گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

ظهور عشق

ظهور عشق


از قلّه های سعادت دمید نور عشق
فرخنده باد و مبارک قدوم حور عشق

محراب صبح شکُفت امشب از کران شور
تا در صـراحت اخلاص دید سور عشق

آسوده شد دل مجروح بیـدلان ، سحر
شاید حرارات مستی رساند شور عشق

راز درون دل از دست دادگان مست
سربسته بود و هویدا شد از حضور عشق

دل را که مرده غـم بود زنده ساخت باز
موسای عصـر ستم در ورای طور عشق

بخشیـد در رگ غیرت یگانه تک سوار
با آن قیامت مشهور خود غرور عشق

یارب ! جهان به نیایش نشسته است تا
تا بی نهایت غایت شود سرور عشق

شور و نشاط و ظفر تا ظهور لطف کن
برچشم مانده به درهای تا  ظهور عشق


1373/11/15
ع.ف


ایام الله دهه فجر بر فجرآفرینان راستین مبارک باد ! ..........





من که می خواهمت ....

سلام .............

سرورانم ، دوستان عالی مقام ! ببخشید اگر این مثنوی مدّتی تاخیر شد ، آخه مدّتی بایست تا خون شیــــر شد .

بابت عذر تقصیـــــر شعری را تقدیم گل روی همه بزرگوارنم می کنم . امید قبول افتد و در نظر آیـد .................




من که می خواهمت . . .


در بساطت همیشـــــــــه چایی هست
مهـــــــــــــــــربانیّ و دلربایی هست

آشنایان به گردتان جمعنــــــــــــــــــد
بس که شیــــــــرینی و صفایی هست

من که فـــــــــــــــــــــــعلاً خرابتم آیا
قصــــــــــــد دیدار یا تجلّایی هست ؟

می رسم تا حضــــــــــــور چندین بار
شاید این کار مــــــــــن خطایی هست

مــــن که می خواهمت ، دلم با توست
شاهـــــــــــــدم اشکی و خدایی هست

فکر و ذکرم فقـــــــــــــــط شما هستید
روز و شــــــــب در دلم دعایی هست

می خــــــــــرم ناز چشمتان یک عمر
با خرابت اگــــــــــــــــر وفایی هست

کارتان ، کار خـــــــــــــــــوب علّافی
کار پر پـــــــــــول و پر نوایی هست

دورتان پر همیشـــــــــــــــــــه از آدم
چون که خــــون گرمی آشنایی هست


94/05/19
ع.ف


قالب شعر : غزل
وزن شعر : فعلاتن مفاعلن فعلن
نام بحر : خفیف مخبون محذوف