گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

قرص قمر

قرص قمر                   


یوخدو بیرکس سولیرم من دردیمی بو دنیادا

یالقیــــــــزام من نینیوم دس یوخدو سولیرم یادا


محرم اولماز بیر نفر دوس دان سورا دوس دردینه

یاد بیلـــــــــــــــــــرم دردیمی افشا ائدر بو دنیادا


درد الینن بزمیشم بیر چاره یوخدور دردیمه

هچ تاپولماز بیر نفر بو دنیادا مــــــــــــــن سودادا


من سنین تک گورمه میشم قاش کمان نازلی عذار

هچ تاپولماز بیر نفر بو دنیادا ســـــــــــــــن رعنادا


گوزلرین بیر آهو گوزونه بنزیر اونان گوزل

گورمیشم گوز چوخلار امّا من نه هـــچ بو شهلادا


ساچلارین بیر دسته سنبول تک اوزونن آسلانوپ

من بوجور ائدیم گمان قرص قمــــــــــر دور دبیادا


سینه وی فکر ایلدیم درده سپر دور سسله سم

قلبوی مـــــــــــن بولمه زیدیم گیزلنیپ دور خارادا


من آیا اولدوزلارا  اوتروپ جفانلان چوخ قه در

               یازموشام ســــــــــــوز شعرگونه امّا نه بو شیوادا



71/10/16

ع.ف

زبان شعر : ترکی آذری

قالب شعر : غزل
وزن شعر : فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن
نام بحر : رمل مثمن محذوف


ترجمه تحت الفظی شعر :

یوخدو بیرکس سولیرم من دردیمی بو دنیادا
یالقیــــــــزام من نینیوم دس یوخدو سولیرم یادا

( کسی نیست که در این دنیا دردم را برایش تعریف کنم

تنها هستم چه کار کنم چون دوستی دور وبرم نیست به بیگانه تعریف می کنم )


محرم اولماز بیر نفر دوس دان سورا دوس دردینه

یاد بیلـــــــــــــــــــرم دردیمی افشا ائدر بو دنیادا

( جز دوست کسی نمی تواند محرم درد دل دوست باشد

می دانم ، بیگانه دردم را در این دنیا افشا خواهد کرد )

درد الینن بزمیشم بیر چاره یوخدور دردیمه

هچ تاپولماز بیر نفر بو دنیادا مــــــــــــــن سودادا

( از دست درد خسته شده ام و برای دردم چاره ای نیست

آخه در این دنیا کسی مانند من عاشقی پیدا نخواهد کرد )

من سنین تک گورمه میشم قاش کمان نازلی عذار

هچ تاپولماز بیر نفر بو دنیادا ســـــــــــــــن رعنادا

( من کمان ابرویی مثل تو که چهره ناز داشته باشد ندیده ام

اصلا در این دنیا رعنایی مثل تو پیدا نخواهد شد )

گوزلرین بیر آهو گوزونه بنزیر اونان گوزل

گورمیشم گؤز چوخلار اما من نه هچ بو شهلادا

( چشمانت مانند چشمان آهوست و از آن زیباتر

چشمان زیبای زیادی دیده ام اما مثل چشمان شهلای تو نبوده اند )

ساچلارین بیر دسته سنبول تک اوزونن آسلانوپ

من بوجور ائدیم گمان قرص قمــــــــــر دور دبیادا

( زلف هایت مانند دسته سنبلی از رخساره ات آویزان شده اند

و من گمان بردم که چهرهات قرص قمری در لابلای دبیا است )

سینه وی فکر ایلدیم درده سپر دور سسله سم

قلبوی مـــــــــــن بولمه زیدیم گیزلنیپ دور خارادا

( فکر کردم هر وقت صدا بزنم سینه ات برای دردهایم سپر خواهد بود

فکر نمی کردم که قلبت در داخل سنگ خارا پنهان است )

من آیا اولدوزلارا اوتروپ جفانلان چوخ قه در

یازموشام ســــــــــــوز شعرگونه امّا نه بو شیوادا

( من برای ماه ها و ستارگان خیلی وقت ها از جور و جفایت

سخنان شعر گونه نوشته ام اما چنین شیوا نبوده اند )

با تقدیم احترام : فنائی



عشق یعنی هستی ! . . .

عشق یعنی هستی ! . . .

لرزه بر کوه روانم زده عشق

تیشه غصه به جانم زده عشق

عشق یعنی همه هستی من

شیشه غم به لبانم زده عشق

عشق یعنی سبب ترجمه آیه نور

عشق یعنی خود نور

بودن از حسّ محبّت رنجور

بودن از پیش عزیزانت دور

. . .

عشق یعنی دیدن

عشق یعنی گلی از باغ محبّت چیدن

عشق یعنی متبلور شدن دل ، شدن دل ذرّه

شدن ذرّه دل پر از درد

پر از حس

شدن ذرّه دل سرشار از حسّ تعلّق به وجود

. . .

عشق یعنی هستی

یعنی آغاز تجسّم شدن مطلق غم های کثیر

یعنی آوار فروآمده سقف خیال

بر سراپرده محراب ضمیر

بر سراپرده آباد دل هرچه امیر

بر سراپرده ویران دل هرچه اسیر

. . .

عشق یعنی به عدم رفتن و گم گشتگی ناب در اندام توهّم ، مستی

عشق یعنی هستی !

عشق یعنی نه به حالت پر حالت

از عدم برگشتن

و دل از بودن و ماندن کندن

 و به غم خندیدن

 و لب و لوچه غم بوسیدن

. . .

عشق یعنی به وجود آمدن نقشه شیرینی غم

 با نرمی

عشق یعنی به وجود آمدن حسّ پریدن به فضا

با هیجان ،

از دل و جان ،

با همه خون گرمی

عشق یعنی نرمی

عشق یعنی گرمی .


73/10/19

ع.ف

قالب شعر : نیمایی

وزن شعر : تکرار فعلاتن

نام بحر : رمل مخبون

امان نامه


امان نامه


آنان که امان نامـــــــــه به تو آوردند

نشناختــــــه بودند تو را ، جا خوردند


جاوید شدی و سربلند ای عبّاس ( ع )

هــــــــــر چند که با نیزه تو را آزردند


94/08/01


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


قالب شعر : رباعی

وزن شعر : مفعول مفاعیل مفاعیلن فع

نام بحر : اخرب مکفوف ابتر



هنوز فرصت برای ما باقی است . . .

هنوز فرصت برای ما باقی است . . .


هنوز فرصت برای ما باقی است

می توان با یزید و یزیدیان جنگید

می توان با قلم در دست

در جبهه فرهنگ

به صف غیر حق تازید

امر به معروف

نهی از منکر

نماز از سر اخلاص

با نماز خون یادمان داده

هنوز می شود با سید خراسانی

دست داد و بیعت کرد

آل سفیان این زمانه

داعش ملعون را

با همه حامیان معلومش

آن دایه های مهربان تر از مادر

خون مردم به شیشه کرده آمریکا

جان انسان دست تیشه داده اسرائیل

ریشه از آب بیرون کرد

برگ ظلم درخت شیطان را

باد سوزنده خزان بخشید

هنوز فرصت هست

می توان خمینی وار

آن تذوری را که کشته اند

اسلام

در این خاموشی تاریک

ندای احیا در داد .


94/7/24 مصادف با دوم محرم

ع.ف