گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

سیگار گمان


سیگارِ گمان

ای جـــــوانی که جنابی به جهان خواهی شد
جانب جهــــل جَهی جوجه جوان خواهی شد

کار تو سکّه اگر باشـــــــــــــد و سیکار کشی
مفلـــــــس در به دری در پی نان خواهی شد

کاوه باشی و اگر رستـــــــــــــــم دستان مثلا
پهلـــــوان پنبه ای از جنس زنان خواهی شد

نخ سیگار تو را ســــــوزن و نخ خواهد کرد
تیپ خـــوش داری اگر نی قلیان  خواهی شد

حیــــف از این چهرۀ بشاش ، گلی هستی که
به فدای پُکی از قیـــــــــــر دخان خواهی شد

این همه دود که در سینــــــــه تلنبارت هست
دیـــــــــــر یا زود تلی از سرطان خواهی شد

بهترین فایده اش ریزش مـــــــو ، سقط جنین
با چنیـــــــــن فایده ای روبه زیان خواهی شد

جنس مردانه بدل یابد و در غیرت و عشــــق
کـــــــــم تر از کودکی وبی غلیان خواهی شد

کار عار اســــــــــــــــت گمانت به گمانم شاید
که پناهنـــــــــــــده به سیگارِ گمان خواهی شد

ای که پای خــــــــرِ تو خارج گِل هست هنوز
باورم نیست گُلــــــم ! برگ خزان خواهی شد

کار پیدا کن و پیدا نکنــــــــــــــــــــــد کار تو را

نکته ای گفتم اگر تیـــــــــز بر آن خواهی شد


***********


قالب شعر : غزل طنز
وزن شعر : قعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلن
نام بحر : رمل مثمن مخبون محذوف
ع.ف
زمان ترنم : 1395/03/15ساعت 2 بامداد




« حلول ماه مبارک رمضان گرامی باد . »

سفر


سفــــر آغاز شد راهت مبارک

سفــــر در راه درگاهت مبارک


شوی سی روز مهمان خداوند

مبـارک بادت این ماهت مبارک


ع .ف

94/04/02

قالب شعر دوبیتی

« حلول ماه مبارک رمضان گرامی باد . »



انتظار

انتظار . . .


جمعه نزدیک است

او در راه . . .

امروز ،

یا فردا

یا نشد پس فردا . . .

ذوالفقار در دست

از گرد راه می رسد حتماً

 سی صد و سیزده مرد مؤمن

با مشت های گره کرده اطرافش

و نقطه چین انتظار را با عدل پر می کند بی شک .


94/06/08


روز ولادت قائم آل محمّد ( عج ) تبریک و تهنیت باد .