گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

روز مادر و نوروز96 مبارک



مهر مادر


به  ما  ای  روزگــــــــردان  سینه ای  بخش

که  بندد  مهــــــــــــر مادر  روی  آن  نقش


به عشـــــــــــــــــــــق مادران تغییر ده حال

که  هست این بهتــرین در فرش و در عرش


عادل فنائی

1396/01/04

قالب شعر : دوبیتی


خدمت تمامی سروران و دوستان ارجمندم ،

به ویژه خدمت مادران بزرگوار  ،

روز مادر و عیدنوروز سال 1396 شمسی را

صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم .




نظرات 9 + ارسال نظر
لاله پرپر یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت 16:06 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود
دلها همه آماده ی پرواز شود
با بوی محرم الحرام تو حسین
ایام عزا و غصه آغاز شود

لاله پرپر یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت 16:06 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

باز محرم رسید، ماه عزای حسین
سینه‌ی ما می‌شود، کرب و بلای حسین
کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه
تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین

لاله پرپر سه‌شنبه 20 تیر 1396 ساعت 12:20 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم
اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم

یک قطره ی آبم که در اندیشه ی دریا
افتادم و باید بپذیرم که بمیرم

یا چشم بپوش از من و از خویش برانم
یا تَنگ در آغوش بگیرم که بمیرم

این کوزه ترک خورد! چه جای نگرانی است
من ساخته از خاک کویرم که بمیرم

خاموش مکن آتش افروخته ام را
بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم ...

شیدا(فَرمِه) شنبه 20 خرداد 1396 ساعت 11:56 http://shadeofparadise.blogfa.com

¤♡یا رب العالمین ♡¤

¤♡سلام بر شما♡¤

¤فرح بخش باشید¤

¤♡میلاد امام حسن مجتبی علیه سلام گرامی
¤♡باشد که عاقبت به خیر از دعایش باشیم
¤♡و عبادتهای ضیافت الهی پذیرفته.

♡¤هر چقدر که می توانی صبور باش،آرام و صبور . .
¤♡نه اینکه غصه ها را رج به رج ، ردیف به ردیف ، بچینی توی دلت
♡¤ و دم نزنی و غمباد بگیری و آن وقت بگویی که صبورم . .

¤♡صبور باش یعنی:
♡¤آنقدر فتیله ی چراغِ توکلت را بالا بکشی،
¤♡که نور آرامش حضورش تمام دلت را روشن کند،
♡¤تمام دلت را به امید فردا که نه به امنیت همین لحظه،
¤♡به شیرینی همین الان روشن روشن کند . .

♡¤بگذار گریه هایت که تمام شد
¤♡آفتاب مهربانی اش بتابد
♡¤به گوشه گوشه ی دل و جانت . .
¤♡آرام بگیر که خدا همیشه به موقع سر وقت از راه می رسد.

"امام حسن مجتبی علیه سلام تحف العقول"
¤♡ آن خوبی که شر و آفتی در آن نباشد.......
♡¤شکر در مقابل نعمت ها و صبر و شکیبایی در برابر سختی هاست.

¤♡سایه بهشت♡¤

محمد رضا نورمحمدی شنبه 12 فروردین 1396 ساعت 20:37

بسار زیبا خوشم امد ازواژه های روز گردان مهر مادر عشق مادر تغییر حال عرش فرش خوش اهنگ پر معنی

لاله پرپر شنبه 5 فروردین 1396 ساعت 14:09 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

گیله مرد میگفت : گاهی فکر میکنیم باید کاری بزرگ و شایسته برای دوستان و کسانی که دوستشان داریم انجام دهیم؛ ولی چون در توانمان نیست ، از خود ناامید و دلخور میشویم . ولی باید به نکته ای توجه کرد :
باران بزرگترین و زیباترین هدیه آسمان به زمین است ولی از قطرات کوچک و ناچیز آب تشکیل شده است .
تکرار باران گونه ی محبت هایِ بسیار بسیار کوچک ما در حق عزیزانمان ، چیزی از یک شاهکارِ بسیار بسیار بزرگ کم ندارد ...

لاله پرپر شنبه 5 فروردین 1396 ساعت 14:07 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

داروخانه خداوند

*

هویجحلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان
میباشد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.
وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چهار تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثل قلب هستش که اون هم قرمزه و

چهار تا بخش مجزا داره . تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه .
حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی. امروزه تحقیقات نشون داده که
انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.
مغز گردو شبیه مغز انسان هستش. نیم کره راست و نیم کره چپ . قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی
های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد . در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان
به مغز را گسترش میدهد.
تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین؟ درسته … شبیه کلیه انسان هست . تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد
کلیه نقش بسزایی داره .
ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد. استخوانها تشکیل
شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره . چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود
رو جبران کنه .
آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که
اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری
میکند . جالبه که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه .
انجیر پر از دونه هستش که باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود .
سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی می شود .
زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.
کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است .
پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را
داراست و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.

گیتی رسائی شنبه 5 فروردین 1396 ساعت 12:37 http://gitoly.blogfa.com

سلام بر دوستی مهربان که به پیغامش دلم گرم و سینه ام مال آمال محبت میشود. اول اینکه در چنین روزهای مبارکی برایتان از درگاه ایزد منان آرزوی یک عمر سعادت و سلامت در کنار خانواده ی محترمتان را دارم .و چقدر خوش اقبالم که هنوز در این دنیای مجازی عزیزانی مثل شما را دارم.
درد دل اینکه . بعلت های گوناکون جای ارسال را در وبها بستم . اول اینکه خود را ملزم به پاسخگوئی عزیزانم میدانم ولی گرفتاریها پاک دست و بالم را بسته و میماند شرمساریش . که بار گرانیست
دوم اینکه فراموشی در این سن و سال خودش مشکلی مزید بر مشکلات دیگرم هست . و سوم اینکه دوستانی هستند که بسیار کم لطف هستند و روحم را میازارند و این سومین یکی از دلایل اصلی این تصمیم من است .
و چهارم اینکه چون فقط و فقط برای دلم مینویسم و نوشته هایم ارزش ارائه ندارد بهتر دیدم عزیزان را نیازارم . همینقدر که لطف میکنند وقدم رنجه ،برایم دنیائیست البته من تلگرام دارم اگر مایل باشید و شما هم تلگرام داشته باشید به نظر من محیط ارام تر است . مشتاقم شما را در تلگرام داشته باشم . نمیدانید این کامنتتان چقدر برایم ارزش داشت یکدنیا سپاس از اینهمه لطف که شرمنده ام کرد .

محمد جمعه 4 فروردین 1396 ساعت 21:39 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام
و بسیار ممنونم از لطف و مهربانی شما..

سال نو مبارک و امیدوارم سال خوبی برایتان باشد..سالی پراز برکت و سلامتی وتندرستی........................بازم ممنونم در پناه خدا باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد