گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

سال نو مبارک



بگردان حال ما را ...


نمی دانم کدامیــن فال امسال
به ما خواهد نماید چهره و خال

ولی با صـدق می گویم خدایا !

بگردان حال ما را بهتــرین حال


ع.ف

1370/01/01

قالب شعر : دوبیتی
وزن شعر : مفاعیلن مفاعیلن فعولن

نام بحر : هزج مسدس محذوف



سال نو را به تمام سروران و دوستان عالیقدرم تبریک عرض می کنم . و آرزومندم سال 95 برای تک تک عزیزان بزرگوارم سال پیــــــــروزی و رسیدن به آمال و آرزوهایشان باشـد .










نظرات 17 + ارسال نظر
احساس نویس سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 00:10 http://ehsasnevisi.mihanblog.com/

فوق العاده مینویسن

مرسی . لطف دارید .

اســـمــــا یکشنبه 8 فروردین 1395 ساعت 20:44 http://asdcxz123.blogfa.com

سلام بزرگوار و تبریک ایام
واقعا شعرهاتون عالی بود
اصن دهنم سرویس شد
راستش منم خیلی دوس دارم ک بتونم شعر بگم اما ظاهرا استعدادشو ندارم
خیلی خوشحال شدم از دیدن پروفایلتون و اینکه رشتتون ادبیات هست
من فقط توی همین ادبیات یخورده ضعیفم
و اینکه سوالی داشتم در زمینه ادبیات میتونم ازتون بپرسم و راهنماییم کنید؟
میشه؟اگه بشه واقعا خوب میشه و لطف بزرگی در حقم کردید...
یاعـلی

سلام علیکم دوست گرامی
متشرکم . لطف دارید . به وب گل بوته های شعر و ترانه خیلی خوش آمده اید . من هم ایام عید را خدمتتان تبریک عرض می کنم .
خیلی خوش حال می شوم اگر بتوانم خدمتی بکنم . من در خدمتم . ولی اگر خواستید برای سوالات درس ادبیات وب دیگری دارم که می توانید جواب سوالاتتان را از آنجا پیدا کنید . آدرسشم به قرار زیر است :

http://adelfanaei.mihanblog.com/

ولی در همین وب هم در خدمتتانم . هر سوالی باشد خوشحال می شوم اگر توانستم کمکی کرده باشم ....

رحمانی شنبه 7 فروردین 1395 ساعت 18:09 http://elmfarhang.mihanblog.com

آدمهای مهربان را دوست دارم
همانهایی که بدی هیچکس را باور ندارند!
همانهایی که برای همه کس لبخند دارند
همانهایی که بوی ناب آدمیت میدهند…

رسیده‌ ام به تو

اما هنوز دلتنگ‌ اَم !

انگار به اشتباه ،

جای طلوع

در غروبِ چشم‌ هایت

فرود آمده باشم !


((رضا کاظمی))

محمد شنبه 7 فروردین 1395 ساعت 09:57 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام وهزاران درود بهاری به شما دوست خوب ومهربانم..
واقعا ممنونم..................من هم برای شما تنی سالم،حال خوش و همیشه اوضاع و زندگی بروفق مرادتان باشد انشاالله
و امیدوارم ایام عید درکنار خانواده بهتون خیلی خوش گذشته باشد...........همیشه شهرهای کوچک هواشون فوق العاده است..........شهرهای کوچک همیشه خلوت ،بدون سروصدا و.......................
بدون اغراق میگم..................فوق العاده بودند...خیلی شعرهای زیبایی بود..واقعا به دلم نشستند.....................در پناه خدا باشید..............

سلام و عرض ارادت .... دوست بزرگوارم از دعای زیبای تان سپاس گزارم . من هم برای جناب عالی و خانواده ارجمنـــدتان آرزو می کنم که روزهای پیش روی بهاری روزهای طلایی پیشرفت ها و ترقّی ها باشد ........... دعا می کنم و آرزو دارم در سال جدید به تام خواسته های دلتان برسید . انشاءالله ..........

« ﭘﺴﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﺑﻪ ﺩﺧﺘﺮﮎ ﮔﻔﺖ :
ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ
ﺩﺧﺘﺮ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﭘﺮﺳﯿﺪ :
مثل آدم بزرگــا؟!
ﭘﺴﺮﮎ
ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ :
ﻧـــــﻪ ؛ ﻧـــــﻪ !!
ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﮑﯽ ... »

رحمانی شنبه 7 فروردین 1395 ساعت 01:15 http://elmfarhang.mihanblog.com/

عشق را رنگ آبی زدم، دوست داشتن را قرمز، نامردی را سیاه، دروغ را سفید،

ولی نمی دانم چرا به تو که میرسم نمی دانم مهربانی چه رنگی است . . .؟

باید یک بار به خاطر همه چیز گریه کرد...
آن قدر که اشک ها خشک شوند ،
باید این تن اندوهگین را چلاند و بعد دفتر زندگی
را ورق زد ،
به چیز دیگری فکر کرد ،
باید پاها را حرکت داد و همه چیز را از نو شروع کرد...

بنت الهدی جمعه 6 فروردین 1395 ساعت 18:19

سلام استاد...
استاد چوخ چوخ ممنونام سیزدن ...واقعا دیرم سیزین اولدن بنده یه لوطفیز واریدی ...من ده سوینیرم کی من فراموش علمریبسیز و توجه ویز وار منه و وبلاگیما گوره...وافعا ممنونام بیلوزدن

سلام خواهر بزرگوارم .....

مگر اولار یعنی مگر تاپولار بیر نفر کی گوزونون اسقین ایسته میره ؟ مگر تاپولار بیر کس کی اوز عزیزلرین یاددان چیغاردا ؟ .... بیز اهالی وبلاگلار داهی بیر خانواده بزرگ اولموشوک . داهی بیزیم هچ بیریمیزین اوز الیمیزده دییر خانواده میزین اعضاسین یادیمیزدان چیغارداک ...من ده چوخ سویندیم کی سیز دوباره دن منی یاد ائلدوز و منی سویندوردوز ....... اللّاه همیشه سیزی سویندورسون و سیزی بیزه چوخ گورمسون ... انشاءالله .....

روز و روزگار بر وفق مرادتان گوارا باد ......

شاکــــــرمی جمعه 6 فروردین 1395 ساعت 14:00 http://kaliab.blogfa.com

مرسی گلم . شما خود گلید : :

آرامش جمعه 6 فروردین 1395 ساعت 08:40 http://tanhakhoda94.mihanblog.com/

سلآم

ممنون ازتبریکتون
سال جدید به شما و خانواده محترمتون تبریک میگم سالی سرشار از شادی و خوبی داشته باشین

صمیمانه ترین درودها ..........

مرسی . من هم از شما سپاس گزارم .... مجدداً عیدتان مبارک

●♥ محمد شیرین زاده ♥● پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 13:40 http://m-bibak.blogfa.com

با نوک انگشت نوشتم بر آب :

مال منی ! مال منی ! مال من !

حیف که در ثانیه ‌ای محو شد

آن « سَنَدِ مِلکیِ اقبالِ » من


((ارشامه تافته))

همیشه هم قافیه بودند،سیب وفریب

همه با هم می گوییم،سیب ودوربین های عکاسی

را فریب می دهیم ...تا پنهان کنیم آن اندوه موروثی

را پشت آن لبخند مصنوعی..

« رویا باقری »

●♥ محمد شیرین زاده ♥● پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 13:40 http://m-bibak.blogfa.com

نام بهار

بر سر زبان ها افتاده

ولی هنوز هم

وِرد زبان من

نام توست


((نسترن وثوقی))

در میان کوه ها

حرف تازه ای به گوش می رسید

«سنگ ها

سنگ نیستند

روی دامن زمین

لکه های ننگ نیستند

در پس سکوت سنگ ها

حرف دیگریست

گرچه سبزرنگ

نیستند.»

در میان کوه ها

جوشش عمیق داشت

چشمه ای

« گروس عبدالملکیان »

رحمانی پنج‌شنبه 5 فروردین 1395 ساعت 00:06 http://elmfarhang.mihanblog.com/

هر راه بجز راه تو کج خواهد شد
بی لطف تو آسمان فلج خواهد شد
ما منتظران اگر بخواهیم همه
امسال همان سال فرج خواهد شد
اللهم عجل لولیک الفرج

ﺑﺎﺯ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﯾﺪ

ﺧﯿﺲ ﺷﺪ ﺧﺎﻃﺮﻩ ﻫﺎ

ﻣﺮﺣﺒﺎ ﺑﺮ ﺩﻝ ﺍﺑﺮﯼ ﻫﻮﺍ

ﻫﺮ ﮐﺠﺎ ﻫﺴﺘﯽ ﺑﺎﺵ

ﺁﺳﻤﺎﻧﺖ ﺁﺑﯽ

ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻟﺖ ﺍﺯ ﻏﺼﻪ ﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺧﺎﻟﯽ

محمد چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 22:28 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام وممنونم..وصمیمانه ترین سلام های بهاری خدمت دوست و برادر بزرگوارم جناب آقای عادل فنایی....
خواهش می کنم..نوروز عید بزرگ ما ایرانی هاست که تا سیزده میشه هرروز بهم تبریک گفت..............امیدوارم که سالی باشد برایتان پراز سلامتی وآرامش...سلامتی ودلخوش باشه...آرزوها به خواست خدا برآورده میشه انشاالله.............امیدوارم سالی پراز موفقیت و شادی برایتان باشد...........واقعا شعر کوتاه وزیبایی بود..شعری که 25سال پیش سروده شده..واقعا عالی بود.................در پناه خدا باشید

صمیمانه خدمت دوست و برادر گلم جناب آقای محمدجان سلام و عرض ارادت دارم . محمدجان امیدوارم ایام به کام و اوضاع بر وفق مرادتان باشد . و باتنی سالم و روحیه ای مضاعف از این هوای گوارای بهاری استفاده کامل بکنید . انشاءالله هوای تهران هم مثل هوای ملکان بارانی و پاک است و شما هم مثل ما آزادانه از این نعمت خدادادی و حق مسلّم خود استفاده کنید .....

بلی این شعر را به همراه دو شعر دیگر 25 سال پیش نوشته ام . هر سه شعر تقدیم گل روی شما :
و اما آن دو ، دوبیتی دیگر :


مرا ای روز گردان سینه ای بخش
که باشــــد مهروزی روی آن نقش

.......... بفرما عیــــــــــــد باغ جان مبارک
.......... و گل های سعـــادت را برآن بخش

و آن یکی دیگر :

در ایــــن تازه بهار نو رسیده
خداوندا ! دلم سویت خزیده

....................بگردان حال من از به به بهتر
....................که قلبــــم پرتو نورت خریده

دوباره نوروز سال 95 را خدمتتان تبریک می گویم .

شاد و سلامت بمانید .

رحمانی چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 20:16 http://elmfarhang.mihanblog.com/

مهربانی باغ سبزی است که از روزنه پنجره ها باید دید

مهربانم مگذار لحظه ای روزنه پنجره ها بسته شود

خودت گفتی وعده در بهار است

بهار آمد دلم در انتظار است

بهار هر کسی عید است و نوروز

بهار عاشقان دیدار یار است

اللهم عجل لولیک الفرج

●♥ محمد شیرین زاده ♥● چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 13:42 http://m-bibak.blogfa.com

خاموش می‌ شود این رخسار

در صراحت مسلّم بازوان تو

و بازوان تو

عریانی‌ ی دریاست

تقدیم به شما دوست مثل باران ف سخاوتمند :


الهی چشـم شهلایت بنازم
به دور گردنت دستـی بیازم
میان گیســـوانت بر دل خود
ز دست غصّه ایمنگه بسازم

ع.ف
70/01/14
نوروز سال 1395 مبارک ........

بنت الهدی چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 11:11

سالام لار اولسون عزیز اوستادا...
شرمنده استاد وظیفه حکم علیر بونان تز خدمتیزه یتیشیب عرض سلام عدیب و ایل بایرامین تبریک عرض علیردیم بیلوزه...ایشالاه مین بله بایراملار گورسیز خانوادنین کناریندا...اومدیم بودچی آلاهین پناهینده همیشه شاد گالیب شاد یاشیاسز...
من وبلاگمی حذف موفت علمیشم هله بیر زامانا تک،ولی هش وخت علیه بولمرم عزیز دوسلار و عزیز اوستادلاریمی ذهنمنن حذف علیرم....
آلاهین امانیندا یا علی

سالام لار منیم بزرگوار باجیما سرکار خانم بنت الهدای محترمه ......

اول عجله ینن منده بو شوکوهلی بایرامی سیزه و موحترم خانواده یه تیریک دییم : نوروز بایراموز مبارک . یوز ایل بله ایللردن گوره سیز .......

عجله دن سورا چوخ تشکوروم وار سیزدن . بویوک لوطف ائله میسیز . منی دوغوردان سویندیردیز . و تشکوروم وار کی خبر وردیز ویلاگی وزو غیر فعال ائلمه موسوز . چون کی نچه دفعه گلدیم آمّا چوخ تلاشدان سورا ائلیه بولمدیم سیزه بایرامی تبریک عرض ائلیه م . باور بویور حتّی فیکرمه ووردو اوز وبلاگیمین یوخاریسینا سیزه خبر وره م کی وبلاگی وز حذف اولوب سورا نظریمه گلدی شاید فشار درسیه گوره اوزوز بو ائیشی گورموسوز اوییدی کی مونصریف اولدیم ....

گینده سیزده ن تشکوروم وار و بایرامی سیزه تبریک دیرم ..... شاد و ساغ قالاسوز ......

محمد سه‌شنبه 3 فروردین 1395 ساعت 10:54 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام وهزاران درود بر شما
بسیار ممنونم...سال نو (عید)شما مبارک..امیدوارم سال بسیار بسیار خوب و پربرکت و پراز سلامتی ،آرامش وشادی برایتان باشد وبه هرآنچه که می خواهید به لطف خدا برسید....
چقدر زیبا..شعر زیبایی بود کوتاه ..و دوست داشتنی..
بگردان حال ما را بهترین حال..............آمین
.
در پناه خدا باشید

صمیمانه ترین درودها خدمت دوست بزرگوارم جناب آقای محمد

من هم سپاس گزارم . سال نو شما هم مجدداً مبارک ......... آرزو دارم در سال جدید شاهد تحقق آرزوهای حضرت عالی باشم ........

بابت لطفتان نسبت به شعر هم بی نهایت متشکرم . ممنونم که با دیده ارفاق در می نگرید ..............

در پناه حضرت دوست تندرست و سعادتمند بمانید ...
یاحق ......

رحمانی سه‌شنبه 3 فروردین 1395 ساعت 01:11 http://elmfarhang.mihanblog.com

سلام استاد خیلی زیبا است
عید نوروز سال هفتاد عجب شعری قبل معلمیتون بوده
زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما می ماند
نوروز جشن نکوداشت نگاه تو ست
پس نوروز بر شما فرخنده باد!!!

سلام علیکـــــــــــــــــــــــــــــــم :

استاد بزرگوار جناب اقای رحمانی عزیز ، سپاس گزارم . شما لطف دارید . بله درست می فرمایید این شعر و دوتای دیگر هم کنار این ، سال 70 قبل از معلمی نوشته ام . هرسه تقدیم گل روی شما :

و اما آن دو ، دوبیتی دیگر :


مرا ای روز گردان سینه ای بخش
که باشــــد مهروزی روی آن نقش

.......... بفرما عیــــــــــــد باغ جان مبارک
.......... و گل های سعـــادت را برآن بخش

و آن یکی دیگر :

در ایــــن تازه بهار نو رسیده
خداوندا ! دلم سویت خزیده

....................بگردان حال من از به به بهتر
....................که قلبــــم پرتو نورت خریده

دوباره نوروز سال 95 را خدمتتان تبریک می گویم .

شاد و سلامت بمانید .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد