

اگر چه پنجره ها را گرفته ای از من

نگیر خلوت گنجشکهای ایوان را

بهار، بی تو در این خانه گل نخواهد داد

هوای عطر تو دیوانه کرده گلدان را

بیا که تابستان، با تو سمت و سو بدهد

نگاه شعله ور آفتابگردان را

تو نیستی غم پاییز را چه خواهم کرد

و بی پرنده گی عصرهای آبان را

سرم به یاد تو گرم است زیر بال خودم

اگر به خانه ام آورده ای زمستان را

بریز! چاره ی این عشق، قهوه ی قجری ست

که چشمهای تو پر کرده اند فنجان را ...!

ا.معاد

محمد دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 08:57 http://bagheri6298.blogfa.com

تبریک میگم روز معلم به شما...
.
شعر خوبی بود..وارث شغل انبیا............هرسال چقدر دانش آموز درس می دهند وبه آنها جز درس ..زندگی می آموزند...این کتاب ها ومشق ها بهانه است..یه معلم به بچه ها طرزچگونه زندگی کردن را می آموزند..درود بر همه معلم های جهان..چون این روز جهانیست....

سلام . بسیار ممنون و متشکرم . زنده و پاینده باشید . این هم انشای یک شاعر بود در مورد معلم . . . انشاءالله انشای بعدی ام دعا برای سلامتی و سعادت داداش گلم جناب آقای محمد خواهد بود . . .

محمد دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 08:52 http://bagheri6298.blogfa.com

سلام
ممنونم..وقت تون بخیر...
درست میگید...به نظر من خوشبختی به اندیشه ی ما برمیگرده...ما وقتی نگاه مون مثبت باشه به همه چی...با کمترین داشته هامون احساس شادی وخوشبختی می کنیم....ولی بعضی از ما هدف های بزرگی دارند که اگه بهش نرسند احساس بدبختی می کنیم و جناب خورخه لوئیس بورخس در زمانی که این شعر می گفتند به این فکر می کردند....خوبی شاعرها و یا نویسندگان.................که بیشتر شاعرها وصف حال خودشان را هم شعر می کنند..از وضع مملکت میگند..از عشق وشکست در آن... مثل خیلی از شاعرهای کهن ایرانی آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا.............سلامت باشید

سلام . متشکرم . وقت شما هم به خیر . .
چند تعریف از خوشبختی از دیدگاه های متفاوت اندیشمندان بزرگ دنیا :
خوشبختی زمانی است که چیزی که فکر می‌کنید، چیزی که می‌گویید و چیزی که انجام می‌دهید با هم هماهنگ باشد.

مهاتما گاندی (Mahatma Gandhi)



خوشبختی آن وضعیت هوشیاری است که از دستیابی به ارزش‌های شخصی ناشی می‌شود.

این رند (Ayn Rand)



خوشبختی چیزی است که هستید و از طریقه فکر کردنتان ناشی می‌شود.

وین دایر (Wayne Dyer)



خوشبختی لزوماً رفتن به جایی، از ته قلب، مستقیم و بدون پشیمانی و محافظه‌کاری است.

ویلیام اچ. شلدون (William H. Sheldon)



خوشبختی پاداش نیست، یک نتیجه است.

رابرت اینگرسول (Robert Ingersoll)



خوشبختی با لذت فرق دارد. خوشبختی با جنگیدن، تحمل کردن و به دست آوردن در ارتباط است.

جرج شیهان (George Sheehan)



خوشبختی معنا و هدف زندگی است، هدف غایی و نهایی وجود انسانی.

ارسطو (Aristotle)



خوشبختی چیزی نیست که تجربه می‌کنید، چیزی است که به خاطر می‌آورید.

اسکار لوانت (Oscar Levant)



خوشبختی موقعیتی نیست که به آن می‌رسید، شیوه سفر کردن است.

مارگارت لی ران‌بک (Margaret Lee Runbeck)



خوشبختی تجربه معنوی هر لحظه با عشق، قدرشناسی و بخشندگی زندگی کردن است.

دنیس وایت‌لی (Denis Waitley)

یاسمین زهرا یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 22:47 http://ma2doost94.mihanblog.com

سلام علیکم ورحمةالله وبرکاته

خواهش میکنم شما بزرگوارید ولطف دارین.

احسنت برشما که الگوی زندگیتان حضرت علی(علیه السلام)است وبه سخنان ارزشمندشون معتقدین

ان شاءالله در زندگیتان موفق وپیروز وعاقبت بخیر بشین

+ خواهش میکنم انجام وظیفه کردم.

سلام علیکم و درود بی کران . . .
متشکرم . از دعای خیرتونم ممنونم . من هم دعا می کنم شماهم در تمامی مراحل زندگی تون پیروز و سربلند و سالم و شاد بمانید . . .

یاسمین زهرا یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 22:29 http://ma2doost94.mihanblog.com

سلام علیکم ورحمةالله

خواهشمندم این کلام رونفرمایین.شما سرور و بزرگوار هستین.

خداروشکر که پیگیر ادامه حدیث شدین و خداوند بهتون خیرکثیر عنایت کنه که ادامه حدیث رو برای حقیر فرستادین

روز جهانی معلم بر شما معلم بزرگوار وفرهیخته مبارک

احسنت برشما
قلمتان مانا

ان شاءالله با انبیای الهی وائمه معصومین(علیهم السلام) هم کلام و محشور بشین.

سلام علیکم و رحمة الله . . .
واقعیتی بود که می باید می گفتم . بزرگی چون علی ( ع ) راهنما و الگوی زندگی ماست . من تمام احادیث آن حضرت را دوست دارم و به تک تک آنها معتقدم و برایم خیلی محترمند و سعی می کنم تا جایی که از دستم بر می اید به آن ها عمل کنم . عبد و بنده شدن در برابر عالم و کسی که برایم کلمه ای بیاموزد برای من افتخار بزرگی است و به ایشان و به خودم می بالم . . .
ممنونم از بابت ارسال پیام تبریکتان به مناسبت روز جهانی معلم . . .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد