گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

گل بوته های شعر و ترانه ( دفتر دل نوشته ها )

دل نوشته های خودم در تنهایی خودم به خاطر خودم و برای خاطر خودم . . .

عید باسعادت قربان مبارک باد .

عید قربان . . .


عیــــــــد قربان است و جان قربان جانان لازم است

دل فدای عشــــــــق جانان کردن و جان لازم است


باید از روی یقین دل تابــــــــــــــــــــــع یزدان نمود

رجعت از خود خواهی خود سوی یزدان لازم است


دور باید بودن از هــــــــــــــــر غلّ و غش در کارها

عیـــــــد قربان دوری از هرگونه شیطان لازم است


هر بتـــــــــــی را در درون پرورده ای باید شکست

جنـــــــــــــــــــــگِ با امّاره و لوّامه الآن لازم است


پاک باید کرد دشـــــــــــــــت سینه را از خار حرص

باغ جان را از سحاب لطــــــــــــف باران لازم است


در صفای بندگی سعی صفا دشــــــــــوار و سخت

مروه را اتمام حجّت ذبــــــــــــــح قربان لازم است


دل حریم پاک عشقــــــــــــــــــی تابناک از آسمان

آسمان سینه را آن عشــــــــــــق تابان لازم است


جادّه تاریک سربالای عشــــــــــــــــــــــق بنده را

بارش نوری خدایی مثـــــــــــــــل ایمان لازم است


هر کسی خواهد که اعمالش شـــــود مقبول حق

عیـــــــــد قربان خنده رو چشمان گریان لازم است


۹۴/۷/۲

ع.ف

نظرات 29 + ارسال نظر
مهدی نوری یکشنبه 1 آذر 1394 ساعت 20:27

سلام استاد گرامی ابیاتتان همگی زیبا هستند حقیقتش متاسفانه من با شعر نو میانه خوبی ندارم ولی شعرهایتان را خواندم از غزل زیبای عید قربان بیشتر از همه اشعارتان خوشم آمد دمتان متصل به حق وبازواتان پرتوان باد

با تقدیم احترام مهدی نوری

سلام . استاد ارجمند ممنونم که برایم ارفاق قائل شده اید و با حسن نظر به اشعار پرداخته اید . امیدوارم در سایه راهنمایی های شما بزرگوار بهتر از این عمل کنم . . .

رحمانی سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 19:12 http://elmfarhang.mihanblog.com/

سلام استاد عالیه واقعا
می تونم یه سوال بپرسم ؟
شما دفتر شعرتون را چاپ کردین؟
اگر نکردین واقعا حیفه

سلام علیکم . . .
ممنونم که دید مثبتی نسبت به شعرهای من دارید . نه من شعرامو به چاپ نداده ام و فقط تو هم وب فعلی و وب قبلیم عمومی شون کرده ام . شما لطف دارید راستش با دنیای شعرو شاعری هنوز فاصله زیادی دارم .

بنت الهدی دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 11:02

سلامی دویاره....
شروع سال تحصیلی جدید و مهر رو بهتون تبریک میکم

سلام . ممنونم . من هم به شما آغاز سال تحصیلی جدید را تیریک عرض می کنم . . .
عشق تاملی واقعی بر طنینِ صدای یار است
که با ظرافتِ نگاه به بودنِ همنوع
معنی پیدا میکند
اگر
نگاه را صیغل دهیم
و آنرا را در سینۀ استمرارِ دوست داشتن
حبس نکنیم.
نگاه را واژه کنیم
دانش کنیم
صبورش کنیم
کنجکاوش کنیم
ریز و نازکش کنیم
پر از تامل و صبرش کنیم
عشق تاملی واقعی بر طنینِ صدای یار است
که با ظرافتِ شنیدنِ واژۀ بودن در کنارِ همنوع
معنی پیدا میکند

بنت الهدی دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 11:00 http://www.tabiatmoallememast.blogsky.com

سلاااااااااااام استاد خوب هستین؟؟
من دوباره برگشتم یه چند روزی بود که نبودم

امیدوارم همیشه ایام به کامتون باشه

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام . و هزاران هزار بار درووووووووووووووووووووووووووووووود . . . ممنونم که برادرتان را از یاد نبرده اید . ممنم آرزو دارم بهترین ایام را داشته باشید . . .

Rajabi یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 22:15

سلام خسته نباشید همیشه پاینده و در اوج ها باشید.

سلام . ممنونم دوست عزیزتر از جانم . خیلی خیلی خیلی خیلی . . . .لطف کردی با وجود کار پرفشار دانشگاه بهم سر زدی . عید قربان برشما نیز مبارک . . .

سحر میرکریمی یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 17:40 http://sahar2150.blogfa.com

سلام عالی بود تا چند وقت وبلاگم مشکل داشت نمی شد نظر گذاشت ولی الان برظرف شد دوست داشتید غزل جدید گفتم تشریف بیارین البته منم تو بلاگ اسکای وبلاگ ساختم ولی فعلا همینجا هستم تا بعد ببینم چی پیش میاد اگرخواستم به بلاگ اسکای کوچ کنم خبرتون می کنم

سلام . ممنونم . انشاءالله که دیگه بلایی بر سر بلاگفا نمیاد و شما بتوانید دل نوشته هایتان را توش درج کنید ولی من که دیگر چشمم آب نمی خوره طوریش نشه ! . . .

لاله پرپر یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 15:43

چو بشکفد به لبت غنچه های پاک دعا

تو را به علی و فاطمه (س)، التماس دعا!

من شکوفایی گلهای امیدم را در رویاها میبینم، و ندایی که به من می گوید : " گرچه شب تاریک است دل قوی دار سحر نزدیک است. ". . .
محتاجیم به دعا . . . . خداوند شما را در این دنیا بعد از عمری طولانی انشاءالله و در آن دنیا زیر نظر حمایت های حضرت علی ( ع ) و فاطمه زهرا ( س ) قرار دهد . . .

لاله پرپر یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 15:42

گوشهای خدا پر از آرزوست و دستهایش پر از معجزه،

آرزویی کن، شاید کوچکترین معجزه اش

بزرگترین آرزوی تو باشد...

من خدایی دارم، که در این نزدیکی است

نه در ان بالاها

مهربان، خوب، قشنگ

چهره اش نورانیست

گاهگاهی سخنی می گوید، با دل کوچک من، ساده تر از سخن ساده من

او مرا می فهمد

او مرا می خواند، او مرا می خواهد

علی یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 03:01 http://donyababa.blogsky.com/

سلام پیشنهاد میکنم در صورت نمایل دوستانی را کا مایلید لینگ کنید که چنانچچه بلاکفا به مشگل بر خوذد ایتجا هم ادرس داشته باشین

سلام . پیشنهاد کاملا نطقی و بسیار به جایی است . ممنونم . چشم حتما عمل عمل می کنم . . .

لاله پرپر شنبه 4 مهر 1394 ساعت 16:00

شهادت/خودت رابه دست حوادث وجریانها نسپار ،چون خدا تو را آفریده است تا به وجود آورنده جریانها باشی نه تسلیم شونده در برابر جریانها!!!
"شادی روح شهید دکتر بهشتی صلوات" »

اللّهم صلی علی محمد و آل محمد . . .

لاله پرپر شنبه 4 مهر 1394 ساعت 15:59 http://laleyeparparr.mihanblog.com/

« عملیات کربلای2بوددرآن گیرودارمحمود2رکعت نمازخواندبعداز نمازعلت راپرسیدم گفت این2رکعت نماز2علت داشت.یکی برای پیروزی برادرانی که به جلو رفته اندودیگراینکه اگرخدامرالایق بداندهمچون مولایم امام حسین آخرین نمازم درمیدان نبردباشد.همانطور هم شدودرشب دوم عملیات به شهادت رسید. »

یاد و خاطره شهید محمود کاوه و تمامی شهیدان بزرگواری که در عملیات کربلای 2 به فیض شهادت نایل شدند گرامی باد . صلوات بر روح پرفنوحشان : اللّهم صلّی علی محمد و آل محمد . . .

نتایج عملیات:
مناطق آزاد شده ارتفاعات 2000،1800،1700،1600،2200،2435 و بخشی از جاده حاج عمران دربنده چومان مصطفی وگردکو.تجهیزات منهدم شده دشمن یک فروند هواپیما.یک فروند هلی کوپتر.چندین انبار مهمات. تعداد زیادی سلاح سبک ونیمه سنگین.یگانهای منهدم شده دشمن بیش از 50درصد از تیپ های 604،98،807 پیاده گردان کماندویی ابوعبیده گردان کماندویی تحت امر لشگر ، 23تیپهای 438و91 پیاده کمتر از 50 درصد تعداد کشته وزخمی بیش از 3000 نفرتعداد اسراء 200 نفرغنایم6دستگاه تانک ده ها دستگاه خودرومقدار زیادی سلاح سبک ومهمات.

گردانهای عمل کننده
گردان کمیل
کردان میثم
گردان حمزه
گردان امام حسین (ع)
گردان ادوات
گردان توپخانه

خلاصه گزارش عملیات :
نام عملیات : کربلای 2
زمان اجرا : 10/6/1365
مکان اجرا : منطقه عملیاتی حاج عمران عراق – محور شمالی جبهه جنگ
رمز عملیات : یا اباعبدالله الحسین (ع)
ارگان های عمل کننده : ارتش و سپاه
اهداف عملیات : تصرف قله 2519 و ارتفاعات شهید صدر و خارج ساختن خطوط خودی از اشغال دشمن
تلفات دشمن : 3200

لاله پرپر شنبه 4 مهر 1394 ساعت 15:58

« فعالیتتان رادرراه خدا بیشتر کنید و به یاد شهیدان باشید ، چرا که یاد شهیدان است که مردم را به سوی خدا منقلب می کند.
شهید احمد کشوری »

خدا شهید کشوری را در جوار رحمت خویش با انبیا و صالحان محشور کناد . ( آمین )

محمد شنبه 4 مهر 1394 ساعت 09:58 http://www.bagheri6298.blogfa.com

خوب هم که باشی
از بس بدی دیده اند ، خوبیهایت را باور نمیکنند ...
نفرین به شهری که در آن غریبه ها آشنا ترند ...
.
ما آدمها سلیقه ها وافکار متفاوتی داریم..چون ما تابع محیط ایم.....نبایدهمه مثل ما فکر کنند...کاش هیچ وقت خودمون را بالاتر از کسی نبینیم...تا مثل شیطان از درگاه خداوند رانده شویم.......شنبه خوب وشادی را برایتان آرزو می کنم..وهفته پرخیر وپربرکت..

این جناب « نیک وی آچیچ » ماشاءالله چقدر اعتماد به نفس بالایی داره . آدم که برنامه هاشا می بینه به حالش غبطه می خوره . واقعا زمین و زمان را اسیر روحیه بالای خود کرده . با دیدنش آدم کاملا می فهمه که معلولیت ابدا محدویت نسیت . من که همه اش به خودم میگم بابا معلول خود منم که چقدر از این جناب عقب هستم . هی میگم فلان کار را یک ساعت بعد ، دوساعت بعد ، فردا ، پس فردا و یا حالا یه روزی انجامش میدم دیگه ! معلولیت تو ذهنه بعضی از ماست . معلولیت به جسم نیست . خیلی از شاعران بزرگ از جمله رودکی کور مادر زاد بوده و عنوان پدر شاعران و سلطان شاعران را یافته . هلن کلر کور و کر و نابینا بوده ، دکتراشا گرفته که هیچ چندین کتابمم نوشته . وای از خود من که هنوز مثلا یک شعرمم نتونستم به چاپ برسونم . پس اونا معلول نبوده اند میشه گفت معلول منم دیگه دست و پا و گوش و دهان و چشم داشته باشی ازشون استفاده نکنی چه فرقی با نداشتنش داره ! . . .

محمد شنبه 4 مهر 1394 ساعت 09:51 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام و درود بر شما دوست عزیز و مهربان
خواهش می کنم...شما به ما لطف دارید
با خستگی که از چیدن انگورها بر تن تان نشسته بازهم ما را فراموش نکرده اید...
واقعا ممنونم..خدا قوت.....درود برشما هم شاعرید پراز ذوق و احساس و کار در مزرعه وتاکستان وکمک به پدر و این کاریست که خدا بسیار دوست دارد........امیدوارم که هرسال محصولات بیشتر از سال قبل باشه..........به این میگند زندگی............پناه بردن به دل طبیعت و جمع آوری محصول....
.
.
این عربستان چه ها که با ما ایرانی ها نکرده است..این ها که به یادمان مانده هیچ......همیشه دنبال بهانه ایست که به ما ضربه بزند..همین توافق هسته ای..عربستان دست به دامن آمریکا واسراییل شده بود که این توافق به نتیجه نرسد...............ما خیلی ضربه از عربستان خورده ایم..............و این همه کشته در خانه خدا..واقعا دردناک.....................و اصلا نمیشه از آن گذشت...............خانواده ایی که به راحتی سرپرست شان را از دست دادند........خدا لعنت کند آل سعود را.............حالا باید فهمید این عرب ها چه بر سر امامان ما آورده اند...امام حسین (ع) که محرم هم نزدیک است..چه کسی با امام خود این کار را می کند این ها کردند.........خدا صبرش زیاده و میگذارد چنین آدمهایی هرروز برگناهان شان بیفزایند تا روز حساب .........حرفی برای گفتن نداشته باشند.......در پناه خدا

سلام و هزاران هزار بار دور بی پب پایان خدمت دوست گرامی ام جناب آقای محمد عزیز . امیدوارم در زیر سایه الطاف یزدان مهربان شاد و سلامت و در جوار خانواده از روزهای زیبای پاییز بهره کافی ببرید . . . . بسیار ممنونم که دل گرمم می کنید هم کار را بچسبم و هم کمک به پدر را و هم شعر و شاعری را . بسیار بسیار سپاس گزارم . . . . از بابت دعای زیبایتان ممنونم . من هم دعا می کنم و امیدوارم برکت از جیبتون سرازیر بشه و به هر آرزویی اعم از اقتصادی و معنوی و هر زمینه دیگری دارید برسید . . . .
بله خدا صبرش زیاده و حتما جنایت این مصیبت عظمی دامنگیر به اصطلاح خادمین حرمین شریفین نالایق خواهد شد . این ها دارند با دست خودشان گور خودشان را می کنند . همین آمریکای هزار چهره مگر روزی حامی سرسخت صدام ملعون نبود ؟ مگر ندیدیم چگونه در به در به دنبالش گشت و آخر از دخمه مثل موش آب کشیده پیدایش کرد و تمام شهد و شکرهایی که به کامش ریخته بود را از دماغش مثل زهر هلاهل جاری ساخت ! . . . شاه عربستان و شاه زادگان آن جا هم زیاد دور نیست که به سرنوشتی مشابه سرنوشت صدام ملعون مبتلا نشوند . . . به امید آن روز نزدیک . . .

علی شنبه 4 مهر 1394 ساعت 01:18 http://donyababa.blogfa.com/

♢•°اللًّهُـ‗ـمَ صَّـ‗ــلِ عَـ‗_‗ـلَى مُحَمَّـ‗‗ـَد وَآلِ مُحَمَّـ‗_‗ـَدو عَجِّـ‗ـلّ فَّرَجَهُـ‗_ـم °•♢


♢•سلام بر شما•♢

▋ ▌ ▍ عرض تسلیت به مناسبت رخداد غم انگیز منا▋ ▌ ▍

با آرزوی آمرزش و آرامش روح برای جان باختگان
و ابراز هم دردی با مصیبت دیدگان وصبر بر این مصیبت

▋ ▌ ▍لطفایک صلوات +یک سوره حمد و توحید+یک صلوات برای جان باختگان▋ ▌ ▍

▋ ▌ ▍ و یک مرتبه سوره حمد برای شفای خیر مجروحان این حادثه▋ ▌ ▍

▪با هم نفسی همدیگر دعاکنیم تاآنچه از ما بر می آمد انجام داده باشیم به امید پذیرش الهی
▪باشد که موجبات آرامش از دست رفتگان و شفای خیر مجروحان را فراهم آوریم

▪■■امام علی علیه السلام فرمودند■■▪
▪از جمله کفاره هاى گناهان بزرگ، به فریاد بیچاره و مظلوم رسیدن
▪و تسلّى دادن به افراد غمگین است..."نهج البلاغه حکمت 24"

▍♡آرزومند ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه و پیروزی اسلام برجهان استکبار♡▍

♡سایه بهشت♡

سلام . دور بی کران بر استاد پیرو گرامی استاد و برادر بزرگوارم . امیدوارم در زیر پرتو عنایات الهی روز و روزگار را با خوشی و دل خوشی سپری کنید . فصل طلایی شعر و شاعری فصل بهار شاعران پاییز را غنیمت می دانم و در این فصل برای تان عمری طولانی و شادی های بی پایان از درگاه ایزد لایزال می طلبم . و باز امید و آرزو و انتظار دارم در این فصل پراحساس فوران احساساتان را بیش از پیش ببینم . . . .
دمتان گرم . دلتان خوش و ایام به کامتنان . . .

محمد جمعه 3 مهر 1394 ساعت 08:49 http://www.bagheri6298.blogfa.com

آنقدر عاشقانه برای خُـــــــدا زندگی کنیم که خدا هم عاشـقانه بگوید ↙ وَصْطَنَعْتُکَ لِنَفْسـی↘ تـورا براے خـودم سـاخته ام!!! عاشــقانه هاے الـهی چـیز دیگریســت.

به عشق خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا
زندگی کن
تا خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا هم
به عشق تو
خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــدایی کند...‎

محمد جمعه 3 مهر 1394 ساعت 08:47 http://www.bagheri6298.blogfa.com

کم کم یاد خواهی گرفت !
با آدمها همانگونه باشی که هستند … !
همانقدر خوب گرم مهربان
و گاهی همانقدر بد سرد تلخ...

و این همان قانون سوم نیوتن ( قانون عمل و عکس العمل ) است که در مورد ما انسان ها بیشتر رایج است تا در مورد سایر پدیده ها . . .

محمد جمعه 3 مهر 1394 ساعت 08:39 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام
صبح آدینه تان بخیر وشادی..امیدوارم جمعه خوب وخوشی برایتان باشد...
.
همه ما ایرانی ها بدجور بهم ریختیم..131کشته و60مصدوم...و 13 و14تا هم سقوط جرثقیل....باور کنید همه ی این ها اتفاقی پیش نیامده...همه این اتفاق ها از روی نقشه انجام شده.............این عرب های وهابی و پست وملعون که راحت دارند یمنی ها را می کشند وهمدست اسرائیل و آمریکا هستند...به خونخواری عادت کرده اند..و دشمنی شان را واضح وروشن با ما ایرانیها نشان داده اند.........کاش امسال هیچ کسی را به حج نمی بردند...تا این اتفاقات تلخ نمی افتد..جالب تر از اینکه عربستانی ها این اتفاقات را گردن آفریقایی ها گذاشته اند...در پناه خدا

سلام . آدینه شما هم به خیر و خوشی . . .
ببخشید که دیر خدمتتون می رسم . آخه چند روزه که از صبح میریم به کمک پدر درباغ برای چیدن انگور . . .
ضایعه اسف باری است خدا همه آن ها را رحمت کند و به بازماندگانشان صبر عطا کند . بله معلومه که توطئه ای در کارشونه آمریکا و اسرائیل از ساده لوحی سرمدارانشان سوءاستفاده می کنند و آن ها را به جان مسلمان بی گناه می اندازند . دشمنی آن ها هم با ما چندین بار ثابت شده نمونه اش مراسم برائت از مشرکین سال 66 است که دیدیم چگونه به دستور اربابانشان مسلمانان را به خاک و خون کشاندند . . . در پناه خدا .

روشا پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 11:43 http://roshalove.mihanblog.com

"چقدر به هم نزدیک و مربوطند: «قربان»، «غدیر»، «عاشورا»...!"

«قربان» : تعریف عهد الهى
«غدیر» : اعلام عهد الهى
«عاشورا» : امتحان عهد الهى

~چقدر آمار قبولى پایین است!~

"نه فهمیدند عهد چیست ؟!"
"نه فهمیدند عهد با کیست ؟!"
و "نه فهمیدند عهد را چگونه باید پاس داشت ؟!" ...

*خدایا، ما را بر عهدمان با خودت استوار ساز
تا مرگمان جاهلی نباشد.*

وَ رَوَى حَنَانُ بْنُ سَدِیرٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِینَارٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع‏أَنَّهُ قَالَ یَا عَبْدَ اللَّهِ مَا مِنْ عِیدٍ لِلْمُسْلِمِینَ أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ یُجَدَّدُ لآِلِ مُحَمَّدٍ فِیهِ حُزْنٌ قَالَ قُلْتُ وَ لِمَ قَالَ لِأَنَّهُمْ یَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِی یَدِ غَیْرِهِمْ

من‏لایحضره‏الفقیه ج : 2 ص : 175

شیخ صدوق رضوان الله علیه به سند متصل ازعبدالله‏بن دینارنقل میکند که امام صادق علیه السلام فرمودهیچ عیدفطرى یاقربانى براى مسلمین نیست مگرانکه دران روز حزن واندوه ال محمد صلى الله علیه واله تازه میشود راوى میگوید من ازحضرت پرسیدم چرا فرمود چون دراین روز ال محمد حق ضایع شده خود را دردست نااهلان میبینند .

محمد پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 10:37 http://www.bagheri6298.blogfa.com

خوشحالم کردید..........شعری خوبی بود از آقای مهدی فرجی
متشکرم..
و این شعر از آقای فرجی تقدیم شما..
وای شاعر خود نمی داند شعرهایش دست به دست میشود
.
پاییز!
سهم حنجره ی من
تو سعی کن سرشار از بهار بماند ترانه ات...

شعر خوب ویژگی هاش همینه دیگه خود شاعر خبر نداشته باشد و شعرهایش دهان به دهان محفل به محفل بگردد و بچرخد . آقای فرجی راحت و آسان شعر می گوید و خوانده اش را هم زیاد به زحمت نمی اندازد . در عین این که پرمحتوا و عمیق شعر می گوید درکش ساده و راحت است کسی که می خواند انگار تجربه ای از زندگی گذشته اش را مرور می کند . هم می خواند و هم لذت می برد .

محمد پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 10:34 http://www.bagheri6298.blogfa.com

درود بر شما..واقعا عالیه...
به این باید گفت..شعری تازه تازه تازه.................که هنوز هم شما وقت نکردید جایی آن را یادداشت کنید....واقعا مرحبا.......
.
.
بذر می پاشم و این هرزه علف های سیاه

خسته ام کرده ... بگو

تو در آن باغچه ی کوچک دل... چه گلی می‌کاری ؟

هر زمان دیده‌ام از پشت حصار

در زمین دلت آسوده و لبخند زنان

باز گل می‌کاری ...!



از : لیلا مومن پور

سلام . مرسی . این شعر در حقیقت پاسخ به محبت های شما بزرگواران است و من گفتن این شعر را مدیون دوستان ارجمندم من جمله جناب آقی محمّد هستم . از همه شما و علی الخصوص جناب عالی تشکر ویژه دارم . خدا همیشه پتیبان و حامی شما عزیزان باشد . ( آمین )

محمد پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 10:29 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام
و صبح شما هم بخیر...
بازم عیدتون مبارک وامیدوارم که دلتون همیشه شاد باش
.
سربلندی ابراهیم ، آرامش اسماعیل، امیدواری هاجر، عطر عرفه

و برکت عید قربان را برای شما آرزومندم

زندگیتان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاکی چشمه ی زمزم

سلام . امیدوارم حالتان خوب بوده باشد و تا این وقت از زمان را با پرباری سپری کرده باشید . راستش من از وقتی حادثه منا را شنیدم داغونم . این آل سعود ملعون با ندانم کاری هایشان وجهه اسلام را در جوامع بین المللی زیر سوال برده اند . یعنی پادشاه و مسؤل هم این همه پخمه ؟! . . . این عده زیاد مسلمانان که اون روز آن طور و امروز این طور قربانی سهل انگاری مشتی مفت خور از خدا بی خبر شده اند دل هر مسلمان که هیچ سینه کافر و مشرک را هم ریش ریش می کند . به قول فریدون مشیری : « هیچ انسانی به انسانی نمی دارد روا - آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند . » حالا دیگر یک غربی از مناسک حج بی خبر چه قضاوتی خواهد کرد ؟ او چه می داند که سعی صفا و مروه یعنی چه ؟ منا کجاست ؟ رمی جمره چیست ؟ . . . او فقط ظاهر امر را می بیند که عده زیادی جمع شده اند و ملاحظه یک دیگر را نکرده اند و هم دیگر را له کرده اند . خدا ریشه آل سعود را از روی زمین بردارد که هر خطری که اسلام را تهدید بکند بی شک از ناحیه رژیم آل سعود است و بس . آمریکا و اسرائیل دشمن دانا هستند عربستان دوست نادان است ( هر چند که دشمنی شان با اسلام بارها ثابت شده است )و از قدیم گفته اند « دشمن دانا بهتر از دوست نادان است » . ما خودمان را برای مقابله با دشمنان دانا همیشه آماده نگه می داریم وای از دوست نادان منافق که همیشه خنجر از پشت می زند . . .

محمد پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 09:15 http://www.bagheri6298.blogfa.com

ﺗﻮ ﻧﯿﺴﺘﻰ ﻭ ﭘﯿﺶ ﻣﻦ ﻓﺮﻗﻰ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ
ﮐﻪ ﺁﺧﺮ ﭘﺎﯾﯿﺰ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﻓﺮﺩﺍﺳﺖ

ﯾﻠﺪﺍﻯ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺍﻭﻝ ﺩﻯ ﻧﯿﺴﺖ
ﻫﺮﮐﺲ ﺷﺒﻰ ﺑﻰﯾﺎﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﺪ ﺷﺒﺶ ﯾﻠﺪﺍﺳﺖ ...


{ ﻣﻬﺪﯼ ﻓﺮﺟﯽ }

شاد باشید

به به ! جناب مهدی فرجی ؟! ممنونم که یادی از ایشون کرده اید .من چقدر شعرهایشان را دوست دارم . مخصوصا این شعرشون و شعری که تقدیم شما دوست مهربانم می کنم

حال من خوب است اما با تو بهتر می شوم

آخ ... تا می بینمت یک جور دیگر می شوم

با تو حس شعر در من بیشتر گل می کند

یاسم و باران که می بارد معطر می شوم

در لباس آبی از من بیشتر دل می بری

آسمان وقتی که می پوشی کبوتر می شوم

آنقدر ها مرد هستم تا بمانم پای تو

می توانم مایه ی گهگاه دلگرمی شوم

میل - میل توست اما بی تو باور کن که من

در هچوم باد های سرد پرپر می شوم

مهدی فرجی

محمد پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 09:13 http://www.bagheri6298.blogfa.com

یکی به این پاییز بگوید

آدم ها یادشان میرود که تو رسم عاشقی را یادشان داده ای ...

دست در دست معشوقه ای دیگر پا بر روی

برگ هایت میگذارند و میگذرند ...

تنها یادگاری که برایت میماند

" صدای خش خش برگ های تو بعد از رفتن آنهاست "

موهام روی شانه طوفان غم رهاست
امشب شب عروسی من یا شب عزاست
دارند از مقابل چشمان عاشقت
با زور می برند مرا روبه راه راست
دارم عروس می شوم این آخرین شب است
این انتهای قصه تلخ من و شماست
حتی طنین زلزله ویران نمی کند
دیوارهای فاصله ای را که بین ماست
من بی گمان کنار تو خوشبخت می شدم
اما نشد ... نشد که من و تو ... خدا نخواست ...
آن سیب کال ترش که بر روی شاخه بود
این روزها رسیده ترین میوه خداست
اما به جای باغ تو در ظرف میوه است
اما به جای دست تو در سرد خانه هاست
آیینه شمعدان و لباس سفید و ... آه
این پیرزن چقدر به چشمانم آشناست
روی سرش هنوز همان چادر کشی است
دمپائیش هنوز همانطور تابه تاست
کل می کشند یا؟... نه ! به شیون نشسته اند
امشب شب عروسی من یا شب عزاست
...
حالا چرا عزیز دلم بغض کرده ای ؟
این تازه روز اول و آغاز ماجراست !

پانته آ صفایی

محمد پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 09:06 http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام و هزاران درود به شما
من هم این عید بزرگ ،عید سر سپردگی وبندگی عید نزدیک شدن دلها به قرب الهی
به شما دوست و برادر مهربان و خوبم جناب آقای عادل فنایی و خانواده محترم تان تبریک عرض می کنم...امیدوارم که همیشه شاد وسلامت باشید..
.
خواهش می کنم شما لطف دارید............شعر فوق العاده زیبا و دلنشین بود..
دور باید بودن از هــــــــــــــــر غلّ و غش در کارها
عیـــــــد قربان دوری از هرگونه شیطان لازم است

شما باید بهترین بهره از این استعداد وذوق ذاتی تان ببرید...باور کنید وبدون هیچ اغراق میگم..یکی از بهترین شعرهایی بود که درباره عید قربان خواندم..هرچه درباره عید قربان را باید بدانیم را با زبان شعر بیان کردید..ولی تاریخ برای فردا زدید..3/7 ...........بازم ممنونم...امیدوارم که شعرهای بیشتری از شما بخوانم..............ایام به کام..

خدمت دوست و برادر گرامی خودم جناب آقای محمد عرض سلام و صبح به خیر دارم عید به مسلخ کشیدن نفس و به معراج بردن عشق بر شما مبارک . امیدوارم و دعا می کنم غم هایتان قربان شادی هایتان گردد . و این که :
لبخند به لب های شما حک باشد
غم های دلت همیشه اندک باشد
این عید که سرشار زلبخند خداست
بر وسعت قلبتان مبارک باشد
و دیگر این که به قوا خودما آذری ها :‌
حاجی لار ثوابیندا اولاسیز .
یعنی ثوابتان هم سنگ ثواب حاحی ها تو مکه باشد .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[لبخند][گل][گل][گل] . . .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از لطف شما سپاس گزارم . شما خیلی به برادرتان لطف دارید . تاریخ شعر را اصلاح کردم ممنونم دیشب دیر وقت بود که شعر را گفتم یعنی نه دفتری نه قلمی تو همین وب شعر را نوشتم بعدش هم انتقال دادم به Word هنوزم هنوزه روی کاغذ نیامده هر کم و کاستی آن را به بزرگواری خودتان ببخشید . . .

یاسمین زهرا پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 07:30 http://ma2doost94.mihanblog.com

سلام علیکم

عیدتون مبارک

تبارک الله شعرتون عالیه

سلام علیکم . ممنونم . ثوابتان هم سنگ ثواب حاجیان درمنی و عرفه .

علی ......ALI پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 02:21 http://donyababa.blogfa.com/

چرخ گردون راسواریم همه سرگردانیم

گه به اوج گاهی به قعریم زچه رو حیرانیم

ادم پدر ماست بود جد و نبی

دور از دد منشی هستیم ما انسانیم

تشبیه زیبایی است . . .
سوار چرخ گردون شدن و سرگردان بودن . . . و مثل چرخ و فلک های شهربازی این چرخ گردون ما را بالا می برد و پایین می آورد و این زندگی بدین سان تکرار می شود . . . خیلی زیبا و پرمحتواست و ممنونم . . .

علی ......ALI پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 02:15 http://donyababa.blogsky.com/

با نگاهی که در آن شوق بر آرد فریاد
با سلامی که در آن نور ببارد لبخند
دست یکدیگر را
بفشاریم به مهر
جام دل هامان را
مالامال از یاری ، غمخواری
بسپاریم به هم
بسراییم به آواز بلند
- شادی روح تو !
ای دیده به دیدار تو شاد
باغ جانت همه وقت از اثر صحبت دوست
تازه ، عطر افشان
گلباران باد

در زمینی که ضمیر من و توست ،از نخستین دیدار ،هر سخن ، هر رفتار ،دانه هایی است که می افشانیم .برگ و باری است که می رویانیم آب و خورشید و نسیمش « مهر » است گر بدانگونه که بایست به بار آید ،زندگی را به دل‌انگیزترین چهره بیاراید .آنچنان با تو در آمیزد این روح لطیف ،که تمنای وجودت همه او باشد و بس .بی‌نیازت سازد ، از همه چیز و همه کس .زندگی ، گرمی دل های به هم پیوسته ست تا در آن دوست نباشد همه درها بسته ست .در ضمیرت اگر این گل ندمیده است هنوز ،عطر جان‌پرور عشق گر به صحرای نهادت نوزیده است هنوز دانه ها را باید از نو کاشت .آب و خورشید و نسیمش را از مایه جان خرج می باید کرد .رنج می باید برد .دوست می باید داشت !

علی ......ALI پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 02:13 http://donyababa.blogsky.com/

بسیار عالی
هرکسی خواهد که اعمالش شود مقبول حق

رجعت از خود خواهی خود سوی یزدان لازم است

مقتدایم عادل است و پیرو راهش شدم
پیروی بر شعر عادل جان جانان لازم است

ادبم حــــــــــــــکم کند بنده غلامت باشم
کفتــــــــــــر جلد تو و گوشه بامت باشم
دانه خوار از کف دست گل پیرو گردم
آب خـــــور از لب بشکسته جامت باشم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد