گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

سنی دون پس ؟


سنی دون پس ؟

منه حیرتله باخان گوزلـــری شهلا سنی دون پس ؟
گوزومه خیره قالان دختـــــر عذرا سنی دون پس ؟

یاشاییش طالب اولان نرگــــــــــس بینا باخیشیملان
منــی گورمکله اؤلان گؤزلری بینا سنی دون پس ؟

سنی تعقیــــــــــــــــب إدَن غافل بیچاره ، یانان من
و  واری دور خبـری إئدمَدی حاشا سنی دون پس ؟

سو آخان چشمه گؤزونـدن سنــــه حیرتله باخان من
منه بیر غمزه باخان مســـــت فریبا سنی دون پس ؟

سنــــــــــــون او جام جمه تای پیالا گؤزلره ورگون
اوزومم کی دِدین اول یوســف برنا سنی دون پس ؟

سِوگی سیــــــز یاتماموشام دورماموشام مجنونا بنزر
ییوب ایچمـــک یرینه سوگولوی تنها سنی دون پس

اؤ کی ورمزدیر الینن سنـــــــــــــی بیگانیه اصلا !
گوردون ایندی منی دیم من ، منه دنیا سنی دون پس

دولانوپ عـــــــــــــــادلِ آوارة صحرا سحر آخشام
نه بولیدی کی اؤنا ناهیـــــدِ صحرا سنی دون پس ؟


95/02/23  ساعت 2 بامداد
ع.ف

قالب شعر : غزل ( ترکی )
وزن شعر : قعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلاتن
نام بحر : رمل مثمن مخبون

تقدیم اولور  صمیمیتله حیات یولداشیم « ناهید » آدیندا نجابتلی خانیما .


××××××××××××


برگردان شعر به فارسی در قسمت نظرات همین پست .




از عشق که می نویسم ...

از عشق که می نویسم ...

از عشق که می نویسم بارانی می شوم
دلم بارانی از اشک می خواهد برای غبار دلتنگی
یک اتفاق ساده می خواهم
تا تو را در خود تکرار کنم
تکرار تو برای گلبول های سفیدم حیاتی ترین عادت
 دلم را آباد می سازد
دمی تازه
باز دمی دوباره ...
به شعر سپیدم با روسیاهی دعوتی
به نظمت که می کشم
وزن می یابم
رو سفید می شوم
نظم می گیرم
لرزش دلم ، دستم
فشار خون بالایم
وسعتی می خواهد برای اعتراف
که بدانی
دوستت دارم
از حد خود گذشته ام
و طاقتم طاق می شود برای انزوا
خلوتی برای انقباض لب هایت
گوشه ای برای انبساط لب هایم
فرصتی که فقط از تو
تنها از تو
آری تنهای تنها از تو
شعر بسازم .........

95/02/08

++++++++
قالب شعر : سپید







میلاد مولود کعبه مبارک

سالروز میلاد مولود کعبه حضرت علی (ع) را خدمت تمامی سـروران نازنینم و روز پدر را خدمت تمامی پدران ارجمند از صمیم قلب تبـــریک و تهنیت عرض می کنم ، من جمله ابوی بزرگوار خودم جناب آقای حاج حسن فنائی  و این دو دوبیتی را  تقدیم به  گل رویشان  می نمایم :


گوهر سخن


شمیم باغ عشم را تویی ناب

از این گوهر سخن دریاب و دُریاب :


شب تاریک دشت غصّه ام را

فروغ شمع چشم توست مهتاب


آفتاب قلب تو


گل بی خار عنّاب جمالت

ربوده از من شیدا بطالت


وجود آفتاب قلب تو بر

فضای هستی ام دارد دلالت



هر دو دوبیتی به تاریخ :


1369/12/02