گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

مثل هر شب ....

مثل هر شب . . .

نمی دانم چــــرا بی خوابم امشب
اسیــــــــــــــــر پرتو مهتابم امشب

دو چشمم مثل هر شب خیره بر در

یکی خـــــــون دیگری پرآبم امشب


70/06/08

ع.ف


قالب شعر : دوبیتی
وزن شعر : مفاعیلن مفاعیلن فعولن

نام بحر : هزج مسدس محذوف





جوانی

جوانی


هَب   الایّاَیّامَ   ذِئـــــــبٌ   لارحیما

وَ  أو  ،  هَــــــب  ثعلباً  دوناً  لئیما


تَعَلَّم    فأرهً    أنــــــــــــتَ     یداهُ

لِإنَّ  عُمرَکَ   خصــــــــــمٌ  خصیما


و  آتٍ  تَعلَمُ  المـــــوتُ ،  حبیبی !

فإذهب  فی  سبیـــــلٍ  مستقیما


الهی!  یلــــذُ  لی  صوغ  الکلامی

خــــدایا  می شوم  یعنی  کلیما ؟


جوانی  گنجی  ارزشمند  باشـــد

فراقبهُ     عزیـــــــزی      یاعلیما !


اگرچه تیپ ، خوش باشد جوان را

بدون   دین  شـود  دردی   عظیما


اگـــــــــر ایمان  و  باور  با جوانی

اولا بیــــــــــر ذرّه علمینن سهیما


جـــوان  اوندا اولار  اسلامه  لایق
شبـــــــابٌ    دورهُ  ،  دورٌ   سلیما


94/10/14 ساعت 12/30 شب
ع.ف

قالب شعر : غزل ( ملمّع )
وزن شعر : مفاعیلن مفاعیلن فعولن

نام بحر : هزج مسدس محذوف


ترجمه :


روزگار را گرگی بی رحم فرض کن

و یا روباهی پندار پست و فرومایه


مطمئن باش تو در دستانش موشی هستی

برای این که عمر تو دشمنی خاصم است


و ای دوستم ، می دانی که مرگ خواهد آمد

پس در راه مستقیم برو


الهی ، ساختن کلامم به من لذّت می دهد
خدایا یعنی صاحب سخن می شوم ؟


جوانی گنجی ارزشمند باشد

پس عزیزم ! ای انسان دانا ! مراقبش باش


اگر چه تیپ ، خوش باشد جوان را

بدون دین شود دردی عظیما


اگر ایمان و باور با جوانی

با ذرّه ای علم سهیم باشد


آن موقع جوان جوانی لایق برای اسلام می شود

جوانی دوره اش ، دوره سالمی خواهد بود .



پیشاپیش میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) و روز زن و هم چنین روز طبیعت ( 13 فروردین ) مبارک ........

( احتمالاً ) چند روزی استراحت و مرخصی  ،،،، بازم !!!!!!!!!!!!!



سال نو مبارک



بگردان حال ما را ...


نمی دانم کدامیــن فال امسال
به ما خواهد نماید چهره و خال

ولی با صـدق می گویم خدایا !

بگردان حال ما را بهتــرین حال


ع.ف

1370/01/01

قالب شعر : دوبیتی
وزن شعر : مفاعیلن مفاعیلن فعولن

نام بحر : هزج مسدس محذوف



سال نو را به تمام سروران و دوستان عالیقدرم تبریک عرض می کنم . و آرزومندم سال 95 برای تک تک عزیزان بزرگوارم سال پیــــــــروزی و رسیدن به آمال و آرزوهایشان باشـد .