گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

از عشق که می نویسم ...

از عشق که می نویسم ...

از عشق که می نویسم بارانی می شوم
دلم بارانی از اشک می خواهد برای غبار دلتنگی
یک اتفاق ساده می خواهم
تا تو را در خود تکرار کنم
تکرار تو برای گلبول های سفیدم حیاتی ترین عادت
 دلم را آباد می سازد
دمی تازه
باز دمی دوباره ...
به شعر سپیدم با روسیاهی دعوتی
به نظمت که می کشم
وزن می یابم
رو سفید می شوم
نظم می گیرم
لرزش دلم ، دستم
فشار خون بالایم
وسعتی می خواهد برای اعتراف
که بدانی
دوستت دارم
از حد خود گذشته ام
و طاقتم طاق می شود برای انزوا
خلوتی برای انقباض لب هایت
گوشه ای برای انبساط لب هایم
فرصتی که فقط از تو
تنها از تو
آری تنهای تنها از تو
شعر بسازم .........

95/02/08

++++++++
قالب شعر : سپید







نظرات 18 + ارسال نظر
حجت یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 09:56

باسلام خدمت استاد عزیزم آقای فنایی
واقعاشعرهاتون عالی بود بخصوص شعربرجامتون که خیلی خوشم اومد
امیدوارم درتمام مراحل آتی زندگیتان موفق ومویدباشین.
باتشکرحجت صدری

علی کشاورز جمعه 1 مرداد 1395 ساعت 11:27 http://www.arosekhiyal.blogfa.com

می دزدمت..! بخاطر اینکه ندارمت ...!!!

دزدی همیشه از سر فقر و نداری است ...!!!

آدمی ساخته ی افکار خویش است ، فردا همان خواهد شد که امروز می اندیشیده است.


موریس مترلینگ

احساس نویس دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 13:51 http://ehsasnevisi.mihanblog.com

فوق العاده بود استاد ...
واقعا عالی مینویسن، خیلی با خوندن شعرهاتون انرژی میگیرم ...
امیدوارم روز به روز به این فوق العاده بودنتون اضافه بشه ...
خیلی عالی هستین ...
یا مهدی ...

سلام
مرسی . شما لطف دارید . و خوشحالم که شعرم توانسته رضایت خاطرتان را جلب کند .همین امید دان های شما بزرگواران است که امیدوارم می کند به آینده . مرسی . مرسی . مرسی .....

علی....پیرو چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت 23:55 http://donyababa.blogfa.com

سلام و عرض ادب خدمت استاد فرهیخته شعر و ادب
بسیار خوشحالم که پس ا ز مدتی طولانی رویت کردم وبلاک و اشعار وزین شمارا
اعیاد شعبانیه را تبریک عرض نموده و التماس دعا دارم برای ما هم دعا کنید

سلام

ارادت دارم خدمت دوست خودم استاد بزرگوار جناب اقای علی کارگر ( پیرو ) عزیز

خیلی متشکرم که یادی از برادرکوچکتان کرده اید . بعد از مدت ها خیلی خوش آمده اید . دیده و وب ما را منوّر نموده اید . من هم اعیاد شعبانیه را خدمتتان تبریک و تهنیت عرض می کنم . و برایتان سلامتی تن و عزّت روز افزرون آرزومندم ....

ایام به کامتان گوارا باد .....

محمد سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 22:11 http://bagheri6298.blogfa.com/

آلاله نو دمیده چیدن دارد
آواز فرشتگان شنیدن دارد
میلاد حسین است و ابوالفضل و علی
یک ماه و دو آفتاب دیدن دارد
زیرا که گل بوتراب،عباس آمد

فرا رسیدن نیمه شعبان بر تمامی منتظران

ظهور آقا امام زمان مبارک باد





ماه شعبان

ماه شعبان آمد و دلها همه مسرور گشت

قلب کل مسلمین شاد از ورود نور گشت

روز میلاد امام عصر ما آمد زراه

زین سبب چشم تمام کافران هم کور گشت

مهدی موعود پا در عرصه ی هستی نهاد

هستی از این آمدن جمله شعف و شور گشت

آسمان غبطه به حال ارض خاکی میخورد

کین تولد سوی حق اندر زمین منظور گشت

زان همه نوری که از مولود قائم شد عیان

نور خورشید از درخشیدن به او معذور گشت

درزمان غیبتش باید بکوشیم آنچنان

تا زمان طلعتش او را زجان منصور گشت

کن فرج را زودتر تو ای امام منتظر

چون که عالم سربه سر تزویر و ظلم و زورگشت



(سید احمد هاشمی )

محمد سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 22:10 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام وعرض ارادت خدمت دوست و برادر خوب ومهربان جناب آقای عادل فنایی بزرگوار
ممنونم...............عید در عید.............تبریک میگم................
.
امشب شب میلاد علمدار حسین است
میلاد علمدار وفادار حسین است
گر بود علی محرم اسرار محمد
عباس علی محرم اسرار حسین است

سلام

ارادات قلبی مرا لطفا پذیرا باشید . ببخشید که امروزها یک کم سرسنگین شده ام . باور کنید بیشتر از همیشه به یادتونم . ولی چه کنم که ماجرای خرما بر نخیل برام صدق می کند . آن قدر وقت برام کم شده که شبا گاهی تا 2 بامداد هم مجبورم بیدار بمانم و مطالعه کنم . مطالعه که چه عرض کنم فیلم برداری از مطالب کتاب ها با چشمم . آخه درسامون جوریه که با خوانده های قبلی مان متناسب نیست . انگار بعضی کتاب ها را با سلیقه شخصی نوشته اند و مجبوری فقط طیق سلیقه نویسنده کتاب پیش بری چه درست چه نادرست ! باور کنید بعضی وقت ها به مطالبی که می خوانم اصلا و ابدا اعتقاد ندارم فکر می کنم از اساس درست تنظیم نشده اند . و عده ای فقط کتاب خودشان را دارند به زور تحمیلمان می کنند . . . . به هر هرحال سرتان را درد آوردم ببخشید . . . . در پایان اعیاد شعبانیه را خدمت باسعادتتان تبریک و تهنیت عرض می کنم ....

شاد و سلامت باشید . یاحق ....

رحمانی سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 19:50 http://elmfarhang.mihanblog.com/

ما درس سحر در ره میخانه نهادیم
محصول دعا در ره جانانه نهادیم



در خرمن صد زاهد عاقل زند آتش
این داغ که ما بر دل دیوانه نهادیم



سلطان ازل گنج غم عشق به ما داد
تا روی در این منزل ویرانه نهادیم



در دل ندهم ره پس از این مهر بتان را
مهر لب او بر در این خانه نهادیم



در خرقه از این بیش منافق نتوان بود
بنیاد از این شیوه رندانه نهادیم



چون می‌رود این کشتی سرگشته که آخر
جان در سر آن گوهر یک دانه نهادیم



المنه لله که چو ما بی‌دل و دین بود
آن را که لقب عاقل و فرزانه نهادیم



قانع به خیالی ز تو بودیم چو حافظ
یا رب چه گداهمت و بیگانه نهادیم

متشکرم استاد

جعد مشکین طره عنبر گشا دارد حسین

حُسن یکتا را ببین زلف دو تا دارد حسین

شورش امکان اگر طرح محیط دهر ریخت

بر دو عالم سایه بال هما دارد حسین

نیست بی عشق حسینی ذره ای در ذات دهر

در حقیقت تکیه بر ارض و سما دارد حسین

می کند هر قطره اش ایجاد گلزار شهید

دست همت بر سر شاه و گدا دارد حسین

ای طبیعت مردگان غوغای محشر بر کنید

چون به خاک قربتش آب شفا دارد حسین

جنس مردان خدا را از شهادت باک نیست

در کف پای جنون رنگ حنا دارد حسین

خیمه هل من معین را لشکر امداد کو؟

تا قیامت برکف بانگ رسا دارد حسین

عالم از اوغوطه در طوفان خون خواهد زدن

بحر اگر توفد به وسع دیده جا دارد حسین

سیر این وادی نما در خویشتن گر عارفی

خویشتن هم زانکه شوق کربلا دارد حسین

"احمد" از خُمخانه شاه شهیدان مست شد

بی دلان عشق را زیرا هوا دارد حسین

"احمد عزیزی"

لاله پرپر سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 15:24 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

مژده ای دل خدای عشق رسید/شاهدان را لقای عشق رسید/جان به پایش کنید قربانی/عاشقان خونبهای عشق رسید

جنس مردان خدا را از شهادت باک نیست

در کف پای جنون رنگ حنا دارد حسین

لاله پرپر سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 15:24 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

میلاد گل رسول و زهرا و علی است/زیرا که جهان خجسته زین نور جلی است/ما را دگر از روز جزا بیمی نیست/چون بر دل ما عشق حسین ابن علی است

بر دو عالم سایه بال هما دارد حسین

نیست بی عشق حسینی ذره ای در ذات دهر

لاله پرپر سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 15:23 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

حسین سلطان عشق،عباس ساقی عشق،زینب شاهد عشق و سجاد راوی عشق. کاروان عشق در راه است و خود "عشق" نیمه شعبان خواهد آمد...اعیاد شعبانیه مبارک

فاطمه مثل صدف، گوهر نایاب تویی

آفتاب و فلک و انجم و مهتاب تویی



آن که مشغول عبادت شده همچون زهرا

نیمه ی شب روی سجّاده ی محراب تویی



در بزرگی و مقامات تو این بس، پسر

شیر بدر و احد و خیبر و احزاب تویی



نخل شعرم چه قدَر واژه ی تازه دارد

سوره ی فجر تویی و اولوالباب تویی



به تو سوگند شعار همه ی ما این است

ما همه نوکر این خانه و ارباب تویی



«فاش می گویم و از گفته ی خود دل شادم»

از همان روز ازل اهل حسین آبادم

صهبای بیدگلی سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 08:59

سلام و درود

خلوتی برای انقباض لب هایت
گوشه ای برای انبساط لب هایم
فرصتی که فقط از تو
تنها از تو
آری تنهای تنها از تو
شعر بسازم .........


مانا باشید

سلام و عرض ادب و ارادت

از لطفتان سپاس گزارم .

ایام به کام

رحمانی دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 ساعت 21:30 http://elmfarhang.mihanblog.com/

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیت الله آمد
با جلوه ی سجاد و ابا الفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
اعیاد بر شما فرخنده باد

عالم از اوغوطه در طوفان خون خواهد زدن

بحر اگر توفد به وسع دیده جا دارد حسین


سلام و عرض ادب و احترام ........ ایام و اعیاد شعبانیه و روز میلاد باسعادت سالار و سرور شهیدان حسین ابن علی ( ع ) بر شمادوست بزرگوار نیز مبارک باد ....

محمد یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 15:51 http://bagheri6298.blogfa.com/

باید امروز حواسم باشد
که اگر قاصدکی را دیدم ،
آرزوهایم را
بدهم تا برساند به خدا ،
✨به خدایی که خودم میدانم ،
نه خدایی که برایم از خشم ،
نه خدایی که برایم از قهر،
نه خدایی که برایم ز غضب ساخته اند .
به خدایی که خودم میدانم ،
به خدایی که دلش پروانه است ،
و به مرغان مهاجر هر سال راه را میگوید،
و به باران گفته است باغها تشنه شدند ،
و حواسش حتی به دل نازک شب بو هم هست،
که مبادا که ترک بردارد ،
✨به خدایی که خودم میدانم
چه خدایی جانم...
هر روزتان سرشار از عطــــــــــرخدا..

با اجازه ز حضرت زهرا

اذن می خواهم از تو یا مولا

می روم تا خدا به آن بالا

تا بخوانم ز علم الاسماء



شاد و خرسند کل ارض و سماست

روز میلاد سید الشهداست



می نویسم به وسعت دنیا

جوهرم آب آبی دریا

دفترم شد تمام صحرا ها

تا نویسم به مدح آن آقا



با تو طی شد تمام روز و شبم

یا حسین است تا ابد به لبم



بر فراز است تا ابد علمت

بوسه ها می زنیم بر قدمت

زنده هستم زفیض دم به دمت

نام ما نیفتد از قلمت



بین سر ها اگر سری داریم

به خدا خوب دلبری داریم

محمد یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 15:46 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام وعرض ارادت
خواهش می کنم..
با آرزوی سلامتی برای شما دوست بزرگوارم..
.
.
هیچ کس از آسمان گرفته
توقع آفتاب نمی کند
با دلتنگی ات کنار بیا مرد!!

"رضاکاظمی"

با سلامک و عرض ادب و ارادت
خدمت دوست نازنینم جناب آقای محمد روز میلاد سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی ( ع ) را تبریک و تهنیت عرض می کنم :


ای عاشقان ! خورشید در آیینه گل کرد
نور خدا ، در کوچه باغ سینه گل کرد
عالم مُعطّر شد ز نور عصمتی سبز
نور کمال حضرت آیینه گل کرد
شوریدگان عشق ! بوی یار آمد
مهر جمال دلبر دیرینه گل کرد
زد خنده خورشید شهادت بر شب ما
خون خدا ، ای عاشقان ! دوشینه گل کرد
بوی خوش معصوم پنجم منتشر شد
ماه مدینه ، در شب آدینه گل کرد
شکر خدا،‌ شب رفت و فجر صادق آمد
ای عاشقان ! خورشید در آیینه گل کرد

سلام ودرود
جالب بود:... از حد خود گذشته ام
وطاقتم طاق میشود برای انزوا....
مخلصیم
یاعلی

با سلام و عرض ارادت
از دلگرمی دادن های حضرت عالی صمیمانه سپاس گزارم....
مرسی ........
یاحق .

رحمانی شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 19:48 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام استاد باز مثل همیشه عالیه استاد
متشکر که برای همه ی سلایق شعر دارید

سلام و عرض ادب و ارادت
من از شما سپاس گزارم که با دیده ارفاق می نگرید .
و خوشحالم از این که توانسته ام رضایت خاطر عالی را جلب کنم .
در پناه حضرت دوست .

محمد شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 09:21 http://bagheri6298.blogfa.com/

چقدر زیبا و عاشقانه وتازه و نو.................
آری تنهای تنها از تو شعر بسازم...............فوق العاده بود.......

چقدر سخته کسی را دوست داشته باشیم ولی در مقابلش جز سکوت کاری دیگه ایی از دست مان برنیاید..............
.
.
اگر عشق نبود از غم خبری نبود اگر عشق نبود دل بود ولی چه سود اگر عشق نبود؟ بی رنگ تر از نقطه ی موهومی بود این دایره‌ی کبود، اگر عشق نبود از آینه‌ها غبار خاموشی را عکس چه کسی زدود اگر عشق نبود؟ در سینه‌ی هر سنگ دلی در تپش است از این همه دل چه سود اگر عشق نبود؟ بی عشق دلم جز گرهی کور چه بود؟ دل چشم نمی گشود اگر عشق نبود از دست تو در این همه سرگردانی تکلیف دلم چه بود اگر عشق نبود؟ قیصر امین پور

درود و عرض ادب
مرسی . شما لطف دارید ....
مهرتان روزافزون.


کاش بـودی تـا دلـم تنهــا نبـود

تـا اسیــر غصــه فــردا نبــود

کاش بــودی تا بـرای قلـب مـن

زنــدگی این گونه بی معنا نبـود

کاش بـودی تا لبـان سـرد مــن

قصـه گـوی غصـه غـم هـا نبـود

کاش بـودی تا نگـاه خستــه ام

بی خبـر از مــوج و از دریـا نبـود

کاش بـودی تـا زمستـان دلــم

این چنین پرسوز و پرسرما نبود

کاش بـودی تـا فقـط باور کنی

بعد تــو ایــن زنــدگی زیبـا نبـود

محمد شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 09:18 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام
و صبح شنبه تان بخیر وشادی انشاالله...
خواهش می کنم.امیدوارم که به همه ی آرزوهاتون برسید...انشاالله
.
کاش آن اتفاق خوب بیفتد و بیاید و جهان به آرامش همیشگی اش برسد...اللهم عجل لولیک الفرج

سلام

ممنون . اشناءالله که همیشه و همیشه اتفاقات خوب خوب می افتد . توکلت علی الله .........

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد