گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

سنی دون پس ؟


سنی دون پس ؟

منه حیرتله باخان گوزلـــری شهلا سنی دون پس ؟
گوزومه خیره قالان دختـــــر عذرا سنی دون پس ؟

یاشاییش طالب اولان نرگــــــــــس بینا باخیشیملان
منــی گورمکله اؤلان گؤزلری بینا سنی دون پس ؟

سنی تعقیــــــــــــــــب إدَن غافل بیچاره ، یانان من
و  واری دور خبـری إئدمَدی حاشا سنی دون پس ؟

سو آخان چشمه گؤزونـدن سنــــه حیرتله باخان من
منه بیر غمزه باخان مســـــت فریبا سنی دون پس ؟

سنــــــــــــون او جام جمه تای پیالا گؤزلره ورگون
اوزومم کی دِدین اول یوســف برنا سنی دون پس ؟

سِوگی سیــــــز یاتماموشام دورماموشام مجنونا بنزر
ییوب ایچمـــک یرینه سوگولوی تنها سنی دون پس

اؤ کی ورمزدیر الینن سنـــــــــــــی بیگانیه اصلا !
گوردون ایندی منی دیم من ، منه دنیا سنی دون پس

دولانوپ عـــــــــــــــادلِ آوارة صحرا سحر آخشام
نه بولیدی کی اؤنا ناهیـــــدِ صحرا سنی دون پس ؟


95/02/23  ساعت 2 بامداد
ع.ف

قالب شعر : غزل ( ترکی )
وزن شعر : قعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلاتن
نام بحر : رمل مثمن مخبون

تقدیم اولور  صمیمیتله حیات یولداشیم « ناهید » آدیندا نجابتلی خانیما .


××××××××××××


برگردان شعر به فارسی در قسمت نظرات همین پست .




نظرات 20 + ارسال نظر
مهناز پنج‌شنبه 20 خرداد 1395 ساعت 12:07 http://delneveshteyemanoto.mihanblog.com/

ای بابا!
به نظرتون بهتر نیست بهشون بگید؟!!! خوشحال میشن... مگه این که از شعر خوششون نیاد که اینم بعیده.

سلام

نه دیگه خیلی دیر شده . احتمالا از شعر هم زیاد خوششان نیاید و بعید نیست .

مهناز سه‌شنبه 18 خرداد 1395 ساعت 14:52 http://delneveshteyemanoto.mihanblog.com/

شعر ترکی خیلی جالبی بود.

خدا عشقتون به همدیگه رو بیشتر کنه.

مرسی .
لطف دارید .
برایتان بهترین آرزوها را دارم .
و این که هنوز صاحب اختیار این شعر خودش از بودن و سروده شدن چنین شعری بی خبره ! یعنی کلا نمی داند که من شعر می نویسم .... این یک جوک واقعی در رمضان !

یه بنده خدا پنج‌شنبه 13 خرداد 1395 ساعت 23:30 http://jrtmu.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
گونده منه باش ووران ایندی منه داش وورور
ایندی منه داش ووران اوزگلره باش وورور

اوزگه اگر داش وورا دردینه دوزمک اولار
باخ بورا سوز بوردادی داشلاری یولداش وورور

چوخ گوزل بیر یازقیدی بعرک الله اولسون او درو ذوق چای که بوک اورگیزدن آخر
ال دوایا کتورنده بیزی ده خاطرلاین

سلام . از حضور گرمتان در وب گل بوته های شعر و ترانه صمیمانه سپاسگزارم . و از بابت اظهار لطفتان برای شعر ترکی « سنی دون پس » بی نهایت متشکرم .

احساس نویس دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 13:49 http://ehsasnevisi.mihanblog.com

مرسی گلم . شما خودتان گلید :

بنت الهدی یکشنبه 2 خرداد 1395 ساعت 22:00

سلام و صد سلام خدمت استاد بزرگوار والبته خانواده محترمتان...
به به عجب شعری...از طرف بنده حقیر هم به خانومتون سلام برسونین و البته اینم بگین که کمتر شاعر به این خوش ذوقی تو این دوره زمونه پیدا میشه هاااا...خخخخ

امیدوارم همیشه سالم و سلامت کنار خانواده محترمتان از زندگی نهایت لذت رو ببرید.

سلام و صد سلام و صد هزاران
ممونم . شما لطف دارید . چشم حتما سلامتی تان را می رسانم . و ممنونم که دلگرمم می کنید .
شما هم متقابلا خدمت خانواده محترمتان سلام ابلاغ بفرمایید .
شاد باشید و سلامت .

رحمانی شنبه 1 خرداد 1395 ساعت 23:32 http://elmfarhang.mihanblog.com

مژده که میلاد منجى بشر آمد
فُلک هدى را، دلیل و راهبر آمد
مژده! که آمد خدیو عالم امکان
حجّت برحق، امام منتظر آمد
اللهم عجل لولیک الفرج

ای دل شیدای ما، گرم تمنّای تو
کی شود آخر عیان طلعت زیبای تو

گر چه نهانی ز چشم، دل نبود ناامید
می رسد آخر به هم چشم من و پای تو

نیمه ی شعبان بود روز امید بشر
شادی امروز ما نهضت فردای تو

باسلام و عرض ارادت .............

میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی برحق ( عج ) را خدمتتان تبریک و تهنیت عرض می کنم .

لاله پرپر جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 20:06 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

سلام عادل جان خوبی خانواده خوب هستن..

ممنون از تمام محبتها و اینکه منو لایق خواهری میدونی..
میلاد امام زمان رو به شما و خانواده گرام تبریک عرض میکنم.

امیدوارم تو همه مراحل زندگی موفق باشی


التماس دعا

سلام علیکم و عرض ادب و احترام

سپاسگزارم خواهر بزرگوارم ، خانواده سلام دارند خدمتتان . خدا شما را از خواهری کم نکند . شما مانند یک خواهر دلسوز ، لیاقتتان بیشتر از این حرف هاست . آرزو دارم همیشه زنده و پاینده باشید و وجود بزرگوارتان همچنان چراغ افروز راه . من هم این عید بزرگ ، نیمه شعبان ، را خدمتتان و خدمت خانواده محترمتان تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند لایزال مسئلت دارم که توفیقات برخورداری های معنوی این عید و فیوضات این ماه شما را نصیبتان گرداند .

پیروز و سربلند باشید .
محتاجم به دعا ....

لاله پرپر جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 20:04 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

سالها بود جهان منتظر دیدارش
که کند باز فتاده گره در کارش

ماه شعبان شد ودر نیمه فرج حاصل شد
طفلی آمدکه جهان باز شود رخسارش

فرش تا عرش منور بشد از مقدم او
عسگری(ع)شاد که آمد به برش دلدارش

یوسف مصر بگو، یوسف زهرا(س)آمد
گو کند فکر به بی رونقی بازارش

اوست مهدی(عج) شود کل جهان را هادی
آید وعدل شود نوبت استقرارش

مژده داده ست خدا کل ضعیفان جهان
که شود منجیشان مهدی(عج)و اوهم یارش

غایب از دیده بود حاضر وناظر برما
شیعه ای نیک عمل شو که شوی غمخوارش

شد به پایان سخن وهمره حافظ گوییم
هر کجا هست خدایا بسلامت دارش

شاعر : اسماعیل تقوایی

در انتظار باران نیست آنکه بذری نکاشته

زهی خجسته زمانی که یار باز آید

به کام غم‏زدگان غم‏گسار باز آید

اگر فدای امام زمان نخواهد شد

ز سر چه گویم و سر، خود چه کار باز آید

لاله پرپر جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 20:03 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

طلوع می کند آن آفتاب پنهانی
ز سمت مشرق جغرافیای عرفانی

دوباره پلک دلم می پرد،نشانه چیست؟
شنیده ام که می آید کسی به مهمانی

کسی که سبزتر از هزار بهار
کسی،شگفت کسی آن چنان که میدانی

کسی که نقطه آغاز هرچه پرواز است
تویی که در سفر عشق،خط پایانی

تویی بهانه آن ابرها که می گریند
بیا که صاف شود این هوای بارانی

تو از حوالی اقلیم هر کجا آباد
بیا که می رود این شهر،رو به ویرانی

کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق
بیا که یاد تو آرامشی است طوفانی

شعر از قیصر امین پور

شاید آن روز که سهراب نوشت:

"تا شقایق هست زندگی باید کرد"

خبری از دل پر درد گل یاس نداشت

باید اینگونه نوشت:

هر گلی هم باشد، چه شقایق چه گل پیچک و یاس

زندگی بی مهدی

زندگی با غم‏هاست

لاله پرپر جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 20:03 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

روی گلبرگ چشام هزار تا شبنم می‌ریزه
آخه امشب می‌ عشق به جام عالم می‌ریزه

اونقده شاده دلم خدا خودش خوب می‌دونه
ابر رحمت رو دلم بارون نم نم می‌ریزه

ای گل نرگس خوش آمدی

خدایا !

تو آنچنانی که من دوست دارم...

پس مرا آنچنان کن که تو دوست داری

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه امین

لاله پرپر جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 20:03 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

مهدی جان! ای دردانه دوران !

این جمعه هم گذشت و نیامدی ومن به این می اندیشم
که چند هزار ثانیه تلخ را باید که بی تو بگذرانیم

چند هزار عقربه گیج ومنگ باید دور سرم بچرخند
تا بار دیگر در دوازدهمین نگین تابناک تو متوقف شوند.

مولای من !
در گذر از قنوت نافله ات یادی از خستگی جان هایمان کن !
یادی کن از تاریکی ثانیه های بی تو !

از خلوت اسمان بی ستاره
از ناتوانی دستان منتظر

و از جمعه ها که می ایند ومی روند و باز نشانی از تو نیست

و کلام آخر اینکه من آنقدر خوب نیستم

ولی شما آنقدر خوبی که دل ما را شاد کنی...

گویند کسان که روز عید آمده است

این نکته بطبع من بعید آمده است

روزیست به ماعید که گویند همه

زان یار سفرکرده نوید آمده است

ولادت امام زمان(عج) مبارک

رحمانی جمعه 31 اردیبهشت 1395 ساعت 10:29 http://elmfarhang.mihanblog.com

هر سحر منتظر یار نباشم چه کنم

من اگر منتظر یار نباشم چه کنم؟

گریه بر درد فراق تو نکردن سخت است

خون جگر از غمت ای یار نباشم چه کنم؟

عده ای بر سر آنند اسیرت نشوند

من بر آنم که گرفتار نباشم چه کنم؟

تو چه کردی که من از خواب و خوراک افتادم

راستی راستی بیمار نباشم چه کنم؟

چهارده بار خدا عاشق تو شد من اگر

عاشق روی تو یک بار نباشم چه کنم؟

ابرویت تیغ مصرٌی ست که جان می طلبد

به طلبکار بدهکار نباشم چه کنم؟

خواستم نام مرا هم بنویسند همین

سر بازار خریدار نباشم چه کنم؟

من اگر مثل تو هر صبح و غروبی آقا

فکر بین در و دیوار نباشم چه کنم؟

علی اکبر لطیفیان
الهم عجل لویک الفرج

چه انتظار عجیبی
تو بین منتظران هم
عزیز من چه غریبی !
عجیب تر آن که چه آسان
نبودنت شده عادت
چه بی خیال نشستیم
نه کوششی ، نه تلاشی
فقط نشسته و گفتیم :
خدا کند که بیایی


الهم عجل لویک الفرج

رحمانی سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 20:41 http://elmfarhang.mihanblog.com/

میلاد سرو بوستان ایستادگی، زیباترین گل باغ حسین (ع)! جوان رعنا و رشید حسین (ع) یادگار علی (ع) گلستانی از زیباترین گل های فداکاری! و دریایی از آبیِ عطوفت، مبارک باد

ای مخزن سر کردگار ادرکنی

ای هم تو نهان هم آشکار ادرکنی

بگزیده برای خویش هرکس یاری

ای در دو جهان مرا تو یار ادرکنی . . .

میلاد امام زمان بر شما مبارک

################################

محمد شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 15:54 http://bagheri6298.blogfa.com/

باورش کمی سخت است، می دانم

اما بارها به ماه گفته ام طوری بتابد

که بغض راه گلوی پنجره ای را نبندد

مخصوصا اگر باد

با خاطره ی بلند پیراهن زنی وزیده باشد



بارها گفته ام این شهر بهار ندارد

باغ ندارد

بهار نارنج ندارد

و آدم اگر دلش بگیرد

دردش را به کدام پنجره بگوید

که دهانش پیش هر غریبه ای باز نشود؟



"لیلا کردبچه"

مهدی، نظری به ما عنایت کن

مارا به صراط خود هدایت کن

مهدی! اگر از منتظرانت بودیم

چون دیده ی نرگس نگرانت بودیم

با این همه روسیاهی و سنگدلی

ای کاش که از همسفرانت بودیم

میلاد دوازدهمین گل بوستان امامت و ولایت، امام عصر و الزمان مبارک .

محمد شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 15:41 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام وعرض ارادت خدمت شما
خواهش می کنم..امیدوارم که با موفقیت و آرامش همه ی امتحانات را به پایان برسانید...انشاالله..................
.
او صبر خواهد از من
بختی که من ندارم
من وصل خواهم از وی
قصدی که او ندارد
"شهریار"

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته ....

خدمتتان عرض سلام و ارادت و احترام دارم . محمدجان عیدتان مبارک . امیدوارم با مسئلت باری تعالی از فیوضات این ایام به برخورداری کامل برسید . و باز امیدوارم تنی سالم ، روحی سرشار از عطوفت و قلبی مالامال از عشق به حضرتش در وجودتان به بار بنشیند ...

ما معتقدیم که عشق سر خواهد زد

بر پشت ستم کسی تیر خواهد زد

سوگند به هر چهارده آیه نور

سوگند به زخم های سرشار غرور

آخر شب سرد ما سحر می گردد

مهدی به میان شیعه برمی گردد

اللهم عجل لولیک الفرج

محمد شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 10:36 http://bagheri6298.blogfa.com/

درود بر شما چقدر زیبا وعاشقانه....................
به شما میگن یه مرد نمونه،عاشق و دوستدارخانواده...................باید قدر کسانی که با ما زندگی می کنند را بدانیم وعاشقانه دوست شان داشته باشیم...........امیدوارم که زندگی تان همیشه گرم وصمیمی وهمیشگی باشد...................در پناه خدا باشید ............و خوشبختی همراه همیشگی تان باشد انشاالله..

مرسی . برایتان از درگاه خدا ارزوی بهترین ها را دارم .

محمد شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 10:33 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام
ممنونم...شما لطف دارید..ما هم به اردت داریم..این حرفا چیه...درکتون می کنم...........امیدوارم با موفقیت پشت سر بگذارید................ولی اینقدر سخت نگیرید...........که وقتی برای سر خاراندن هم پیدا نکنید...........شما با نمرات عالی قبول میشید...............دیگه نمیشه کاری کرد..بعضی با سلیقه ها و با دانش خودشان کتاب تالیف می کنند..................پیشاپیش نیمه شعبان ولادت منجی عالم بشریت را به شما تبریک میگم...امیدوارم که همیشه شاد وسلامت باشید

سلام
ممنونم که تشویقم می کنید .
من هم پیشاپیش نیمه شعبان و تولد اقا امام زمان را خدمتتان تبریک عرض می کنم .

رحمانی جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 21:54 http://elmfarhang.mihanblog.com/

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست

توفان زده‏ ام مرا نجاتی بفرست

فرمود که با زمزمه یا مهدی

نذر گل نرگس صلواتی بفرست

تو به من خندیدی و نمی دانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من کرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست که در گوش من آرام آرام
خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت

حمید مصدق

رحمانی جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 21:53 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام استاد
محشره
من که ترکی بلد نیستم ولی برگردانش این قدر زیبا و منظم بود
مطمئنم که زبان اصلی شگفت انگیز هست

سلام

ممنون . شما لطف دارید . این بزرگواری شما را می رساند که این قدر دلگرمم می کتید .
سپاس ...........

عادل فنائی جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 20:37 http://adelfanaei.blogsky.com/

برگردان شعـــــــــــــــر به فارسی :

سنی دون پس ؟
پــس تو بودی ؟

منه حیرتله باخان گوزلـــری شهلا سنی دون پس ؟
گوزومه خیره قالان دختـــــر عذرا سنی دون پس ؟

چشم شهلایی که با حیرت به من نگاه می کرده پس تو بودی ؟
دختر عذرایی که به چشمان من خـــیره مانده بود پس تو بودی ؟

یاشاییش طالب اولان نرگــــــــــس بینا باخیشیملان
منــی گورمکله اؤلان گؤزلری بینا سنی دون پس ؟

کســـــــــــــی که از نرگس بینای نگاه من زندگی طلب می کرده
و با دیدن مــــــــــــــــــــن چشمانش بینا می شده پس تو بودی ؟

سنی تعقیــــــــــــــــب إدَن غافل بیچاره ، یانان من
و واری دور خبـری إئدمَدی حاشا سنی دون پس ؟

بیچاره ای که می ســـــــــــــــوخته و در تعقیب تو بوده من بودم
و کسی که خبرداشته و این تعقیب را حاشا نکرده پس تو بودی ؟

سو آخان چشمه گؤزونـدن سنــــه حیرتله باخان من
منه بیر غمزه باخان مســـــت فریبا سنی دون پس ؟

کسی که با نگاه حیران به تو از چشمش چشمه جاری می شده من بودم
مســـــــت فریبایی که با غمزه به من نگاه می کرده پس تو بودی ؟

سنــــــــــــون او جام جمه تای پیالا گؤزلره ورگون
اوزومم کی دِدین اول یوســف برنا سنی دون پس ؟

به چشمان جام جــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم پیاله مانندت عاشق
منم که به من گفتی آن یوســــــــــــــــــــــف برنا پس تو بودی ؟

سِوگی سیــــــز یاتماموشام دورماموشام مجنونا بنزر
ییوب ایچمـــک یرینه سوگولوی تنها سنی دون پس

بدون عشـــــــــــــــق نه خوابیده و نه بیدار شده ام ، مانند مجنون
عوضِ خورد و خوراک ، عشقـــــــــــــــــم فقط پس تو بودی .

اؤ کی ورمزدیر الینن سنـــــــــــــی بیگانیه اصلا !
گوردون ایندی منی دیم من ، منه دنیا سنی دون پس

کسی که تو را به دســـــــــــــــــــــــــــــــــــــت بیگانه نمی داده
حالا دیدی که من بودم مــــــــــــن ، که دنیای من پس تو بودی .

دولانوپ عـــــــــــــــادلِ آوارة صحرا سحر آخشام
نه بولیدی کی اؤنا ناهیـــــدِ صحرا سنی دون پس ؟

عادل آوارة صحراها از صبــــــــــــــــح تا شب پرسه می زده
چه می دانسته که برایــــــــــــش ناهید صحراها پس تو بودی ؟

×××××××××××

تقدیم اولور صمیمیتله حیات یولداشیم « ناهید » آدیندا نجابتلی خانیما .

از صمیم قلب تقدیم به شریک زندگی ام به خانم نجیب به نام « ناهید » .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد