گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

حیفِ من نیست ؟


صمیمانه ترین درودها نثار دوستان بزرگوارم ........ بزرگواران ببخشید اگر این مثنوی بازم مدتی تاخیر شد ............ آخه این بار جــداً و حتماً مهلتی  بایست تا خون شیـــــــر شد و بالآخــره انتظار به سر رسید و دو هفته پیش یعنی دقیقا ساعت 10 صبح دو جمعه قبل ( 94/11/23 ) «  پارسا  » کوچولوی ما ، پنجمیـــــــن عضو خانواده پا به این دنیای شیــرین و دل نکندنی گذاشت ...........  بابت تاخیــــــرم مجدّداً عــــذر می خواهم و امیـدوارم عذرم را پذیرا باشیــــد ................ و برای عذر تقصیـــر غزلی را که دیروز شنبه ( 94/12/8 )  ساعت 10 صبـــــح تو خیابان داخل ماشین نوشتم تقدیمتان می کنم  :



حیفِ من نیست ؟


من که عمری است به چشمان تو عادت دارم
حیــــــــفِ من نیست به اغیار حسادت دارم ؟

دیگران پیش رخت سهـــــــل به معراج روند
ممتنع من که چنیـــــــــــــن منع سعادت دارم

روز و شب عشـق تو می پروم ای گل به دلم !
ذکر عشــــــــــــقت که کنم حالِ عبادت دارم

چشمِ تو می کِشد و می کُشدم با این وضـــــع
تیـــــــــــــــــر چشمان تو را باز ارادت دارم

دستم از دامنت ای مرحم غــــــم کوتاه است !
لااقل یاد کن از مـــــــــــــن که به یادت دارم

رد کنی یا نکنی میـــــــــــل دلم جانب توست
دزدکی از تو به هـــــــــر لحظه عیادت دارم

سوی من نیـــــــــــم نگاهی و جوابی به سلام

بنما مرحمتی قصــــــــــــــــــــد شهادت دارم



94/12/08
ع.ف


قالب شعر : غزل
وزن شعر : فاعلاتن فعلاتن فعلاتن فع لن
نام بحر : رمل مثمن مخبون محذوف




نظرات 54 + ارسال نظر
علی واحد چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت 10:45

شرمنده استاد متاسفانه وبلاگی ندارم چند وقت هس به فکرشم ولی نتونتم یکی بسازم تا ببینیم چی میشه...

سلام
ای بابا ! علی جان وبلاگه دیگه داشته باشی یا نه زیاد توفیر هم نمی کنه ها ... جز این که اگه داشته باشه وقتتا بیشتر می گیره و نمی تونی به کارای دیگه ات ببرسی . خودت می دونی که این روزا میگن اینترنت م واسه خودش اعتیاد میاره .

علی واحد دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 20:37

سلام استاد قدم نو رسیده ی فرشته آسمانی اتان مبارک این دو بیت زیر هم تقدیم می کنم به وجود نازنین و عزیز پرسا جان:

امشب چه ناز دانه گلی در چمن رسید

گویی بساط عیش مداوم به من رسید

تلالو ستاره ای در شب تولدش

انگار که فرشته ای از ازل رسید

شرمندم استاد دیر فهمیدم امید وارم قدم مبارکش بر زندگان شور و امید مضاعف ببخشد و سبب افزونی برکت و روزی اتان شود و نیز سایه شما همیشه بالای سر خوانواده اتان باشد.

سلام علی جان ، مرسی گلم . شما لطف دارید .شعر زیبایی بود . خیلی هم به جا . عمرتان مبارک . از بابت ارزوهای زیبایتان بسیار ممنونم . من هم برای شما آرزو می کنم که روزهایی پر از پیروزی و بهروزی همراه با تندرستی و شادکامی در پیش داشته باشید و هروزتان را موفق تر از دیروزتان ببینم .
علی اقا واحد اگر شما هم وب داری لطفا آدرسشا بده تا هم لینک کنم و هم از مطالبش اشتفاده نمایم . ممنونم .

احساس نویس سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 00:13 http://ehsasnevisi.mihanblog.com/

قدم نو رسیده مبارک باشه استاد
آرزوی بهترین هارو برای شما و خانوادتون دارم
عالی بود
موفق تر ببینمتون
یا مهدی ...

سلام ......
مرسی گلم ..... خدا قسمت شما هم بکنه انشاءالله .... من هم صمیمانه برای جناب عالی و خانواده بزرگوارتان ارزی سلامتی و بهترین ها را دارم .

ابراهیم خیری چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 20:17 http://dndn.lab.ir

سلام استاد عزیز
قدم نو رسیده مبارک

شعر بسیار زیبایی بود پاینده باشید و برقرار

سلام علیکم دوست بزرگوارم جناب آقای خیری عزیز . سپاس گزارم .... شما لطف دارید .......

بنت الهدی چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 11:02

سلام استاد....اولا قدم نورسیده مبارکا باشه...خیلی خیلی هم مبارکا باشه...
دوما هم که خوب هستین استاد؟؟ایشالا به سلامتی،خخخ پس استاد تو مرخصی بودین؟؟؟

سلام ....... خواهر بزگوارم .......... بسیار متشکرم . عمر شما مبارک ....

مرسی . امیدوارم شما هم خوب بوده باشید ..... تقریباً چند مدّتی فرصت نشد خدمت دوستان برسم و عرض ادب کنم ..... و مخصوصاً حضزت عالی که چندین بار به وبتان سر زدم ولی همان طوری که فرمودید مثل این که فعلاً حذفش کرده اید . انشاءالله در فرصت مناسب از وبتان استفاده خواهیم کرد .... سال نوتان مبارک ...

لاله پرپر دوشنبه 2 فروردین 1395 ساعت 19:23 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

خوش بحال سال 94 که ماه دوازدهمش رادید
وعمرش به سر رسید

ترسم از آن است که عمرم بسر رسد و دوازدهمین
ماهم را که همه عمر چشم براهش بودم نبینم ...

اللهم عجل لولیک الفرج

یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند
یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهم باشند
یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم
که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد
یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم
چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باش .

سال نوتان مبارک ...

لاله پرپر دوشنبه 2 فروردین 1395 ساعت 19:23 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

دستان پرنوازش بهار
طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد
و زمین و درخت رازهای رنگارنگ
و عطرآگین خویش را
نثار نگاه ما می کنند.

نگاهتان به زندگی سبز و بهاری باد

انجمن جلال آل احمد یکشنبه 1 فروردین 1395 ساعت 21:59 http://JALALEBAJALAL.BLOGFA.COM

عرض سلام و ادب خدمت شما .
عیدتون مبارک؛ امیدوارام سال خوبی داشته باشید...

[گل]

سلام
ارادت دارم خدمتتان .
عید باستانی نوروز بر حضرت عالی نیـــــز مبارک ...
و
« عمری با حسرت و انده زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران باید
اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم . . . »

هر روزتان نوروز و نوروزتان پیروز و مبارک ..........

شاکرمــــــی یکشنبه 1 فروردین 1395 ساعت 12:06 http://kaliab.blogfa.com

بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز بهار زندگیتان بی انتها باد
« سال نو مبارک »

رحمانی شنبه 29 اسفند 1394 ساعت 20:36 http://elmfarhang.mihanblog.com/

لبتان پر خنده / قلبتان از مهر آکنده

دولتتان پاینده / و نوروزتان فرخنده باد..!

http://ecard.vizit.ir/main/play/ODI4ODg1

ستاره بختتان بالا
سپیده صبحتان تابناک
سایه عمرتان بلند
ساز زندگیتان کوک
سرزمین دلتان سبز
سال جدید مبارک
***************

ارامش شنبه 29 اسفند 1394 ساعت 17:02 http://tanhakhoda94.mihanblog.com

سلآم

بهتون تبریک میگم ان شاءالله زنده وسلامته باشه اقا پارسای کوچولو

شعرتون قشنگه

سلام

مرسی .پارسا کوچولو دست شما را می بوسد . و برای طول عمرتان دعا می کند .

از بابت حسن نظرتان و این که با دیده ارفاق به شعر نگاه کرده اید صمیمانه سپاس گزارم ...

سال نوتان مبارک ........

خیلی زیبا بود درود استاد عزیزممممم

سلام . متشکرم . شما لطف دارید ........

روح القدس جمعه 28 اسفند 1394 ساعت 20:11 http://funny58.persianblog.ir/

نفس باد صبا ، عشقی از جنس طلا

دوری و دفع بلا ، سال پر سود و صفا

یاری ازسوی خدا ، همه تقدیم شما

پیشاپیش سال نو مبارک

با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد،

برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایت بهاری و بهارت جاودانه باد .........

سال نو مبارک ..... بهارتان پرگل ...

روح القدس جمعه 28 اسفند 1394 ساعت 20:10 http://funny58.persianblog.ir/

یه دعا میکنم بلند بگو آمین !

خدایا تو این ایام دم عیدی صورت هیچ جوونی جوش نزنه

الهی آمیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن !!!!!!!!!!!!!

روح القدس جمعه 28 اسفند 1394 ساعت 20:10 http://funny58.persianblog.ir/

سلاااااااااااام و بسیار زیبا بود داداش گلم.. شرمنده که سر نمیزنم

سلام علیکــــــــــــــــــــــــــــــم :

ممنونم داداشـــــــــی .... فرصت زیاد هست .... انشاءالله زیاد باهم خواهیــــــــم بود .....

●♥ محمد شیرین زاده ♥● پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 ساعت 17:46 http://m-bibak.blogfa.com

سلام و درود هاااااا ب استاد گرانقدرم حال شما چطور است؟

بینهایت متشکرم از نگاهتان بزرگوار

ممنونم که مرا می خوانید

برایتان سالی خوب توام با شعر های ناب آرزو مندم .......

احساس نویس پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 ساعت 05:03 http://ehsasnevisi.mihanblog.com/

سلام ...
امیدوارم حالتون خوب باشه
سال نو رو پیشاپیش تبریک میگم .
امیدوارم بهترین سال رو درکنار خانوادتون داشته باشین
موفق تر ببینمتون توی سال جدید
یا مهدی ( عج ) ...

سلام.....

بسیار متشکرم . من هم امیدوارم اوضاع بر وفق مرادتان باشد ... و آرزو دارم در کنار خانواده محترم روز وروزگار شاد و سعادتمندی داشته باشید ....

سال جدیدتان ( 95 ) مبارک باد .......

رحمانی چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 23:33 http://elmfarhang.mihanblog.com/

در پرتو الطاف ایزد منان
نوروز فرخنده بر روزگار خرمتان مبارک
و بهار شوق انگیز بر قامت سبز وجودتان
شکوفه باران باد . . .

بنگر به رستاخیز طبیعت که چه زیباست . و هر سال ستاخیزی دیگر را تجربه می کنیم و چه زیباتر رستاخیز انسان در این عصر آهن وتباهی .

سال نو مبارک .

علیزاده چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 23:19 http://www.torkbayindir.mihanblog.com

سلام و عرض ادب به استاد بزرگوارم جناب آقای فنائی

استاد بنده نیز سال نو را پیشاپیش تبریک عرض میکنم.
استاد راستش مشکل از وب من استاد یعنی از قالبش هر موقع من هم که میخواهم به وبم سر یزنم یه ده دقیقه ای طول میکشد که وب بالا بیاید..
به هر حال بخاطر انتقادتون بسیار تشکر میکنم
در اسرع وقت نسبت به تعمیر وب میکنم باز هم بسیار تشکر

گرم ترین سلام ها

ارادتمندم جناب آقای علیزاده بزرگوار

مجددا سال نو مبارک ......... به قول گفتنی « مشکلی نیست که آسان نشود » من هم سراغع وبم که آمدم اول از قسمت لینک ها وب شما را باز می کنم تا آمابشه آماده که شد مطلبم را می نویسم و براتون ارسال می کنم . مهم این است که سلامتی باشد بقیه مسائل زیر مجموعه می باشند .........

با تقدیم احتــــرام ......

محمد چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 20:58 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام و هزاران سلام خدمت شما.
بسیار ممنونم...بابت این همه لطف ومهربانی.............
.
امیدوارم سال بسیار بسیار خوب و پربرکت و شادی برایتان باشد...
و از خداوند مهربان وعزیز برای شما وخانواده محترم تان سلامتی و آرامش وعاقبت بخیری آرزومندم.................
و من هم برای شما و تمام کسانی که برایتان عزیز و دوست داشتنی اند طول عمر و تمام این همه خوبی ها را آرزومندم.................در پناه خدا باشید
.
دیر گاهیست که
از خویش افتاده ام به دور....
شاید این عید به دیدار خویش هم بروم...


"قیصر امین پور"

سلام

صمیمانه سپاس گزارم .......... من هم برایتان ارزو می کنم در سال جدید به قله آرزوهایتان برسیـــد ... آرزو دارم سال 95 سال موفقیت ها و پیروزی ها برایتان باشد ...

« سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟...
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک » ...

لاله پرپر چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 15:25 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

یا رب عید است عطا بر همه ده
بر ماتم و اندوه همه خاتمه ده

پایان غم همه ظهور مهدیست
تعجیل فرج به مهدی فاطمه ده

سال و مال و فال و حال و اصل و نسل و بخت و تخت

بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام

سال خرم، فال نیکو، مال وافر، حال خوش،

اصل ثابت، نسل باقی، تخت عالی، بخت رام

********سال نو مبارک********

لاله پرپر چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 15:24 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

یامقلب قلب ما دردست توست
یا محول حال ما سرمست توست

کن تو تدبیری که در لیل و نهار
حال قلب ما شود همچون بهار

با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد، برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی

دیگر گذشت روزهایت بهاری و بهارت جاودانه باد

ALIZADEH چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 14:23 http://www.torkbayindir.mihanblog.com

سلام.
سوختن غصه هاتون در آتیش آرزومه.چهارشنبه سوری بر شما خجسته باد...

سلام ....

مرسی . دوست ارجمندم جناب آقای علیزاده بزرگوار از حضور جناب عالی بسیار بسیار سپاس گزارم . . . من هم این روزهای فرحبخش را خدمتتان تبریک عرض می کنم ....

لطفا اگر دوباره تشریف آوردید این مطلب را بخوانید :

دوست عزیزم جناب اقای علیزاده ، نمی دانم چه مشکلی در کام÷یوتر من و یا شاید در وب شماست که من نمی توان برایتان مطلب بفرستم . خداشاهد است چندین بار در فواصل زمانی متفاوت به وبتان آمده ام تا برایتان مطلب بفرستم که موفق نشده ام . لطفا وبتان را بررسی کنید ببینید چرا من ، فقط من نمی توانم برایتان مطلب ارسال کنم . چون دیده ام که سایر دوستان برایتان مطلب ارسال می کنند ...........

با تشکر و تقدیم احتــــرام ....

رحمانی سه‌شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 12:04 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام استاد ما هم سال 1395 را سال پر مهر و موفقیت و رستگاری برای شما آرزو می کنیم

بوی جان می آید اینک از نفس های بهار
دستهای پر گل اند این شاخه ها ، بهر نثار
با پیام دلکش ” نوروزتان پیروز باد ”
با سرود تازه ” هر روزتان نوروز باد ”
شهر سرشار است از لبخند ، از گل ، از امید
تا جهان باقی است این آئین جهان افروز باد

وقتی تو موفق میشی من با غرور به دنیا می گویم که "این دوست من است" اما وقتی شکست می خوری من کنارت میمونم و دستهایت را می فشارم و میگویم من دوست تو هستم.

با آرزوی موفقیت صمیمانه عید رو خدمتتان تبریک عرض می کنم ...

محمد دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 15:36 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام و عرض ادب خدمت استاد و برادر خودم آقای عادل فنایی بزرگوار
ما که همیشه به شما ارادت داریم..و همیشه برایتان آرزوی بهترین ها را از خدا داریم.............ممنونم از این همه لطف ومهربانی .............من هم پیشاپیش سال نو و این عید باستانی را به شما تبریک عرض می کنم...امیدوارم که سالی پراز برکت و شادی و سلامتی برایتان باشد....و سال را با سلامتی وشادکامی ودل خوش آغاز کنید.........................چه شعر زیبایی خوش به حال روزگار............بهار فصل فوق العاده زیباییه.................

شکوفه های زیبا،گل های رز،آمدن بهار را فریاد می زنند
بهار...این پازل زیبا ................که تو را کم دارد ..ای عشق
"امین زمانی"

سال نو شما هم پیشاپیش مبارک

خدایای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.حلول سال نو و تولد دوباره طبیعت، عید فرخنده و کهن نوروز باستانی را که یادگار نیاکان و پیام‌آور دوستی، عشق و محبت، با لطافت گیاه و خرمی طبیعت، و تحول به مراحل نیکوتر و برتر است.

از خداوند منان برای جنابعالی و خانواده محترمتان در سال جدید سلامتی و

و عاقبت‌‌بخیری را آرزومندم.



از خداوند منان برای جنابعالی و خانواده محترمتان در سال جدید

روزی حضرت مریم (س)

قصر آسیه،

قلب خدیجه،

عفت فاطمه،

جمال یوسف،

ثروت قارون،

حکمت لقمان

و ملک سلیمان

و عاقبت‌‌بخیری را آرزومندم.

روشا یکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت 10:32 http://roshalove.mihanblog.com

سلام دوست عزیزم

آپم[گل]

سلام ........

مرسی که خبرم کردید ......

رحمانی جمعه 21 اسفند 1394 ساعت 19:43 http://elmfarhang.mihanblog.com

تا که آید به جهان عشق و امید آورد او
بگذرد دوره غم دور جدید آورد او
تا که آید به جهان با نفس تازه خویش
فصل زیبای بهار و دم عید آورد او
تا رسد با نفس ناب و مسیحایی خویش
مرده را زنده کند بخت سعید آورد او
چون نمایان شود آن یوسف کنعانی ما
افکند ولوله ای شور و نوید آورد او
تا بتابد به جهان پرتو خورشید رخش
بگذرد شام سیه صبح سپید آورد او
شود از نعمت او ملک جهان همچو بهشت
عالمی نو اثری تازه پدید آورد او
بشکفد بخت جهان از اثر برکت او
بیکران مرحمت و لطف مدید آورد او
میرسد با همه خوبان و جمیع صلحا
لشگری یکسره از خیل شهید آورد او

بوی باران ; بوی سبزه ; بوی خاک
شاخه های شسته ; باران خورده ; پاک
آسمان آبی و ابر سفید , برگهای سبز بید
عطر نرگس , رقص باد نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست
نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش به حال روزگار


پیشاپیش سال نوتان مبارک

محمد جمعه 21 اسفند 1394 ساعت 10:11 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام وهزاران درود به شما برادر بزرگوارم.
واقعا ممنونم از این همه لطف ومهربانی................خوشحالم کردید..امیدوارم برای شما هم سال جدید بهترین سال زندگی باشد و عید و نوروز بسیار بهتون خوش بگذره..................امیدوارم که سال 95 سالی باشه که هرچه از خدا بخواهید به آن دست یابید..............و بهترین دعا سلامتیه............امیدوارم که همیشه شاد وسلامت باشید.................

از آیت الله بهجت (ره)پرسیدند:
آقا کجاست؟ایشان فرمودند:
آقا در قلب های شماست،مواظب باشید بیرونش نکنید..
اللهم عجل لولیک الفرج

امیدوارم در کنار پارسا کوچولو وخانواده عید خوب و شادی داشته باشید.....................در پناه خدا باشید
.

صمیمانه ترین درودها خدمت برادر بزرگوارم جناب آقای محمد آقای ارجمنــــــــد :

دوست گرامی ام ارادت دارم خدمتتان ، مهربانی دیده ام از نگاه پرمهرتان و گلواژه های تابناکتان .... همیشه شاد و خوشحال ببینمتان . آرزو می کنم سال نو را که پیش رو داریم سالی پر برکت و سرشار از شادی و سلامتی آغاز کنید :

« بوی باران ; بوی سبزه ; بوی خاک
شاخه های شسته ; باران خورده ; پاک
آسمان آبی و ابر سفید , برگهای سبز بید
عطر نرگس , رقص باد نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست
نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش به حال روزگار » ..........

پیشاپیش سال نوتان مبارک :

رحمانی جمعه 21 اسفند 1394 ساعت 00:10 http://elmfarhang.mihanblog.com/

اِلـهی اِذا لَمْ اَسْئَلْکَ فَتُعْطِیَنی
خدایا!آنگاه که از تو نخواهم که به من عطا کنی

فَمَنْ ذَاالَّذی اَسْئَلُهُ فَیُعْطینی
پس کیست که از او درخواست عطا کنم؟

کوچکتر که بودیم ایمانمان بزرگتر بود

بادبادک میساختیم

نمی ترسیدیم باد نباشد ...

لاله پرپر چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت 14:59 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: ... و ما وارثان پیامبران الهی هستیم. (ارشاد شیخ مفید/1/270)
دریا صفتید و روح باران دارید
چون سبزه طراوت بهاران دارید
هستید شما وارث پیغامبران
در سینه همیشه نور قرآن دارید

6- حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: خداوند، حج را برای استواری و تحکیم دین قرار داد. (بحارالانوار/29/223)
تا چشمه‌ی عشق، جاری دین گردد
دل‌های همه، بهاری دین گردد
واجب شده حج به امر یکتای بزرگ
تا مایه‌ی استواری دین گردد

غم هجرانت آنقدر سنگین است که

یک روز نه بلکه یک دهه

یکسال نه که هر سال

و هرسال دوبار سوگواری نیز

تسلی مان نمی دهد.

سلام خداوند بر بانوی بزرگواری که بخاطر عظمت مهربانی اش نسبت به پدر بزرگوارشان - رسول خدا صلی الله علیه و آله - ام ابیها ( مادر پدرش ) لقب گرفتند.

لاله پرپر چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت 14:58 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: و ماییم برگزیدگان خدا و جایگاه پاکی‌ها. (ارشاد شیخ مفید/1/270)
ای محرم راز جمع افلاکی‌ها
چون سرو، رها ز مجمع خاکی‌ها
یک جرعه زلال آفتابم بچشان
ای روح بلند قله‌ی پاکی‌ها

4- حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: ... و ما دلیل‌های روشن خداییم. (ارشاد شیخ‌ مفید/1/270)
در ظلمت شب، دلیل راهم هستید
چون کوه، همیشه تکیه‌گاهم هستید
ای حجّت‌های روشن خالق مهر
در تیرگی زمانه ما‌هم هستید

دکتر شریعتی:
خواستم بگویم، که فاطمه دختر محمد است. دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه همسر علی است. دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه مادر حسین است. دیدم که فاطمه نیست.
خواستم بگویم، که فاطمه مادر زینب است. باز دیدم که فاطمه نیست.
نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست.
«فاطمه، فاطمه است»

رحمانی دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 22:34 http://elmfarhang.mihanblog.com/

از دم صبح ازل تا آخر شام ابد
دوستی و مهر بر یک عهد و یک میثاق بود

دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزو مندم

محمد دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 21:09 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام
متشکرم..زنده باشید..ما که به شما ارادت داریم..استاد خوب وبزرگوار
امیدوارم هرجا که هستید شاد وسلامت باشید..
.
تفاوت ها زیباست…
در میان بدان خوب بودن…
در میان خاران گل بودن…
در میان زشتان زیبا بودن…
در میان ناامیدان امیدوار بودن…
در میان مردگان زنده بودن
.
.
آدمیزاد فقط با آب و نان و هوا نیست که زنده است
این را دانستم و می دانم که آدم به آدم است که زنده است
آدم به عشق آدم ، زنده است

سلام

خدمت برادر گل خودم سلام و عرض ارادت دارم . امیدوارم حالتان خوب و ایّام به کامتان باشــــد . آرزو می کنم عیــد امسال براتان عید دوستی و سلامتی ها باشد . الهی که هرچه عید امسال آرزوتان است قسمتتان بشود .

«اللهم انی اسالک بحق ولیک موسی بن جعفر (علیهم السلام) الا عافیتنی فی جوارحی ما ظهر منها و مابطن، و رفعت عنی جمیع الالام و الاسقام یا جواد یا کریم یا رحیم و یا ارحم الراحمین»



«خدایا از تو مسئلت دارم به حق ولایت امام موسی بن جعفر (ع) (مگر این که ) درد ظاهری و باطنی اعضا و جوارح مرا عافیت بخشی، و همه دردها و ناخوشیها را از آن برطرف سازی، ای بخشنده، ای بزرگوار، ای رحیم، ای مهربانترین مهربانان.»

رحمانی شنبه 15 اسفند 1394 ساعت 20:59 http://elmfarhang.mihanblog.com/

ای روی تو باغ و چمن هر دو جهان


از جان تو زنده شد تن هر دو جهان



بشکستن تو شکستن هر دو جهان


ای ضعف تو ویران شدن هر دو جهان

از سرّ ِتو هر که با نشان خواهد بود

مشغولِ حضور ِجاودان خواهد بود

گر، بی تو بر آید دمی از دل امروز

فردا غم آن دوزخ ِجان خواهد بود

محمد شنبه 15 اسفند 1394 ساعت 20:33 http://bagheri6298.blogfa.com

سلام و هزاران درود بر شما..
متشکرم..ما که همیشه به شما ارادت داریم......چندروز پیش داشتم با خودم می گفتم.گذر زمان که کوتاه است و آقای عادل فنایی بزرگوار که مسئولیتش چندین برابر شده ..دیگه وقتی برایشان نمی ماند ..واقعا ممنونم..بابت این همه مهربانی و لطف..............تولد کودک یعنی خدا هنوز دوست مان دارد.........و تولد هرکودک یعنی برکت و امید وزندگی................متشکرم..بابت دعای زیبایتان............امیدوارم که سالم وسلامت باشید و سایه تون 120سال بالای زن وفرزندان تان باشد انشاالله................در پناه خدا باشید............خیلی خوشحالم کردید..موفق باشید

سلام ........

مرسی . به گفتنی :

ای از عشق پاک من همیشه مست

من تو را آسان نیاوردم بدست

بارها کودک احساس من

زیر باران های اشک من نشست.

من تو را آسان نیاوردم بدست

در دل آتش نشستن کار آسانی نبود

راه را بر اشک بستن کار آسانی نبود

با غروری همقد و بالای بام آسمان

بارها در خود شکستن کار آسانی نبود

بارها دل به جرم عاشقی

زیر سنگینی بار غم شکست.

من تو را آسان نیاوردم بدست.

در به دست آوردنت بردباری ها شده

بی قراری ها شده

شب زنده داری ها شده

در بدست آوردنت پایداری ها شده

با ظلم و جور روزگار - ساز گاری ها شده.

ای از عشق پاک من همیشه مست

من تو را اسان نیاوردم بدست

من قدر محبت های شما را می دانم و انشآئالله خدا توفیق بیشتر از اینش را هم می دهد ........

از لطفتان متشکرم .........

رحمانی جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 16:45 http://elmfarhang.mihanblog.com/

هر راه بجز راه تو کج خواهد شد
بی لطف تو آسمان فلج خواهد شد
ما منتظران اگر بخواهیم همه
امسال همان سال فرج خواهد شد

خود ممکن آن نیست که بردارم دل

آن به که به سودای تو بسپارم دل

گر من به غم عشق تو نسپارم دل

دل را چه کنم بهر چه میدارم دل

رحمانی پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 22:37 http://elmfarhang.mihanblog.com/

الهم عجل لولیک الفرج

الهم عجل لولیک الفرج

رحمانی چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 18:45 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام علیک استاد خوب و مهربان
ممنون و سپاس فراوان اگر چه ما این همه نیستیم
ولی تشویق های شما ما را دلگرم می کند
واقعا خرسندیم که نشریه مورد پسند حضرت عالی قرار گرفته

گرم ترین درودها

استاد بزرگوار ارزش شما و بودنتان و نشریه بسیار گران بهاتان برای من و برای دنیای مجازی امروزی بسیار بیشتر از تعارفات لازم و غنیمت است . قدر دان وجود گهــــربارتان هستم و بی صبرانه چشم به راه شماره جدید نشریه .....
در پناه حضرت دوست

محمد چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 09:43 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام وهزاران درود بر شما
ممنونم..باور کنید خیلی دلتنگنون شده بودم..فکر میکردم..دیگه سر نمی زنید...
خوشحالم با یه خبر خوش و زیبا آمدید...بودن نوزاد تو خونه پراز هیچان وشادی و برکت..و ممنون بابت دعای زیبایتان..شما درست میگید..ولی ما ایرانی ها عادت کردیدم..که اسم ها رو مخفف می کنیم..محمد ممد کنیم..و یا اسم اول فقط بگیم...شما بهترین انتخاب کردید"پارسا"اسم بسیار زیباییه..امیدوارم در زیر سایه ی شما وخانواده محترم تان 120ساله شند و به موفقیت های بیشماری برسند..
شاد وسلامت باشید..در پناه خدا باشید

صمیمانه ترین درودها .....

من سپاس گزارم که برادر کوچکتان را هنوز فراموش نکرده اید . من که ارادتمند شما برادر بزرگوارم هستم مگر می شود دوستان ارجمندی چون حضرت عالی را از یاد برد . فقط می بخشیــد که اگر گاهی گرفتاری و مشغله کاری فاصله ها را یک کم زیاد می کند . خیلی سعی می کنم به دوستان سر بزنم ( صله ارحام مجازی ) ولی چه کنم که هر چه می دوی از زمان کم میاوری ... ممنونم که از شنیدن خبر تولد پارسا خوش حال شدید . انشاءالله دور نخواهد بود که مشابه این خبر مسّرت بخش را زبان شما خواهم شنید . . . بابت دعای خوب شما هم من نیز سپاس گزارم .....

شاد و نیک فرجام باشید . در پناه حضرت دوست .

محمد سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 20:59 http://bagheri6298.blogfa.com

سلام وهزاران درود بر شما
ممنونم..تبریک میگم..دوباره پدر شدن تان را..
میدونم دیگه وقتی برایتان نمی ماند ....."پارسا کوچولو "
زندگی تان پر از برکت و آرامش وشادی

.
چقدر زیبا........
رد کنی یا نکنی میـــــــــــل دلم جانب توست
دزدکی از تو به هـــــــــر لحظه عیادت دارم

سلامت باشید

سلام و هزاران هزار درود ...........

ممنونم که از حالتان بی خبرم نگذاشتید و نگرانی ام را برطرف کردید .........
بابت تبریکتان بسیار سپاس گزارم شما لطف دارید . انشاءالله شما هم پدر خواهید شد و لذّتش را خواهید چشید . قبلا شما پیشنهاد داده بودید اسم ترکیبی محمد پارسا را انتخاب کنیم ..... براتان نوشته بودم ولی فکر کنم ارسال نکرده بودم که چرا اسم ترکیبی را انتخاب نکردم ...... ( چون ماترک ها عادت داریم فقط یکی از اسم ها را صدا بزنیم حتی اگر خودمان هم محمد پارسا صدایش می زدیم تو بیرون و دوستانش همان راحت تره ( محمد ) را صدا می زدند آن هم به شکل « ممّد » والا محمد پارسا خیلی برازنده تره خوش به حال شما فارس ها که اسم ها را کامل تلفظ می کنید . خیلی از ما ها به رضا می گوییم ایرضا » و یا ایضا و یا آغیضا چند نمونه دیگر : محسن : موسن . محمود : ماحمید . سهراب : ظهراب و . . .

سلامت باشید و رستگار ............

شماه موفق باشید .......

وای!!!!!!!شما معلم ادبیات هستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بله ! معلم ادبیات . اگه در رابطه با احیاناً دروس ادبیات فرمایشی ف سوالی و یا مطلبی داشتید در خدمتتانم . خوش حال می شوم اگر بتوانم کمکی کرده باشم ...........

و اگر دوست داشتید وب اختصاصی ام در رابطه بادروس ادبیات به آدرس زیر می باشد :

http://adelfanaei.mihanblog.com/

موفق باشید .

به وب ما هم بیاین

چشم حتما ........... چرا که نه ؟؟؟!!!!

مرسی ............

لاله پرپر سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 16:06 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

سلام مجدد

خدا حفظش کنه این آقا پارسای ما رو سایه پدر مهربونش بالای سرش باشه سالهای سال. قدمش پر برکت باشه براتون...و ممنون که منو لایق خواهری میدونید...پس شما لطف کنید از جانب عمه مجازیش ببوسیدش.و قدم گذاشتن تو این دنیا رو بهش تبریک بگین.
راستی توی پزوفایلتون اینو خوندم....

از سال 74 یوغ دبیری زبان و ادبیات فارسی را بر گردنم نهاده اند ، دارای دو فرزند : پسرم ؛ رضا متولد 1377/12/2و دخترم ؛ ندا متولد 1389/5/28 و همسرم ، خانم ناهیده غفارزاده که فعلاً از جانم سیـــــــــر نشده ام تاریخ تولدش را بنویسم .
این اخری خیلی جالب بود از جانم هنوز سیر نشدم.

آقا عادل منم دو تا دختر دارم اولی لیسانس روانشناسی داره و اگر خدا بخواد در شرف ازدواجه....دومی هم دوم دبیرستان گرافیک میخونه..همسرم هم فرودگاه مهر اباد کار میکنه..

موفق و سر بلند باشین.

سلامی چو بوی خوش آشنایی ...........

متشکـــــــــــــــــــــرم .چشم شیرین کام باشید . ازتون خیلی سپاس گزارم که به یادم انداختیـد پروفایلم را ویرایش کنم و نام پارسا را هم به لیست اعضای خانواده اضافه نمایم . و باز ازتون بی نهایت سپاس گزارم که شما هم برادرتان را لایق دانستید و مرا با همسر بزرگوارتان و دلبندان گلتان آشنا فرمودید . خداوند شما و خانواده محترم را زیر چتر حمایت خود بگیرد و برای صبیّه های ارجمندتان شغل و زندگی سعادتمند فراهم کند و شما را برای همسر بزرگوارتان و همسر بزرگوارتان را برای شما به دور از هر غم و غصه ای ، شاد و سلامت زنده نگهدارد ..........

لاله پرپر سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 15:32 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

سلام آقا عادل خوب هستین...خوشحالم که دوباره وقت کردین برگشتین.

راستی این عضو 5 خانواده آقا پارسا نوه شماست یا فرزندتون؟

انشاءالله که خوش قدم باشه.هنوز نمیدونه وارد چه دنیایی شده.

موفق باشین.

سلام علیکم :
خواهـــر ارجمنـدم ، از لطفتان سپاسپاس گزارم . خوبم . امیدوارم به لطف خدای متعال شما و خانواده محتـــــرم هم خوب بوده باشیـــــــد . و خوشحال و خوش شانسم که توفیق می یابم دوباره در خدمتتانم ........... از عنایت سرکار خانم هم سپاس ویژه دارم که پارسا توجّه می فرمایید . . . پارسال ، دست بوس عمّه مهربانش ، ته ته غاری خانواده خواهـــــــــــــد . من سه فرزند دارم : رضا 17 ساله دوم کامپیوتر می خواند . ندا هنوز آمدگی می رود و آخریش هم همین پارسا که 94/11/23 به دنیا آمده ....... . مرسی .... انشاءالله که آینده برای تمام فرزندان ایران زمین آینده ای روشن همراه با پیروزی ها، دوستی ها و موفقیت ها و به تبع آن زندگی سالم و راحت خواهد بود .....
موفق باشید .

لاله پرپر سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 15:30 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

نمی توانیم به آرزویی که نداریم پشت کنیم ! در این صورت فقط سردرگم هستیم.

بسیار شایع است که قدرت اقلیتی به خاطر ترس اکثریت است.

شانس در خانه شما را می زند، اما سرنوشت نه!

قبل از آن که حقیقت مرا بزند، من در خانه حقیقت را خواهم زد.

با آتشی که جهان را آفریده است، بازی نکنید!

بعضی چیزها منطقی نیستند، بعضی هستند؛ تفاوت در زاویه نگاه شماست !

اگر می خواهید کوه را ببینید، کمی از آن فاصله بگیرید.

خدایا…!!!

گفتم: خسته ام…

گفتی: ( لاتقنطوامن رحمة الله… "از رحمت خدا ناامید نشوید" زمر/35)

گفتم: کسی نمیدونه تو دلم چی میگذره…

گفتی: (إن الله بین المرء وقلبه… "خداوند حائل است بین انسان و قلبش" انفال/26)

گفتم: کسی را ندارم…

گفتی: (نحن إقرب إلیه من حبل الورید…"ما از رگ گردن به تو نزدیکتریم" ق/16)

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی...

گفتی: (فاذکرونی، أذکرکم… "منویاد کنید تا به یاد شما باشم" بقره/152)



به فکر نمازت باش مثل شارژ موبایلت!

با صدای اذان بلند شو مثل صدای موبایلت!

از انگشات واسه اذکار استفاده کن مثل صفحه کلید موبایلت!

قرآن رو همیشه بخون مثل پیامهای موبایلت!

لاله پرپر سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 15:29 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

کسی که دیگران را مغلوب می نماید، بزرگ است؛ کسی که بر خودش غلبه می کند، قادر و متعال است.

کسی که اطمینان نمی کند، هرگز مورد اطمینان نخواهد بود.

کسی که دیگران را می شناسد، خردمند است؛ کسی که خود را می شناسد، نورانی است.

آیت الله مدنی (ره) این داستان را نقل می کند:
گویند در نجف روز عاشورا همه علما برای عزاداری به بیرون می آمدند و دسته های عراداری در حال حرکت بودند ، ناگهان دیدند علامه حلی (ره) عمامه و نعلین خود را در آوردند و به سمت یکی از دسته ها که تویرج نام داشت دوید.
بعد از این واقعه از علامه پرسیدند: چرا شما یکدفعه این کار را کردید؟ علامه گفت : دیدم وجود مقدس امام زمان (عج) در وسط دسته بدون عمامه و نعلین در حال عزاداری است. علامه می گوید: .قتی این حالت حضرت را دیدم به خود اجازه ندادم با عمامه و نعلین عزاداری کنم و عمامه و نعلین را در آوردم و به طرف آن دسته ایی که امام زمان (عج) در آن در حال عزاداری بود دویدم.

** هم اکنون می گویند اکثر علما در نجف در دسته ایی که علامه حلی و امام زمان (عج) بودند عزاداری می کردند

لاله پرپر سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 15:28 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

جهالت یک موهبت نیست، فقط آنچه را باید مواجه گردید، به تعویق می اندازد.

بهترین راه اندازه گیری قدرت از طریق قدرتی است که داریم و به کار نمی گیریم.

تواضع نتیجه ادراک حقیقت است.

کم طاقتی، عجز و لابه یک فرد قدرتمند است.

کم طاقتی از احساس فانی بودن در ما می آید، چشم انداز را می بینیم؛ اما صبر نداریم.

آنطور که هستی‌ باش ،....
صداقت مؤثرترین تیری است که به قلب هدف می‌‌نشیند ،....
هدفت را با نقشه‌های جوراجور آلوده مکن‌ ،...
خودت باش ،....
افتاده باش ،... نه‌ ذلیل ،...
شوخ باش ،... نه‌ مسخره ،....
آزاده باش ،،... نه‌ یاغی ،...
مطمئن باش ،... نه‌ ساده ،....
از خود ،... راضی باش ،.... نه‌ از خود راضی ،...
صبور باش ،... نه‌ در کمین ،....
آنوقت خواهی دید که کلید را در دست خود خواهی داشت!!
انشاالله

لاله پرپر سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 15:27 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

داشتیم از خط به عقب باز می‌گشتیم، «قائم مقامی‌» در کنارم بود و می‌گفت: «نمی‌دانم چه کرده‌ایم که خداوند ما را لایق شهادت نمی‌داند. گفتم: «شاید می‌خواهد که ما خدمت بیشتری به اسلام و مسلمین بکنیم.» پاسخ داد: « نه من باید شهید می‌شدم و الآن وجدانم ناراحت است. آخر در خواب دیده بودم که شهید می شوم و امام زمان - عجل الله فرجه- دستم را گرفته و به همراه خود می‌برد.»



درهمین حال یک خمپاره 120 کنار ماشین ما به زمین خورد و این بنده ی عاشق به شهادت رسید. هنگام شهادت لبخند بسیار زیبایی بر لب داشت که همه‌مان را مسحور خود کرده بود.گویی مشایعت امام زمان- عجل الله فرجه- او را چنین به وجد آورده بود.

راوی : محمد رضایی»

یکی از دوستان رفته بودن محضر حضرت آقا امام خامنه ای گفتند آقا جان بنده دارم عازم سوریه میشم

حضرت آقا گفت احسنت من افتخار میکنم جوانان ما عاشق مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت هستند. آقا بهش گفت خدا پشت پناهت باشه.

گفت آقا دعا کن شهید بشم...

آقا بهش گفت شهادت بالاترین درجه نزد خداوند است اما اونجا سعی کنید زیاد شهید ندیم...

گفت چرا آقا جان؟؟

گفتند: چون ما به شماها برای فتح بیت المقدس نیاز داریم.

#اندکی_صبر_سحر_نزدیک_است ...

بهشتی باشید

التماس دعا

یاعلی ع

روشا دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 22:11 http://roshalove.mihanblog.com

خیلی زیبا بود بدون تعارف

سلام ............

مرسی . لطف دارید متشکرم .........

رحمانی دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 21:04 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام استاد دو تبریک از ما پذیرا باشید
تبریک اول بابت نو رسیده است
تبریک دوم بابت جشن تولد آقا رضا است
تقدیم به آقا زاده ها
http://ecard.vizit.ir/main/play/NzkzMjc2
شعرتون هم خیلی عالیه
فک کنم جدید ترین اثرتون باشه
نشریه هم در این ادرس بارگذاری شده:

http://s7.picofile.com/d/9e8cb68f-109c-4790-a381-bb04e4955b8e/elmfarhang5.exe

از موافقت جنابعالی بابت اجازه انتشار شعر زیباتون در نشریه علم فرهنگ که مانند گوهر سبب زیبایی انگشتر می شود صمیمانه سپاسگزارم

سلام علیکم :
برادر بزرگوارم جناب آقای رحمانی گرامی ، استاد ارجمند ، از پیام های تبریکتان سپاس گزارم . ( هم بابت نو رسیده و هم بابت رضا ) و بابت کارت پوستال هم شرمنده فرموده اید ممنون ........ شعر جدید بود بله شما لطف دارید . ......... شما به من افتخار می دهید و بعضاً شعرهایم را درنشریه وزینتان منتشرمی کنید . ممنونتانم .... بابت آدرسش هم سپاس گزارم . حتما استفاده خواهم کرد . مرسی ............

درودزیبابوداپم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد