گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

سیگار گمان


سیگارِ گمان

ای جـــــوانی که جنابی به جهان خواهی شد
جانب جهــــل جَهی جوجه جوان خواهی شد

کار تو سکّه اگر باشـــــــــــــد و سیکار کشی
مفلـــــــس در به دری در پی نان خواهی شد

کاوه باشی و اگر رستـــــــــــــــم دستان مثلا
پهلـــــوان پنبه ای از جنس زنان خواهی شد

نخ سیگار تو را ســــــوزن و نخ خواهد کرد
تیپ خـــوش داری اگر نی قلیان  خواهی شد

حیــــف از این چهرۀ بشاش ، گلی هستی که
به فدای پُکی از قیـــــــــــر دخان خواهی شد

این همه دود که در سینــــــــه تلنبارت هست
دیـــــــــــر یا زود تلی از سرطان خواهی شد

بهترین فایده اش ریزش مـــــــو ، سقط جنین
با چنیـــــــــن فایده ای روبه زیان خواهی شد

جنس مردانه بدل یابد و در غیرت و عشــــق
کـــــــــم تر از کودکی وبی غلیان خواهی شد

کار عار اســــــــــــــــت گمانت به گمانم شاید
که پناهنـــــــــــــده به سیگارِ گمان خواهی شد

ای که پای خــــــــرِ تو خارج گِل هست هنوز
باورم نیست گُلــــــم ! برگ خزان خواهی شد

کار پیدا کن و پیدا نکنــــــــــــــــــــــد کار تو را

نکته ای گفتم اگر تیـــــــــز بر آن خواهی شد


***********


قالب شعر : غزل طنز
وزن شعر : قعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن
نام بحر : رمل مثمن مخبون محذوف
ع.ف
زمان ترنم : 1395/03/15ساعت 2 بامداد




نظرات 47 + ارسال نظر
رحمانی جمعه 11 تیر 1395 ساعت 02:17 http://elmfarhang.mihanblog.com/

استاد پیشاپیش عیدتون مبارک

سلام
مرسی . عید شما هم پیشاپیش مبارک . نماز و روزه هایتان هم قبول حق تعالی .

رحمانی جمعه 11 تیر 1395 ساعت 02:16 http://elmfarhang.mihanblog.com/

الهم عجل لولیک الفرج

الهم عجل لولیک الفرج

محمد پنج‌شنبه 10 تیر 1395 ساعت 16:09 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام
و عرض ارادت خدمت شما
با آرزوی قبولی طاعات وعبادات شما ..
امیدوارم که همیشه شاد وسلامت باشید

هرگز شب را باور نکرده ام

چرا که در فراسوهای دهلیزش

به امید دریچه ای

دل بسته بودم.

باسلام
و عرض ادب و احتــــــــــــــــرام
نماز و روزه هایتان هم قبول بارگاه ملکوتی اش
ممنونم. من هم آرزو دارم همواره دلشاد و شادمان باشید

و :

برای زیستن دو قلب لازم است،قلبی که
دوست بدارد
قلبی که دوستش بدارند

« شاملو »

گفتگو پنج‌شنبه 10 تیر 1395 ساعت 15:08 http://easa.blogfa.com

ذهن ما مانند یک تلویزیون با صدها شبکه است:

و این ما هستیم که تصمیم می گیریم روی کدام شبکه باشیم!

شبکه رنجش،

شبکه بخشش،

شبکه نفرت،

شبکه مهربانی

شبکه شادمانی،

یا شبکه برنامه تکراری دیروز!

تصمیم ما همان کنترل یا ریموت ماست.

پس، لحظاتت را با انتخاب بهترین شبکه ها زیبا کن

مرسی .

خیلی آموزنده بود .

با این گرانی نان


بیچاره " گنجشگی " که به معشوقه اش


قول خرده نان داده است....

گفتگو پنج‌شنبه 10 تیر 1395 ساعت 15:07 http://easa.blogfa.com

آنچـــه در پایــــان یک عشق می مانـــد

تنها خاطراتی است که در قلبـــم از تـــو با من سخن می گوید

آنچـــه از چشمان خواب زده تـــو باقی می مانـــد

تنها قطره اشکی است که از گونـــــه ام جاریست

می‌نوشمت که تشنگی‌ام بیشتر شود

آب از تماس با عطشم شعله‌ور شود

آنگاه بی‌مضایقه‌تر نعره می‌کشم

تا آسمان ِ کر شده هم با خبر شود

آن‌قدرها سکوت تو را گوش می‌دهم

تا گوشم از شنیدن ِ بسیار کر شود

تو در منی و شعرم اگر «حافظانه» نیست

«عشقت نه سرسری ست که از سر به در شود»

آرامشم همیشه مرا رنج داده‌است

شور خطر کجاست که رنجم به سر شود؟

مرهم به زخم ِ بسته که راهی نمی‌برد

کاشا که عشق مختصری نیشتر شود



محمد علی بهمنی

گفتگو پنج‌شنبه 10 تیر 1395 ساعت 15:07 http://easa.blogfa.com

وقتی می نویسم «تو»

دیگر

چیز بیشتری برای گفتن

نمی ماند !

،همزمان

در دو مکان زندگی می کنم

اینجا که منم

و آنجا که تویی.

صهبای بیدگلی پنج‌شنبه 10 تیر 1395 ساعت 10:45 http://www.sahba313.blogfa.com

سلام



کار تو سکّه اگر باشـــــــــــــد و سیکار کشی
مفلـــــــس در به دری در پی نان خواهی شد



مانا باشید

سلام

چیزی به نام عشق خدا آفریده است
یعنی تو را و بعد مرا سر براه تو

موفق باشید ....

گفتگو سه‌شنبه 8 تیر 1395 ساعت 01:07 http://easa.blogfa.com

ﻋﻄﺮ ﺗﻦ ات را

...ﺑﺮ ﭘﯿﺮاﻫﻨﻢ ﺳﻨﺠﺎق ﮐﺮدﻩ اﯾﯽ

ﺑﺎد ﻣﯽ آﯾﺪ

!ﻓﺮدا

...ﺗﻤﺎم ﺷﻬﺮ از ﺣﺎل ﻣﺎ ﺑﺎﺧﺒﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ............................

،روزه ام با ربنّای دیده ات وا می شود

العجب از آن همه ذکری که در چشمان توست...

#آرش_شریعتی

احساس نویس دوشنبه 7 تیر 1395 ساعت 12:01 http://ehsasnevisi.mihanblog.com/

باز امشب عشق تنها می شود / زخم سهم فرق مولا می شود
آفتاب عشق گلگون می شود / سینه ی سجاده پرخون می شود
پشت نخل آرزو خم می شود / داغ حسرت سهم آدم می شود
جاده می ماند غریب و بی سوار / ذوالفقار عدل می گیرد غبار

شهادت مولا امیر المؤمنین تسلیت باد.

باسلام
و عرض ادب و احترام
...

سپاسگزارم .

رحمانی شنبه 5 تیر 1395 ساعت 23:40 http://elmfarhang.mihanblog.com

شد کشته بمحراب عبادت حیدر / هر دیده بحال مرتضی می گرید
بـا گفتن “قد قتل” ز جبریل امین / در خلد برین خیر نساء می گرید . . .
ایام سوگواری امیر المومنین حضرت علی(ع) بر شما تسلیت باد

باسلام و عرض ادب و احترام ...

ممنونم .


نتوان گفت که این قافله وا می ماند

خسته و خفته از این خیل جدا می ماند

این رَهی نیست که از خاطره اش یاد کنی

این سفر همره تاریخ به جا می ماند

دانه و دام در این راه فراوان امّا

مرغِ دل سیر زِ هر دام رها می ماند

می رسیم آخر و افسانه یِ واماندنِ ما

همچو داغی به دلِ حادثه ها می ماند

بی صداتر زِ سکوتیم ولی گاهِ خروش

نعره ی ماست که در گوشِ شما می ماند

بروید ای دلِتان نیمه که در شیوه ی ما

مرد با هر چه ستم هرچه بلا می ماند



محمد علی بهمنی

رؤیا ساز شنبه 5 تیر 1395 ساعت 15:55 http://life4vida.blogfa.com

و من گمان میبرم قدر نشناس ترین انسان ها کسانی هسنتد
که سیصد و شصت و دو روز سال را حق الناس میکنند
تهمت میزنند
دروغ می گویند
به راحتی دل میشکنند
تمام سال را بدی میکنند
و این سه شب میشوند قدر شناس ترین بنده ی خدا ...

کاش بدانیم
وقتی دلی راشکستیم
دیگر توبه ی ما آن دل را دل نمیکند
کاش بدانیم
وقتی دروغ می گوییم
زخم به قلب میزنیم
و دیگر توبه ی ما جای زخم را مرهم نمیشود
کاش بدانیم
گاهی پیشگیری بهتر از درمان است ...
.................................................
با پستی جدید در خدمتیم

فال‌مان هرچه باشد

باشد ...

حال‌مان را دریاب !

خیال‌کن حافظ را گشوده‌ای و می‌خوانی :

«مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید»

یا

«قتل این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود»

چه فرق ؟

فال نخوانده‌ی تو

منم !



محمد علی بهمنی

لاله پرپر جمعه 4 تیر 1395 ساعت 14:11 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

سلام ای چشم بارانی ، پناهم میدهی امشب؟
سؤالم را که می دانی ، جوابم میدهی امشب؟

منم آن آشنای سالیان گریه و لبخند
و امشب رو به ویرانی ، پناهم میدهی امشب ؟

میان آبو گل رقصان ، میان خارو گل خندان
در آن آغوش نورانی ، پناهم میدهی امشب ؟

دل و دین در کف یغما و من تنها و من تنها
در این هنگام روحانی ، پناهم میدهی امشب؟

به ظلمت رهسپار نور و از میراث هستی دور
در آن اسرار پنهانی ، پناهم میدهی امشب؟

رها از همت بودن ، رها از بال و پر سودن
رها از حد انسانی ، پناهم میدهی امشب؟

نگاهت آشنا با دل ، کلامت گرمی محفل
تو از چشمم چه می خوانی ، پناهم میدهی امشب؟

و من با اشک می شویم تمام شعرهایم را
پس از مصراع پایانی ، پناهم میدهی امشب

سلامم بر تو ای ماه شریف و ماه بی همتا
درودم بر تو ای ماه عزیز خالق یکتا

سلامم بر تو ای ماه دعا ای ماه آمرزش
درودم بر تو ای ماه ثنا ای ماه آمرزش

سلامم بر تو ای ماه ورع ای ماه استغفار
درودم بر تو ای ماه نماز و ماه استغفار

سلامم بر تو ای ماه فضیلت ماه آزادی
درودم بر تو ای ماه عزیمت ای مه شادی

سلام بر تو ای ماه هدایت ای مه ایمان
درودم برتو ای ماه عنایت ای مه سبحان

سلامم بر تو ای ماه تلاوت ای مه فرقان
درودم بر تو ماه شهادت ای مه قرآن

سلامم بر تو ای ماه مبارک ماه وعظ و پند
درودم بر تو ای ماه سالک ای مه پیوند

سلامم بر تو ای ماه ولایت ای مه والا
درودم بر تو ای ماه سعادت ای مه رعنا

لاله پرپر جمعه 4 تیر 1395 ساعت 14:10 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

با سرشک بصرم قیمت گوهر شکنم

آه از سینه کشم رونق آذر شکنم

شب قدر است برایم بنویس اربابم

صد روز دگر کرب و بلا سر شکنم

کسی مسیر خدا را به من نشان بدهد
دل سیاه مرا دست آسمان بدهد

درون پیله سر در گمی اسیرم ، آه
کسی برای پریدن به من توان بدهد



به دشت خیره شدم تا مگر که قاصدکی

نشانه ای به من از یار مهربان بدهد



و کاش رنگ غزلهای نا سروده من

بهار شعر مرا شور ناگهان بدهد



هزار بیت به وصفش قصیده میخوانم

اگر که بغض گلوگیر من امان بدهد



من از حکایت آشفتگی پرم اما

کجاست او که مرا جرات بیان بدهد ؟



همیشه منتظرم تا عزیز خوش خبری

خبر ز آمدن او دوان دوان بدهد



چه سرد مرده ام اینجا ، کجاست دستی که

به بند بند وجودم دوباره جان بدهد ؟

شیدا (فَرمِہ) جمعه 4 تیر 1395 ساعت 10:31 http://shadeofparadise.blogfa.com

〰♦اللًّهُـ‗ـمَ صَّـ‗ــلِ عَـ‗_‗ـلَى مُحَمَّـ‗‗ـَد وَآلِ مُحَمَّـ‗_‗ـَدو عَجِّـ‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗_ـم♦〰

〰♦سلام بر شما♦〰

〰♦بندگی هایتان مورد پذیرش درگاه حق♦〰

♦✴التماس آمین گویی به دعاهای خیر همگان را دارم
♦✴در این شب های تقدیر و توفیق و تغییر...باشد که بهره مند باشیم.


〰♦حضرت موسی ، در خلوت و مناجاتی که با خداوند داشت، فرمود:

♦خداوندا! می­خواهم به تو نزدیک شوم.

〰♦پاسخ آمد: قرب من از آنِ کسی است که شب قدر ، بیدار باشد.


♦گفت: خداوندا! رحمتت را می­خواهم.

〰♦پاسخ آمد: رحمتم از آن کسی است که شب قدر به مسکینان، رحمت کند.


♦گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تو می­خواهم.

〰♦پاسخ آمد: آن را به کسی می­دهم که در شب قدر صدقه­ای داده باشد.


♦گفت: خداوندا! از درختان بهشت و میوه­هایش می­خواهم.

〰♦پاسخ آمد: آنها از آن کسی است که در شب قدر ، تسبیح­گوی باشد.


♦گفت: خداوندا! رهایی از جهنم را می­خواهم.

〰♦پاسخ آمد: آن، از آن کسی است که در شب قدر، استغفار کند.


♦گفت: خداوندا! خشنودی تو را می­خواهم.

〰♦پاسخ آمد: خشنودی من از آنِ کسی است که در شب قدر، دو رکعت نماز بگزارد

"مستدرک المسائل "

〰♦سایه بهشت♦〰

باسلام

و سپاس از محبت هایتان

و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات


الهی ، حسرتی دیرینه دارم
غمی سنگین درون سینه دارم

دلم امشب غمی محسوس دارد
هوای عشق « یاقدوس » دارد

میان پیله های غم ، اسیرم
خطا کارم ، گنه کارم ، حقیرم

در این آشفتگی های خیالی
در این دل بستگی های وبالی

در این فصل خزان ناامیدی
در این زخم زمان ناامیدی

فضایی باز و آهنگ توکل
نمازی تازه با قدقامت گل

هوس دارد دلم عاشق شدن را
به عشق آشنا لایق شدن را

خدایا از دلم آوار بردار
نگاهم را از این دیوار بردار

برای من فقط ، یک آشنا هست
که در دل نام او ، وقت دعا هست !

سید علی اصغر موسوی « سعا »

گیتی رسائی جمعه 4 تیر 1395 ساعت 02:35 http://gitoly.blogfa.com

اینهم غزلی زیبا از عراقی . من اشعار عراقی را به نهایت دوست دارم

عشق شوری در نهاد ما نهاد
جان ما در بوتهٔ سودا نهاد
گفت و گویی در زبان ما فکند
جست و جویی در درون ما نهاد
از خُمستان جرعه ای بر خاک ریخت
جنبشی در آدم و حوّا نهاد
دم به دم در هر لباسی رخ نمود
لحظه لحظه جای دیگر پا نهاد
یک کرشمه کرد با خود آن چنانک
فتنه ای در پیر و در برنا نهاد
شور و غوغایی برآمد از جهان
حُسن او چون دست در یغما نهاد
چون در آن غوغا عِراقی را بدید
نام او سر دفتر غوغا نهاد

فخرالدین عراقی

سپاس گزارم

غزلی زیبا و ناب ...

من هم از اشعار عراقی خیلی خوشم می آید و زیاد می خوانم .
و این هم غزل ترانه ای از جناب اقای بهمنی که من هم اشعار اقای بهمنی را خیلی دوست دارم :

دل من یه روز به دریا زد و رفت

پشت پا به رسم دنیا زد و رفت

پاشنه ی کفش فرار و ور کشید

آستین همت و بالا زد و رفت

یه دفه بچه شد و تنگ غروب

سنگ توی شیشه ی فردا زد و رفت

حیوونی تازگی آدم شده بود

به سرش هوای حوا زد و رفت

زنده ها خیلی براش کهنه بودن

خودش و تو مرده ها جا زد و رفت

هوای تازه دلش می خواست ولی

آخرش توی غبارا زد و رفت

دنبال کلید خوشبختی می گشت

خودشم قفلی رو قفلا زد و رفت



محمد علی بهمنی

گیتی رسائی جمعه 4 تیر 1395 ساعت 02:34 http://gitoly.blogfa.com

سلام آقای فنائی . شاید باورش برایتان در سن و سالی که شما هستید سخت

باشد ولی باور کنید بعضی اوقات کامنتهای شما عزیزان ضمن اینکه مرا شرمنده

لطف و محبتتان میکنید ولی دلم را آنچنان گرم میکند که احساس میکنم ماندن در این

دنیای وانفسا به بودن کنار شما عزیزان می ارزد . خدا شما را برای خانواده و ایران

عزیز و نهایتان برای من در این سن نگه دارد . سپاسگزارتان هستم تا همیشه

باسلام و عرض ادب و احترام

سرکار خانم بانو رسائی بزرگوار استاد ارجمندم اردتمندم . از کامنت زیبایتان خیلی شرمنده شدم . برایتان ارزو دارم همیشه باشید و سایه لطفتان بالای سر ما . باور بفرمایید وجود عزیزانی چون شماست که برکت و معرفت به همراه می آورد . به قولی « دود از گنده بلند می شود » . اگر نفس گرم شما نباشد ادامه مسیر در زندگی روزانه و عالم شعر و ادبیات برای ماها بسیار دشوار خواهد . ما هم متقابلاً باید قدردان زحمات و دلگرمی دادن های شما بزرگوار باشیم . که امیدوارم گوشه ای از سپاس محبت هایتان را به جا آورده باشم .....

در پناه حضرت دوست ....

رؤیا ساز پنج‌شنبه 3 تیر 1395 ساعت 14:11 http://life4vida.blogfa.com

سلام
سپاس از حضورتون
درمورد شعرم به نکته خوبی اشاره کردید درمورد مشکل جوانان
.
موافق به تبادل لینک هستید؟اگر مایل بودید خبرم کنید

شما خیلی وقته که با افتخار لینک شده اید ......

رحمانی پنج‌شنبه 3 تیر 1395 ساعت 11:21 http://elmfarhang.mihanblog.com/

هستم اگر باشی کنارم
ای دوست
ماه منی در شب تارم
ای دوست
جان منی ای همه حالم
ای دوست
راه منی بی تو به چاهم
ای دوست
روح منی دنیا به کامم
ای دوست
بی روی تو آتش فشانم
ای دوست
باغ منی در بوستانم
ای دوست
هم روز و شب ورد زبانم
ای دوست
همچون عسل روی لبانم
ای دوست
هم پوستم هم استخوانم
ای دوست
شیرین تر از هر دو جهانم
ای دوست
احمد البرز
استاد به دوستی با شما افتخار می کنم
و امیدوارم در این ماه مبارک هر انچه که از خداوند می خواید خداوند همون را صلاح شما قرار بده

♥▒♥________♥▒♥
_____♥▒▒▒♥_____♥▒▒▒♥°°
____♥▒▒♥▒▒▒♥▒▒▒▒♥▒▒♥
___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥
____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥°°°
_♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥
♥▒▒♥▒▒♥▓▓▓♥▓▓▓▓♥▒♥▒▒♥
_♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥°°
____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥
___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥°°°
____♥▒▒♥▒▒▒_▓♥▒▒♥▒▒▒♥
_____♥▒▒▒♥_▓____♥▒▒▒♥
______♥▒♥__▓_____
_____________▓
______________▓___
_______________▓
________ஞ۩♣___▓___ஞ۩♣°°°
_____ஞ۩♣ஞ۩♣__...


دوستان من ،. ♥
مثل " گندمند "
یعنی یک دنیا برکت و نعمت ،
نبودن شان ، قحطی و گرسنگی است ،
و من چه خوشبختم که خوشه های طلائی گندم دراطرافم موج میزند
و من چقدر افتخار می کنم که دوستی چون حضرت عالی دارم .....

خدایا شکر ، شکرت ف هزاران هزار بار شکرت به خاطر چنین دوست بامعرفت و عزیزی ...

با ارزوی قبولی طاعات و عباداتتان ....

محمد پنج‌شنبه 3 تیر 1395 ساعت 10:26 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام
سلامت باشید
و ممنونم بابت این همه لطف ومهربانی................

حضورتون باعث افتخار ماست..همیشه باشید

بانگ شادی از حریمش دور باد
هر که زاری آفرید
هر کسی لبخند را ممنوع کرد
هر که در تجلیل غم اصرار کرد

طعم شادی از حریمش دور باد
هر که درک عشق و زیبایی نداشت
هر که گل
پروانه
پرواز پرستو را ندید
هر کسی آواز را انکار کرد

شهر شادی از حریمش دور باد
هر که دیوار آفرید
هر که پلها را شکست
هر که با دلها چنان رفتار کرد
هر که انسان را چنین بیمار کرد
هر که دورش از حریم یار کرد

"مجتبی کاشانی"

سلام
و باعرض ادب و احترام

و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات


__________$$$$$$
___________$$$$$$$$
___$$$$$$$__$$$$$$__$$$$$$
__$$$$$$$$$_ $$$$$_ $$$$$$$$
___$$$$$$$$$_$$$$$_$$$$$$$$
____$$$$$$$$_ $$$$_$$$$$$$
________$$$$$_$$$_$$$$$
_$$$$$$$$$_ $____$_$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$ $______$ $$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$______ $$$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$_$_____$_$$$$$$$$$
_________$$$$$_$$$_$$$$$
_____$$$$$$$$_ $$$$_$$$$$$$
____$$$$$$$$$_$$$$$_$$$$$$$$
___$$$$$$$$$_ $$$$$_ $$$$$$$$
____$$$$$$$__$$$$$$__$$$$$$
____________$$$$$$$$_$$
_____________$$$$$$_ $$
______$$$$$_________$$
_____$$$$$$$_______ $$
___$$$$$$$$$$$_____$$
_____ $$$$$$$$$___ $$
________$$$$$$$__$$
__________$$$$$_$$
___________$$$$$$
____________$$$$
_____________$$
____________$$____$$$$$$$
___________ $$___$$$$$$$$$$
___________$$__$$$$$$$$
___________$$_$$$$$$
___________$$_$$$$$
___________$$$$$$
___________$$$$
___________$$. . .


گل را به عزیزان میدهند و محبت را به مهربانان!
گل لایق شما باشد که هم عزیزی و هم مهربان .....

آرامش پنج‌شنبه 3 تیر 1395 ساعت 08:52 http://tanhakhoda94.mihanblog.com

سلآم

ممنون ازحضورتون

شعرتون خیلی قشنگه

سلام

سپاس

متشکرم .

کمال چهارشنبه 2 تیر 1395 ساعت 20:24 http://jkz.blogfa.com

سلام
از حضور گرمتان سپاسگزارم .

لاله پرپر چهارشنبه 2 تیر 1395 ساعت 12:57 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

شادی روزه دار
قال الصادق علیه السلام
للصائم فرحتان فرحة عند افطاره و فرحة عند لقاء ربه
امام صادق علیه السلام فرمود:برای روزه دار دو سرور و خوشحالی است:
1 – هنگام افطار 2 – هنگام لقاء پروردگار (وقت مردن و در قیامت)
وسائل الشیعه، ج 7 ص 290 و 294 ح 6 و 26.

ز مردم دل بکن یاد خدا کن

خدا را وقت تنهایی صدا کن

در آن حالت که اشکت می چکد گرم

غنیمت دان و ما را هم دعا کن ...

التماس دعا

لاله پرپر چهارشنبه 2 تیر 1395 ساعت 12:56 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

مژده به روزه داران
قال الصادق علیه السلام
من صام لله عزوجل یوما فی شدة الحر فاصابه ظما و کل الله به الف ملک یمسحون وجهه و یبشرونه حتی اذا افطر.
امام صادق علیه السلام فرمود:هر کس که در روز بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را می گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامی که افطار کند.
الکافی، ج 4 ص 64 ح 8; بحار الانوار ج 93 ص 247

در میان گونه گونه مرگ ها

تلخ تر مرگی ست، مرگ برگ ها

زان که در هنگامه ی اوج و هبوط

تلخی مرگ ست با شرم سقوط

وز دگر سو٬ خوش ترین مرگ جهان٬

-زانچه بینی٬ آشکارا و نهان-

رو به بالا و ز پستی ها رها

خوش ترین مرگی ست، مرگ شعله ها ...



شعر از شفیعی کدکنی

لاله پرپر چهارشنبه 2 تیر 1395 ساعت 12:56 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

خوشا بحال روزه داران
قال رسول الله صلی الله علیه و آله
طوبی لمن ظما او جاع لله اولئک الذین یشبعون یوم القیامة
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:خوشا بحال کسانی که برای خدا گرسنه و تشنه شده اند اینان در روز قیامت سیر می شوند.
وسائل الشیعه، ج 7 ص 299، ح 2.

التماس دعا :
در این ماهی که روزش روزه هستی
کنار سفره ی رحمان نشستی ،
در آن ساعت که سائل را جواب است
دعای روزه داران مستجاب است ،
پس از ذکر و نمازت قبل افطار
که گردد نور رحمانی پدیدار ،
در آن حالت که سیمت شد بحق وصل
دعا کردی به هر اهل و به نا اصل ،
دعا کن بنده را هم از محبت
که گردم چون شما اهل سعادت
خدا بخشاید از رحمت گناهم
نماید حضرت مهدی(عج) نگاهم

گیتی رسائی سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 23:41 http://gitoly.blogfa.com

و اینهم شعر زیبائی از جناب عشقری که من شعرهایشان را خیلی دوست دارم



ز بازار محبت غم خریدم
خریدم غم ولیکن کم خریدم
همین داغی که حالا بر دل ماست
ندانم از کدام عالم خریدم
عسل میجستم ‌از بازار هستی
عدم رخ داد جایش سم خریدم
ز عشق و عاشقی آگه نبودم
غم و درد ترا مبهم خریدم
نبودم واقف از آیینهء دل
که از جمشید جام جم خریدم
برای زخم ناسور دل خویش
ز مژگان کسی مرهم خریدم
محبت عشقری راحت ندارد
ز مجبوری متاع غم خریدم

هر لحظه بهانه تو را میگیرم

هر ثانیه با نبودنت درگیرم

حتی تو اگر به خاطرم تب نکنی

من یکطرفه برای تو میمیرم…

گیتی رسائی سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 23:39 http://gitoly.blogfa.com

سلام . آرزویم در این شبهای عزیز اینست که تمام جوانان این مرز و بوم در کارهایشان که صلاح خداوند در آن است موفق شوند و صد البته یکی از آنها هم جناب فنائی باشد .

خوشحالم از حضورتون خصوصا زمانی که آرامش دارید . موفق باشید و سرفراز

سپاس از اینهمه محبت شما عزیز

سلام
عرض ادب و احتـــــــــــــرام

استاد ارجمندم سرکار خانم بانو رسائی بزرگوار

چقدر آرزوی شما سخاوتمندانه و همانند اقیانوسی بی کران وسیع و گسترده است . افتخار می کنم که راهنما و مرشدم استادی همچون سرکار خانم رسائی هستند . برایتان صمیمانه آرزوی بهترین ها را دارم . و ارزو دارم در جوار خانواده و نوه های گلتان به هر چه دست می زنید برایتان طلا شود . ( آمین )

از صمیم قلب تقدیم شما عزیز ارجمند :


__$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
__________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
_____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
_,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',,
*____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
______,;$*$,$$**'____________**'$$***,,
____,;'*___'_.*__________________*___ '*,,
,,,,.;*____________---____________ _ ____ '**,,,,
*.°
?
...°
....O
.......°o O ° O
.................°
.............. °
............. O
.............o....o°o
.................O....°
............o°°O.....o
...........O..........O
............° o o o O
......................?
...................?
...............?
...........?
_________*¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸..

گیتی رسائی سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 11:14 http://gitoly.blogfa.com

سلام به آقای فنائی عزیز خیلی دلم برایتان تنگ شده بود امروز که کامنتتون رو دیدم خیلی خیلی خوشحال شدم . امیدوارم که همیشه حالتان خوب باشد . سپاس از این تذکر .



زندگانی گر مرا عمری هرسان کرد و رفت
مشکل ما را بمردن خوب آسان کرد و رفت
جغد غم هم در دل ناشاد ما ساکن نشد
آمد و این بوم را یکباره ویران کرد و رفت
جانشین جم نشد اهریمن از جادوگری
چند روزی تکیه بر تخت سلیمان کرد و رفت
پیش مردم آشکارا چون مرا دیوانه ساخت
روی خود را آن پری از دیده پنهان کرد و رفت
وانکرد از کار دل چون ع‍‍‍قده باد مشکبوی
گردشی در چین آن زلف پریشان کرد و رفت
پیش از اینها در مسلمانی خدائی داشتم
بت پرستم آن نگار نامسلمان کرد و رفت
با رمیدنهای وحشی آمد آن رعنا غزال
فرخی را با غزل سازی غزلخوان کرد و رفت

سلام به خدمت سرکارخانم بانو رسایی بزرگوار استاد ارجمند
از لطف و محبتتان بسیار سپاس گزارم . من هم خیلی دلم برای مهربانی هایتان و برای شعرهای دلنشینتان تنگ شده بود . مدتی بود که درگیر امتحانات دانشگاهی ام بودم و فرصت نمی شد خدمت برسم . دیروز امتحاناتمان تمام شد و فرصت را غنیمت شمردم گفتم عرض ادبی کرده باشم .
از بابت غزل زیبای ارسالی تان هم دنیا دنیا متشکرم . خدا حفظتون کند انشاءالله که هرکجا تشریف دارید تندرست و پرانرژی همچنان بسرایید و نورافشانی کنید .

ای صمیمی، ای دوست

گاه و بیگاه لب پنجره خاطره ام می آیی

دیدنت... حتی از دور

آب بر آتش دل می پاشد

آنقدر تشنه دیدار تو ام

که به یک جرعه نگاه تو قناعت دارم

دل من لک زده است

گرمی دست تو را محتاجم

و دل من... به نگاهی از دور

طفلکی می سازد

ای قدیمی، ای خوب

تو مرا یاد کنی یا نکنی، من به یادت هستم

من، صمیمانه به یادت هستم

آرزویم همه سر سبزی توست

دایم از خنده لبانت لبریز

دامنت پرگل باد.



شعر از : "مرتضی کیوان هاشمی"

رحمانی سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 11:12 http://elmfarhang.mihanblog.com

ماه رحمت، سفره اش گسترده شد
زنده از فیضش جهان مرده شد
آسمان پرگشته از شادی و شور
آمده از لطف حق میلاد نور
میلاد امام مجتبی مبارک

سلام . ممنونم .
طاعات و عباداتتان قبول
و مجددا روز میلاد حضرت امام حسن ( ع ) مبارک :


هر زمان می بینمت قلبم پریشان می شود
چشم هایم در هوایت باز گریان می شود

حس عشقم ناگهان گل می کند اما چه حیف
مثل داغی در میان سینه پنهان می شود

گفته بودم دوستت دارم نکردی اعتنا
فکر می کردی که احساسم گریزان می شود

عشق تو تنها نماد دلخوشی هایم شده
دلخوشی هایی که رویاروی ِ پایان می شود

فکر می کردم که آسان است دل کندن ز تو
دل گناهش چیست چون اینگونه تاوان می شود؟

مطمئن هستم گلم من دوستت دارم هنوز
دوستت دارم که قلبم بی تو ویران می شود

قول دل کندن گرفتی، باشد، اما حس تو
تا ابد در گوشه ای از قلب کتمان می شود.

محمد سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 10:57 http://bagheri6298.blogfa.com/

ممنونم..
.
قلیان و سیگار یعنی مرگ تدریجی.......این چه کلاسی..........من وقتی کسی رو می بینم سیگار یا قلیان میکشه از چشمم می افته.....انشاالله که عامل اصلی سیگار دست آمریکاست...که برای جوانهایی که در این کشور سیگار بکشند جریمه های سنگینی در نظر گرفته ولی راحت پول هنگفتی از صادرات سیگار به کشورهای در حال توسعه بدست می آورد..

ممنون از نظر عالی فوق العاده عالی تان
قبول دارم . اصلا دود و دخانیات چیـــــتتزی قابل دار نیست که بخواهیم پوزشان را بدهیم . به نظر من کسانی که سیگار را با افتخار و اعتماد به نفس بین دو انگشتان خود استوار می کنند و یا کسانی که با احتیاط و ترس در کف خود پنهان می کنند هر دو « خســـــــــــــــــــــــــرانند » آمریکا و تمام کارخانه های سیگارسازی شان الهی که یک شبه از روی زمین برپچیده شوند ....


مانند سیگار

مانده ام میان دو انگشت روزگار لعنتی

نه مرا میکشد

نه خاموشم میکند

فراموش کرده که دارم می سوزم ....

محمد سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 10:50 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلام وهزاران درود به شما استاد وبرادر خوب وبزرگوارم..
بسار ممنونم..............طاعات وعبادات شما هم قبول حق انشاالله
امیدوارم شما در این 14،15روزی که از ماه میهمانی خدا گذشته بهترین بهره واستفاده را برده باشید ...از حق نگذریم ساعات طولانی وگرما و گروخاک کمی به صبربیشتری نیاز داریم.................امیدوارم که تا پایان ماه رمضان با سلامتی آن را به پایان برسانیم ...امیدوارم همیشه شاد وسلامت باشید و به همه ی آرزوها وخواسته هاتون برسید...
من هم ولادت آقا اما حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت را به شما تبریک میگم..

امام حسن مجتبی(ع):
کسی که در قلبش جزءرضا و خشنودی خدا خطور نکند
من ضامن اجابت دعای او هستم................در پناه خدا باشید

باسلام و عرض ادب و ارادت

نماز و روزه های شماهم قبول درگاه باری تعالی
امروز 17 رمضان الکریم است . راستش آن اوائل چرا ، هم گرسنه ام می شد و هم تشنه ام ( شاید ) بیشتر دلم برای خوردن و نوشیدن تنگ می شد . ولی چند روزی می شود خیلی عادت به حال و هوای روزه کرده ام باور کن دلم نمی خواهد تمام شود . اصلا در طول روز دیگر دلتنگ خورد و خوراک نمی شوم . فکر کنم علتش هم خوردن سبزی زیاد باشد . تا جایی که می توانم سعی می کنم سبزی و میوه بخورم تا غذا . غذای بدون سبزی که می خورم زود گرسنه و تشنه می شوم اگر زیاد هم خورده باشم . ولی سبزی اگر هم کم بخورم می بینم که برایم مفیدتر از غذا مخصوصا برنج و ماکارونی و سرخ کردنی شده . ( به امتحانش واقعا می ارزه )

یک روش ابتکاری هم برای پسرم کرده ام رضا ؛ 17 سالشه هر روز براش سر سفره افطار 5 هزار تومان می دهم و بهش گفته ام اگر تا آخرش روزه تا نخوری دوبرابر تمام آنچه که بهت داده ام روز افطار خواهم داد . ایشان با علاقه زیاد داره پا به پای من روزه می گیره ( البته دو روزخورده و من هم برای اینکه دلسرد نشود همان دو روز را هم نقداً باهاش حساب کرده ام )

از درگاه باری تعالی برایتان صبر و اجر روزافزون مسئلت دارم
موفق باشید و نیک فرجام .

شیدا (فَرمِہ) سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 10:10 http://shadeofparadise.blogfa.com

در انتظار دیدن پستی همراه با چکامه ای برای امام حسن مجتبی علیه سلام بودم!

باید این طور میشد ولی متاسفانه نشد . انشاءالله دفعات بعد اگرشد !!!!

شیدا (فَرمِہ) سه‌شنبه 1 تیر 1395 ساعت 10:09 http://shadeofparadise.blogfa.com

☆●•°یا ارحم الراحمین°•●☆

☆●•°سلام بزرگوار شارمین°•●☆

°•●☆عبادت های دل ..مورد پذیرش درگاه الهی°•●☆

°•●☆میلاد امام حسن مجتبی علیه سلام بر شما خجسته
°•●☆به امید عاقبت بخیری از دعای امام همام.


°•●☆یکم تیر ماه.بلندترین روشنایی سال و آغاز تابستان هیجان انگیز گوارای وجودتان°•●☆


°•●☆از خدمت به مردم پشیمان مشو…
°•●☆و اگر کسی قدر خوبی تو را ندانست، غمگین مشو!
°•●☆چون گنجشکها هر روز آواز میخوانند و هیچکس تشکر نمیکند!
°•●☆ولی باز هم آوازشان را ادامه میدهند…

☆●•°نگاه مردم به تو متفاوت است…
☆●•°یک نفر تو را بد میبیند،
☆●•°و دیگری تو را خوب!
☆●•°و یکی دیگر تو را جذاب،
☆●•°تنها خداست که تو را آنگونه که هستی میبیند.
☆●•°پس خدا را مقصود و مراد خودت قرار بده..!


☆●•°کسى که در قلبش جز رضا و خشنودى خدا خطور نکند،
☆●•°چون خدا را بخواند، من ضامن اجابت دعاى او هستم.
☆●•°امام حسن مجتبی علیه سلام "کافی"°•●☆

☆●•°سایه بهشت °•●☆

سلام
عرض ادب و احتــــــــــــترام

من هم میلاد این امام همام را خدمتتان تبریک عرض می کنم

از جملات بسیار زیبایی که ارسال کردید صمیمانه سپاسگـــــــــــــــــــزارم .

موفق باشید .

قرآن ناطق دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 23:30 http://q-nategh.mihanblog.com

میلاد حسن (ع) خسرو دین است امشب

شادی و سرور مؤمنین است امشب

از یمن قدوم مجتبی(ع) طاعت ما

مقبول خداوند مبین است امشب

سلام. طاعاتتون قبول عیدتان مبارک

در جود و کرم دست خدا هست حسن(ع)
دست همه را وقت عطا بست حسن(ع)
نومید نگردد کسی از درگه او
زیرا که کریم اهل بیت است حسن(ع)

سپاس گزارم . این عید باسعادت برای جنابعالی و خانواده محتـــــــــرم هم مبارک باد .

آرامش دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 21:57 http://tanhakhoda94.mihanblog.com

سلآم

دلخواسته هایتان را آرزو کنید ؛‌میلاد کریم اهل بیت فرا رسیده است

میلاد اولین گل بوستان علی و زهرا مبارک باد

شمس عفت زگریبان، قمر آورده برون
نخله ی فاطمه، اول ثمر آورده برون
بوالحسن را حسنی داده خداوند و حسن
از افق، رخ پی اهل نظر آورده برون
آمد آن ماه که ماه رمضان کرد دو نیم
چون نبی معجز شق القمر آورده برون

میلاد باسعادت حضرت امام حسن ( ع ) بر شما نیز مبار ک باد .

شیدا(فَرمِه) دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 14:33 http://shadeofparadise.blogfa.com

یا قاضی الحاجات


سلام بر شما گرامی بزرگوار...

در ابتدا بگوییم شعر بسیار زیبا و کاملا بجاست..به نوعی طنز به معنای واقعیست چرا که همراه تلنگری هست به زود گذری های لذت های ما...

شعر ماه رمضان شما برای دوستانم ارسال شد...قصدم همین بود.

درباره تایید کردن تا نکردن پیام هم اختیار دار وبلاگ خودتان هستید.قطعا اگر پیامی باشه که تمامیل نداشته باشم.خدمت شما عرض میکنم که نمایش داده نشه...البته از ایراد های بلاگ اسکای هم هست که پیام خصوصی نمیشه گذاشت!!

درباره سایت شعر نو..بله اشنایی دارم..اتفاقا خیلی از شعرهای اونجا رو میخونم..دیدگاه هارو میخونم..حتی صفحه ی شما هم!

اما من تمایل ندارم که نوشته های من دیده بشه..اگر یاد شما باشه من شعرهایی که برای شما فرستادم هم گفتم تایید نکنید...
برای همین سایت های مشابه عضو نیستم..
فقط با افرادی مثل شما تبادل نظر داشتم درباره شعر ها...که فکر میکردم شاید موسساتی هم باشه که ظاهرا نیست...

سپاس از راهنمایی شما..
امیدوارم بتونم علاقه ای که دارم رو به جایی برسونم تا توان دارم.

سلام
ممنون از نظر لطفتان یکی از دوستان که شعرم را برایش خواندم برایم حرف آموزنده و به جا و جالبی زد گفت همیشه یادم بماند که مخاطبم در شعر کیست و باتوجه به سواد و سلیقه و نیاز مخاطبم با او سخن بگویم . این دفعه گذشت دفعه بعد حتما این نصیحت را عملی خواهم کرد . ایشان می گفتند که اکثریت سیگاری های ما از قشری هستند که تحصیلات بالایی ندارند و یا بهتر است بگوییم تحصیلات ندارند . بنابر این بنا به سفارش ایشان نباید شعری بنویسم که مخاطبی که شعر برایش لازمش ان را درک نکند و ایشان می گفنتد این شعر « گمان سیکار » از آن دسته شعرهاست . به نظر ایشان به درد طبقه سیگاری ها و یا اکثریت سیگاری ها نمی خورد . و فقط می تواند نمونه ای از شعرهای من باشد مثل بقیه شعرهایم اگر بتوان نام شعر را بر آن ها گذاشت .

درباره تایید نظرات محترمتان ، سپاس گزارم که دستم را باز گذاشتید . پس من هم ضمن محترم شمردن نظر عالی تاییدش کردم .
و در مورد عضویت در سایت شعر نو حق می دهم که نگران باشید . و عضو شدن در چنین سایت هایی ریسکی مانند سرمایه گذاری در موسسات بانکی همون « جوانان خیر « یا « نصر » است .....
انشاءالله اگر مقدورتان بود به چاپ برسانیشان به صلاح نزدیکتره .

رؤیا ساز دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 01:17 http://life4vida.blogfa.com

امشب که بلرزید
دل و بغض و صدایت
آرام روان گشت
دلت سوی خدایت
رفتى به در خانه آن
قاضــى حــاجـــات
یاد آر مرا ملتمس لطف و دعایت
.
ولادت امام حسن رو تبریک میگم[لبخند]
.
موفق باشید

او آمده تا نور به شب ها بخشد روح شرف و عشق به دنیا بخشد

او آمده تا باور وایمان و صفا همراه دو صد عاطفه برما بخشد

من هم این روز باشکوه را خدمتتان تبریک و تهنیت عرض می کنم .

هستی یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 00:38 http://hastinamvar.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید.
عذرخواهی می کنم بابت این خطایی که در درج برچسب وبلاگم رخ داده است. و باعث به هدر رفتن وقت شما جهت یافتن وبلاگ من شده است.
سپاسگذارم بابت حضورتان در وبلاگم و همچنین بابت ارائه نظری این چنین زیبا. وقتی در کنار کسی که دوستش دارم (پدر و مادرم) باشم شاد هستم ولی نه زمانی که نباشم.
......
در ارتباط با زبان فارسی من واقعا شکرگزارم که فردی در دنیای مجازی وجود دارد که همچنان این فرهنگ و ادبیات را پایدار کرده است.من بسی رنج می برم از دریافت نظراتی از دوستانم که نشان دهنده این است که ما فارسی ملیت هایی بیش نیستیم و زبانم تلفیقی از چند زبان دیگر است.از این رو متشکرم از ارسال نظر به شدت فارسی شما.
..........
برقرار باشید.

سلام .

خودتان را به زحمت انداخته اید . ممنونم .
رفتن به وب مفید و سودمند شما برای من باعث سربلندی است . خداوند متعال پدر و مادر بزرگوارتان را حافظ باشد .

زبان مادری من آذری است و آن را هم خیلی دوست دارم . ولی از طرف دیگر مدرس زبان فارسی هستم و خودم را موظم می دانم نسبت به حفظ و پاسداری آن سرباز وظیفه شناسی باشم .
.........
برقرار و بردوام باشید .

ابراهیم خیری جمعه 28 خرداد 1395 ساعت 19:26 http://dndn.lab.ir

بسیار عالی بود استاد بزرگوارم هم در مقام شعر هم در مقام پند حکیمانه و پدرانه،
از خواندنش لذت بردم. یاشا

سلام

مرسی شما لطف دارید . محبت می کنید با دلگرمی دادن های ارشمندتان راهنمایی ام می کنید ....

لاله پرپر جمعه 28 خرداد 1395 ساعت 12:27 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

مولا جان،



بار ها آمدی و نبودم



در تقلای این زندگی



نیازمند تو اما بی تو بودم !



بارها آمدی ونیامدم



بر دلم بارها نشستی و



بی تو بودن را گریستم



میدانم آمده ای...بسیار نزدیک...



پشت پلک هایی که توان باز شدن به روی زیبایت را ندارد...



پشت در، دلی که هنوز برای میزبانی تو پاک نشده...



میدانم آمده ای ...



دعا کن من هم بیایم به پیشواز تو !

میلاد حسن(ع) خسرو دین است امشب
شادی و سرور مؤمنین است امشب
از یمن قدوم مجتبی(ع) طاعت ما
مقبول خداوند مبین است امشب

لاله پرپر جمعه 28 خرداد 1395 ساعت 12:26 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

سلام آقا عادل وقت بخیر و طاعات قبول

ممنون از نظرات خوب شما و شرمنده بخاطر نظراتی که میزارین..همین که سر میزنید ممنونتم ..یه نظر هم بزارین ممنو ن میشم و شرمنده روی شما نمیشم...

التماس دعا

آمده نوگل ولا / روح و روان مصطفی / نور دو چشم مرتضی
فروغ چشم من رسد / زینت انجمن رسد / حسن رسد، حسن رسد
شاه جوانان جهان/ امام جمله انس و جان / قدم گذارد به جهان
ز مقدم او، زمین چو گلشن، بگو به زهرا، چشم تو روشن

ولادت امام حسن (ع) مبارک

لاله پرپر جمعه 28 خرداد 1395 ساعت 12:25 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

مهدی جان!


به روسیاهی‌من نگاه نکن و به دستهایم که خالی و گنهکارند

قلبم را ببین که هر روز، صبح و شام تو را می‌خوانند . . .

مهمانی حق چه باصفا شد
میلاد امام مجتبی شد
(این عید بر عاشقان مبارک)

لاله پرپر جمعه 28 خرداد 1395 ساعت 12:24 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

جمعه یعنی یک غروب وعده دار / وعده ترمیم قلب یاس زار



جمعه یعنی مادر چشم انتظار / درهوای دیدن روی نگار



جمعه یعنی یه سماء دلواپسی / می شود مولا به داد ما رسی . . .؟

دوش بر گوشم رسید این مژده از جان آفرینم
کاید از ره آن نگار دلنواز و نازنینم
گفتم ای مه از کدامین آسمان باشی؟ بگفتا
شمس ایوان ولایت، عُروَة الوثقای دینم
من همان ماه تمامم، جلوه ی ماه صیامم
شاهد صلح و قیامم، وجه رب العالمینم
طاعات قبول*عیدتون مبارک

لاله پرپر جمعه 28 خرداد 1395 ساعت 12:24 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

اینجا کسی برای تو جا وا نمی کند



این خاک احترام به دریا نمی کند



نامت برای دفع بلا روی طاقچه است



ورنه کسی نگاه به آقا نمی کند . . .



اَللّــهُمَّ عَــجِّل لِــوَلیِّکَــ الــفَـرَج

در ضیافت الهی چهره زیبایت نقاب خلقت را گسست یعنی که خداوند به وجود کریمت بندگانش را خواهد نواخت.

رحمانی جمعه 28 خرداد 1395 ساعت 07:31 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام استاد
خیلی جالب بود کلا متفاوت از بقیه ی اشعارتون بود
استاد تو کار دخانیات رفتید؟
استاد داغ داغ بود شعرتون

او آمده از صلح و محبت بی شک جانی ز ولا برتن تنها بخشد

آن سید خوبان و بهشت آمده تا برمهر و وفا ارزش و معنا بخشد

میلان حضرت امام حسن ( ع ) مبارک .

محمد پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 ساعت 09:25 http://bagheri6298.blogfa.com/

درود بر شما چقدر زیبا و قابل تامل..
.
از بچه های دبیرستانی گرفته تا..............دور هم جمع میشند و سیگار میکشند واحساس بزرگی می کنند..قلیان و................بگو از حالا که خودت را بستی به دود و..............فردا چه بر سر ریه و بدنت خواهد آمد.......شعرزیبایی بود................در پناه خدا باشید

ممنونم . حسن توجه تان به ادامه کار مشتاق ترم می کند . سپاس .........

بله متاسفانه امروزها قلیان و بوی قلیان و چرخش قلیان در محافل گویا کلاس محسوب می شود . ولی من از این کلاس ها به شدت متنفرم و آرزو می کنم هرچه کارخانه تنباکوسازی و سیکار سازی در ایران و جهان درشان تخته شود ......

محمد پنج‌شنبه 27 خرداد 1395 ساعت 09:21 http://bagheri6298.blogfa.com/

سلامو عرض ارادت خدمت دوست وبرادر خوب ومهربانم آقای عادل فنایی بزرگوار
بسیار ممنونم..با آرزوی قبولی طاعات وعبادات شما در پیشگاه خداوند ...امیدوارم شما هم روزهایی که از ماه مبارک رمضان گذشته است بهترین بهره را برده باشید...با اینکه گاهی صبر وطاقت مون کم میشه ولی روزه گرفتن یعنی بندگی ،تسلیم در مقابل دستورات خدا.................
.
بسیار خوشحال شدم که وقت کردید به ما سری بزنید..و خوشحالم که تمام امتحانات را به خوبی پشت سرگذاشته اید و مانده است آخرین آن..که می دانم این را هم با بهترین نمره پشت سر خواهید گذاشت..انشاالله این 10واحد که دیگه حتما سنگ تمام خواهید گذاشت با این روحیه وپشت کاری که دارید..شما می توانید از پس هر مانع وامتحانی به راحتی بگذرید.............بازم ممنونم..خیلی خوشحال شدم..امیدوارم که همیشه شاد وسلامت باشید ..

باسلام و عرض ارادت
طاعات و عبادات قبول درگاه ایزد منان
امیدوارم که تا این چهاردهمین روز از رمضان الکریم را با شاددی و تندرستی و با عشق و امید گذرانده باشید و تا بقیه ایام هم همچنان با روحیه بالا و عزتمندی به پایداری در استجابت دعاهایتان کوشا باشید . میلاد امام حسن ( ع ) را خدمتتان تبریک عرض می کنم و ارزو دارم از فیوضات این عید سعید بهرمند گردید .
سپاسگزارم از انرژی مثبتی که ساطع می کنید و به اراده ام اثر می بخشید تا در امر تحصیل جدی تر باشم . از بابت دعاهای ارزشمندتان بسیار متشکرم و همچنان محتاجم به دعای شبانه و نیم شب هایتان ......



با عشق حسن(ع) من به جهان ناز کنم
افطارمو با نام حسن باز کنم
صد شکر که درک شب قدر رمضان
با جشن ولادتش آغاز کنم

محمد شیرین زاده چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت 18:30 http://m-bibak.blogfa.com

سلام خیلی زیبا بود استاد دست مریزاد

با شعر جدیدم میزبان نگاهتان هستم

سلام .

ممنون از دعوتتان و چشم حتما .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد